Yoga: αυτήν η πανάρχαια πρακτική με τις ρίζες της στη μακρινή Ινδία, έχει μπει από τα τέλη του 19ου/αρχές του 20ού αιώνα δυναμικά στο δυτικό κόσμο. Πρόκειται για μία πρακτική με εξαιρετικά -επιστημονικά αποδεδειγμένα- οφέλη, όχι μόνο σε σωματικό αλλά σε νοητικό και πνευματικό επίπεδο επίσης.

Όταν ακούς τη λέξη γιόγκα ίσως το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό είναι να κάθεσαι με κλειστά μάτια σε  οκλαδόν θέση! Έλα όμως που η yoga είναι κάτι πέρα από αυτό – είναι ένας συνδυασμός τεχνικών αναπνοής, ασκήσεων σωματικής κίνησης, τεχνικών χαλάρωσης και διαλογισμού. Όλα αυτά σου προσφέρουν τόσα πολλά οφέλη που αν αρχίσω να αναφέρω δε θα τελειώσει ποτέ αυτό το άρθρο, επομένως θα αρκεστώ σε 5 πολύ σημαντικά!

1. Καταπολεμά το άγχος και το στρες.

Η τακτική πρακτική της γιόγκα αυξάνει τα επίπεδα ενός νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου που βελτιώνει τη διάθεσή μας και χαλαρώνει από το στρες. Η ακόμα πιο συχνή πρακτική απελευθερώνει 41% λιγότερο ένα είδος πρωτεϊνης, που μας κάνει να νιώθουμε κουρασμένοι και κακόκεφοι. Ο συνδυασμός των στάσεων και της αναπνοής δεν αφήνει το νου να κάνει βόλτες από δω κι από κει και η ελεγχόμενη αναπνοή μάς χαλαρώνει σωματικά και συναισθηματικά!

  Τι να πίνουμε πριν τη γυμναστική για να κάψουμε περισσότερο λίπος

2. Βελτιώνει τη στάση του σώματος και την ευλυγισία.

Mέσα από τη γιόγκα δουλεύουν όλοι οι μύες, για την ακρίβεια σημεία του σώματος που δεν ήξερες καν ότι υπάρχουν, ναι πολύ σωστά ακούς, είναι πραγματικά εντυπωσιακό αυτό! Πέρα από τους μύες, όμως, ενεργοποιούνται και δουλεύουν και πολλά άλλα όργανα. Έτσι, διατείνεται, δυναμώνει το σώμα και βελτιώνεται η στάση του, ενώ ταυτόχρονα χαλαρώνει οποιαδήποτε ένταση νιώθουμε. Η σπονδυλική σου θα σε ευγνωμονεί μετά από την πρακτική! Επίσης, η γιόγκα βοηθά σε θέματα ψυχικής υγείας. Μειώνει τα συμπτώματα του άσθματος, την υψηλή αρτηριακή πίεση και τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

3. Συμβάλλει στη μυϊκή ενδυνάμωση.

Καθώς μένεις σε μία θέση ή μεταφέρεσαι από τη μία στάση στην άλλη χρησιμοποιείς περισσότερες από μία μυϊκές ομάδες. Συνεπώς, δουλεύουν ταυτόχρονα διάφορες περιοχές του σώματος. Σιγά σιγά θα δεις το σώμα σου να αλλάζει και να δυναμώνει!

4. Βελτιώνεται η ποιότητα του ύπνου.

Είτε έχεις αϋπνία είτε νιώθεις πως δεν ξεκουράζεσαι μετά το βραδινό σου ύπνο, η γιόγκα έρχεται να βοηθήσει κι εδώ! Με τη συχνή πρακτική, καθώς απελευθερώνεται η ένταση από το σώμα είναι πιο εύκολο να χαλαρώσεις και σε περίπτωση αϋπνίας οι τεχνικές αναπνοής που μαθαίνεις θα σε βοηθήσουν να ηρεμήσεις και να κοιμηθείς.

  Πως να σφίξετε την περιοχή της κοιλιάς σε μόλις 10 λεπτά

5. Βελτιώνει τη σχέση που έχεις με το σώμα σου.

Πόσοι αγαπάμε πραγματικά το σώμα μας και έχουμε μια όμορφη σχέση μαζί του; Χάρη στη γιόγκα που γυμνάζει -όπως συνηθίζω να λέω- από μέσα προς τα έξω, η σχέση με το σώμα μας βελτιώνεται σε σημαντικό βαθμό. Αποκτάμε αυτοπεποίθηση και αποδεχόμαστε το σώμα μας, συνειδητοποιώντας πόσα πράγματα είναι τελικά ικανό να κάνει!

Κι αν όλα αυτά  δεν ήταν αρκετά, μία δοκιμή θα σε πείσει! Είναι κατάλληλη για όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας και φυσικής κατάστασης. Αρκεί να βρεις τον κατάλληλο δάσκαλο/δασκάλα και το είδος που σου ταιριάζει. Και σε συνδυασμό, φυσικά, με μία διατροφή που φροντίζει το σώμα, τα αποτελέσματα της γιόγκα θα είναι ακόμη πιο εμφανή!

ΠΗΓΗ