Σύμφωνα με αρκετούς ειδικούς, μια καλή στρατηγική για να χάσεις βάρος και να το διατηρήσεις είναι να είσαι προσεκτική με το τι τρως. Ωστόσο, μια νέα ανάλυση από πενήντα προηγούμενες μελέτες, αφήνει να εννοηθεί ότι αυτή η τακτική μπορεί να σε οδηγήσει στο να δίνεις στον εαυτό σου συγχωροχάρτια για τις επιλογές του.

«Οι άνθρωποι φαίνεται να είναι πολύ δημιουργικοί και να εφευρίσκουν διάφορες δικαιολογίες» λέει η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Jessie De Witt Huberts, a Ph.D., υποψήφια στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης. «Μπορεί να δικαιολογήσουν ότι έφαγαν ένα κομμάτι κέικ, επειδή είχαν μια δύσκολη ημέρα, θα γυμναστούν την επόμενη, πρόκειται για μια ειδική περίσταση ή ντρέπονται να αρνηθούν». Τα πράγματα δεν είναι όμως τόσο δύσκολα όσο φαίνονται. Σύμφωνα με τη διατροφολόγο Keri Glassman, M.S., R.D.,το κλειδί είναι να εξαπατήσεις το στομάχι και το υποσυνείδητό σου ότι νιώθεις πλήρης, έτσι ώστε να μην μπεις καν στο πειρασμό να ζητήσεις δεύτερη μερίδα.

Πρώτον, βεβαιώσου ότι πίνεις αρκετό νερό όλη μέρα και κατά τη διάρκεια των γευμάτων σου, αφού η δίψα μπορεί να εκληφθεί εύκολα ως πείνα.

Επίσης, ξεκίνησε σε κάθε γεύμα σου με τα λαχανικά. Είναι γεμάτα με νερό (μερικά λαχανικά περιέχουν μέχρι 90%) και είναι φορτωμένα με φυτικές ίνες.

Κάτι άλλο που πρέπει να θυμάσαι: τα οπτικά συνθήματα μπορούν να υπερισχύσουν στο υποσυνείδητο με την σκέψη ότι έχεις φάει περισσότερο από ότι στην πραγματικότητα. Κάντο να δουλέψει προς όφελός σου, χρησιμοποιώντας μικρά κουταλάκια ή κουτάλια της σούπας για το σερβίρισμα αντί για κουτάλες.

Όσες περισσότερες φορές πρέπει να σερβίρεις, τόσο λιγότερο θα βάλεις και κατά συνέπεια θα φας. Επίσης, απόφυγε όσο γίνεται τα μεγάλα πιάτα. Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Cornell δείχνει ότι οι άνθρωποι που τρώνε σε πιάτα 15 εκατοστών έχουν την αίσθηση ότι έχουν βάλει παραπάνω φαγητό – από ότι ισχύει κανονικά – με αποτέλεσμα να ξανασκεφτεί το να βάλει δεύτερη μερίδα.

joytv.gr