4 περίεργα σημάδια ότι δεν παίρνετε αρκετό σίδηρο!

Η έλλειψη σιδήρου είναι η πιο συχνή διατροφική ανεπάρκεια στις Ηνωμένες Πολιτείες, με τις γυναίκες να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο από τους άντρες.Όπως εξηγούν οι ειδικοί, όταν δεν έχετε αρκετό σίδηρο, ο μυελός των οστών δεν παράγει αιμοσφαιρίνη που είναι αναγκαία για τη διατήρηση των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη παροχή οξυγόνου στα όργανα. Τα πιο κοινά συμπτώματα ανεπάρκειας σιδήρου είναι η κόπωση, μυϊκή αδυναμία, αίσθημα ζάλης, χλωμή εμφάνιση και απώλεια μαλλιών.Όμως εκτός από αυτά τα συμπτώματα, υπάρχουν και κάποια άλλα που οι περισσότεροι δεν γνωρίζετε.

Έχετε νύχια σαν κουτάλια. Κι” όμως τα νύχια σας μπορούν να σας φανερώσουν πολλά πράγματα για την υγεία σας, συμπεριλαμβανομένου και την έλλειψη σιδήρου. Αν έχετε αδύναμα νύχια και κοίλα σαν κουτάλι, ενδέχεται να αντιμετωπίζετε πρόβλημα με τον σίδηρο σας και καλό είναι να κάνετε μια εξέταση αίματος για αναιμία, αφού φυσικά συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Μήπως έχετε σκασμένα χείλη; Αυτό σίγουρα δεν συνάδει κατά ανάγκη με κάποια πάθηση, γιατί ο καθένας έχει κάποια στιγμή στη ζωή του σκασμένα χείλη, κυρίως τον χειμώνα. Όμως, περίπου το ένα τρίτο των ατόμων με έλλειψη σιδήρου έχουν το ίδιο σκάσιμο στα χείλια του, που ονομάζεται γωνιακή χειλίτιδα, και επηρεάζει τις γωνίες του στόματος. Σε αυτή τη περίπτωση αν το σύμπτωμα επιμένει, καλό είναι να επισκεφτείτε τον γιατρό σας, για να βεβαιωθείτε ότι τα επίπεδα σιδήρους σας είναι φυσιολογικά.

Συνεχής λαχτάρα για πάγο! Αν διαπιστώσετε ότι θέλετε να μασάτε συνέχεια ένα παγάκι, τότε ενδέχεται να παρουσιάζετε ανεπάρκεια σιδήρου. Αν και οι λόγοι δεν είναι σαφείς, μερικοί γιατροί πιστεύουν ότι ο πάγος μειώνει την αίσθηση του πόνου στη γλώσσα, εξαιτίας της γλωσσίτιδας, που συνδέεται με τη σιδηροπενική αναιμία. Όμως, αν κάνετε εξετάσεις και είστε υγιείς, τότε θα πρέπει να προβληματιστείτε, μήπως αυτή η συνήθεια κατατάσσεται στις αλλοτριοφαγίες. Στην κατανάλωση δηλαδή πραγμάτων που δεν έχουν θρεπτικό όφελος.

Εάν υποψιάζεστε μια ανεπάρκεια σιδήρου, κλείστε ένα ραντεβού με το γιατρό σας για εξετάσεις αίματος. Η αυτο-θεραπεία με συμπληρώματα ή ακόμα και μια διατροφή πλούσια σε σίδηρο μπορεί να είναι επικίνδυνα ή να μην φέρουν κανένα αποτέλεσμα. Επίσης, η υπερβολική κατανάλωση σιδήρου μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στα οστά και στο ήπαρ.

jenny.gr