Αν και εσείς νιώθετε τα μάτια σας ξηρά και κουρασμένα από τις πολλές ώρες μπροστά από την οθόνη, τότε μπορείτε να δοκιμάσετε τον κανόνα 20-20-20.

 

Ο χρόνος που περνάμε μπροστά από τις οθόνες – υπολογιστή, τηλεόρασης ή και του κινητού – μπορεί να προκαλέσει αρκετά ζητήματα. Πιθανότατα να περνάτε αρκετές ώρες κοιτάζοντας οθόνες και να μην το συνειδητοποιείτε μέχρι να αισθανθείτε την καταπόνηση αρχικά στα μάτια σας και στην συνέχεια στο υπόλοιπο σώμα.

 

Πώς βοηθάει ο κανόνας 20-20-20

Εάν κοιτάζετε τις οθόνες όλη την ημέρα, τότε οι ειδικοί προτείνουν να ακολουθήσετε αυτόν τον κανόνα. Για κάθε είκοσι λεπτά που περνούν και εσείς κοιτάτε μια οθόνη, θα πρέπει να προσπαθείτε να κοιτάζετε κάτι που βρίσκεται τουλάχιστον 20 πόδια (περίπου 6 μέτρα) μακρυά σας για είκοσι δευτερόλεπτα.

Εάν δεν έχετε μέτρο μαζί σας, πιθανότατα να μην μπορείτε να μετρήσετε με ακρίβεια τα έξι μέτρα και δεν πειράζει, σύμφωνα με τους ειδικούς αφού το να είστε ακριβής δεν είναι το κλειδί.

  5 άγνωστα συμπτώματα που δείχνουν ότι ο θυρεοειδής σας δεν λειτουργεί σωστά

Θα πρέπει απλώς να προσπαθήσετε να επικεντρωθείτε σε κάτι μακριά από εσάς. Σκεφτείτε να κοιτάξετε έξω από ένα παράθυρο σε ένα αντικείμενο που φαίνεται πολύ μακριά, όπως ένα δέντρο ή ένα κτίριο απέναντι. Εάν εργάζεστε σε μικρό χώρο, δοκιμάστε να περπατήσετε σε εξωτερικούς χώρους ή σε μια μεγαλύτερη περιοχή όπου μπορείτε να ξεκουράσετε τα μάτια σας.

 

Γιατί 20 δεύτερα;

Χρειάζονται περίπου 20 δευτερόλεπτα για να χαλαρώσουν πλήρως τα μάτια σας. Ενώ ξεκουράζετε τα μάτια σας, είναι επίσης καλή ιδέα να σηκωθείτε και να πιείτε ένα ποτήρι νερό για να παραμείνετε ενυδατωμένοι. Εάν το σώμα σας είναι ενυδατωμένο, τα μάτια σας θα είναι εξίσου.

Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού κατά τη διάρκεια του διαλείμματος μπορεί να σας βοηθήσει ακόμη περισσότερο. Αυτό συμβαίνει επειδή το πράσινο τσάι περιέχει αντιοξειδωτικά, γνωστά και ως κατεχίνες, που μπορούν να βοηθήσουν τα μάτια σας να παράγουν δάκρυα για καλύτερη λίπανση.

Το να κάνετε συχνά διαλείμματα για να κοιτάζετε μακρυά σε άλλα αντικείμενα πέραν της οθόνης, μπορεί να μειώσει σημαντικά τα συμπτώματα της καταπόνησης των ματιών, όπως είναι η κούραση, η ξηρότητα ή και το αίσθημα καψίματος.

  Αλλεργίες της άνοιξης: Τα ναι και τα όχι που πρέπει να γνωρίζουμε

 

ΠΗΓΗ