Για μια δίαιτα με αποτελέσματα δεν έχει μόνο σημασία το διατροφικό πρόγραμμα ή να συνοδεύεται από γυμναστική αλλά και να βρεις τους λόγους να τη συνεχίσεις μέχρι τέλους. Αυτό, όμως, εξαρτάται από το χαρακτήρα σου!

Για μια σωστή δίαιτα με αποτελέσματα δεν έχει μόνο σημασία το διατροφικό πρόγραμμα ή να συνοδεύεται από γυμναστική αλλά και να βρεις τους λόγους να τη συνεχίσεις μέχρι τέλους. Αυτό, όμως, εξαρτάται από το χαρακτήρα σου!

Εάν είσαι της προσθεσμίας

Έχεις περισσότερα κίνητρα όταν έχεις έναν καθορισμένο στόχο μπροστά σου ή μια νέα περίσταση για να ετοιμαστείς. Όταν σου δίνεται μια αποστολή, όπως το να βρεις τη φόρμα σου για ένα γάμο ή τις καλοκαιρινές διακοπές, ξέρεις πώς να πέσεις με τα μούτρα σε αυτήν.

Μπες στην πρίζα: Διατήρησε τη καλή ψυχολογία σου με εφαρμογές στο iPhone ή το Διαδίκτυο που δίνουν καθημερινές συμβουλές διατροφής και φυσικής κατάστασης. Ακόμη κι όταν πετύχεις το στόχο σου, το να προσέχεις τα γεύματα και την άσκησή σου θα σε βοηθήσει να διατηρήσεις το βάρος σου.

Βάλε τους στόχους σου στη σειρά: Ανάλαβε μια υγιεινή αποστολή μόλις τελειώσει η τελευταία σου επιτυχία, όπως το να γραφτείς σε ένα μάθημα μαγειρικής ή να οργανώσεις ένα πάρτι.

Κάνε διάλειμμα: Τα δίνεις όλα; Προγραμμάτισε μικρές ανάπαυλες: η υπερφόρτωση μπορεί να οδηγήσει σε κραιπάλες. Μία φορά την εβδομάδα πήγαινε για σάουνα (όχι στο μάθημα ποδηλασίας) ή δες μια κωμωδία (όχι ένα DVD για κοιλιακούς).

Ταξίδεψε πίσω στο χρόνο: Για να έχουν διάρκεια τα αποτελέσματα που κέρδισες με κόπο, σκέψου πώς ήσουν πριν από την αλλαγή (προσποιήσου ότι παρακολουθείς τον εαυτό σου σε ταινία). Έρευνες δείχνουν ότι έτσι θα μπορέσεις να διατηρήσεις όσα έχεις βελτιώσει.

Σκέψου ρεαλιστικά: Δεν μπορείς να χάσεις 5 κιλά μέσα σε μία εβδομάδα πριν από το ραντεβού, ενώ η προσπάθεια μπορεί να σε οδηγήσει στην εξάντληση. Προχώρησε σε λογικές αλλαγές και ίσως τις κάνεις συνήθεια!

Εάν είσαι παιδί της λογικής

Προσπαθείς να ακολουθείς τις λογικές, τακτικές υγιεινές συνήθειες που σε ανταμείβουν μακροπρόθεσμα. Οι γυναίκες που συνδέουν τις υγιεινές συνήθειες με μακροπρόθεσμους στόχους μπαίνουν λιγότερο σε πειρασμό από τις διάφορες λιχουδιές σε σχέση με αυτές με περιορισμένης διάρκειας στόχους, σύμφωνα με την επιθεώρηση Journal of Consumer Research.

Φάε περισσότερο παγωτό: Ναι, σωστά διάβασες. Όταν ενδίδεις σε μια καθημερινή λιχουδιά –10% των ημερήσιων θερμίδων– δε νιώθεις στερημένη, οπότε είναι εύκολο να κάνεις υγιεινές επιλογές την υπόλοιπη μέρα.

Κράτα σκορ: Το να ξέρεις τις τιμές της υγείας σου (καρδιακός παλμός, δείκτης μάζας σώματος) μπορεί να σε ωθήσει να τις βελτιώσεις. Ρώτα το γιατρό σου πόσο συχνά πρέπει να πηγαίνεις για εξετάσεις. Εάν το πρόβλημά σου είναι η ζυγαριά, ακολούθησε ένα πρόγραμμα στα μέτρα σου για να πέσεις ένα νούμερο τουλάχιστον.

Νοστίμισέ το: Ο ουρανίσκος σου έχει αρχίσει να βαριέται; Δώσε νέα πνοή στα πιάτα με διαφορετικά μυρωδικά. Εάν σου αρέσει το κοτόπουλο, δοκίμασε μια ταϊλανδέζικη συνταγή. Προτίμησε τις τροφές εποχής για γεμάτη γεύση.

Κουνήσου! Ένταξε το περπάτημα στην καθημερινότητά σου: αντί να στέλνεις e-mail στους συναδέλφους, περπάτα στο διάδρομο για να μιλήσετε από κοντά. Με το να σηκώνεσαι από το γραφείο σου για ένα γρήγορο περπάτημα έξι με επτά φορές την ημέρα θα κάψεις περίπου 100 θερμίδες.

Αγκιστρώσου στο συναίσθημα: Οι υγιεινές συνήθειες σε ανταμείβουν τώρα αλλά και στο μέλλον. Πρόσεξε πώς σε επηρεάζουν οι επιλογές σου σήμερα: αναψυκτικό τύπου κόλα αργά το βράδυ; Αϋπνία. Μια καλή προπόνηση στο γυμναστήριο; Ενέργεια!

Δες στην επόμενη σελίδα πώς να ακολουθήσεις μια δίαιτα με αποτελέσματα εάν είσαι ματαιόδοξη ή ανταγωνιστική…

Εάν είσαι ματαιόδοξη

Προσέχεις τη διατροφή σου γιατί θέλεις να είσαι λεπτή. Δε χρειάζεται να απολογείσαι γι’ αυτό: μια δόση ναρκισσισμού είναι ένα εξαιρετικόεπιτυχημένο κίνητρο. Σε βοηθά να αποφεύγεις την… επίθεση στο κουτί με τα σοκολατάκια και σου δίνει ώθηση για να επισκεφτείς το γυμναστήριο. Όμως, η σημασία που δίνεις στο σώμα σου πρέπει να πηγάζει από τη λογική, όχι από την επιθυμία να μοιάσεις στην αγαπημένη σου σταρ. Τι να κάνεις:

Κολάκεψε τον εαυτό σου: Όσοι χαζεύουν το εαυτό τους με τις ώρες στον καθρέφτη συνήθως είναι υπερβολικά επικριτικοί με την εμφάνισή τους, γι’ αυτό κάνε ένα κομπλιμέντο στον εαυτό σου καθημερινά. Εστίασε στα καλύτερα χαρακτηριστικά σου: τα γεμάτα χάρη χέρια σου ή το λεπτό λαιμό σου. Το να νιώθεις καλά για το σώμα σου σε βοηθά να μείνεις πιστή στις υγιεινές συνήθειες.

Φάε για δύο: Με το να έχεις πολλαπλούς λόγους –υγεία και ομορφιά– αυξάνεις τις πιθανότητες να ακολουθήσεις μια σωστή διατροφή. Οι τροφές που ωφελούν τα οστά, όπως το γιαούρτι και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, σε βοηθούν επίσης να χάσεις βάρος. Τα καλά λιπαρά στους ξηρούς καρπούς και στα ψάρια ωφελούν την καρδιά και δίνουν λάμψη στο δέρμα.

Κάνε επιλογές, μην αποκλείεις: Η αποφυγή ολόκληρων διατροφικών ομάδων για να μείνεις αδύνατη δεν είναι ρεαλιστική ούτε και σε ομορφαίνει. Μπορεί μια γυναίκα να φορά πολύ μικρό νούμερο, αν όμως δεν είναι υγιής, τότε δεν έχει σημασία.

Αγάπα την καρδιά σου: Σκέψου και αυτήν, όχι μόνο τους γοφούς σου, όταν πηγαίνεις στο γυμναστήριο. Οι γυναίκες που είχαν κακή εικόνα για το σώμα τους ένιωθαν πιο κεφάτες και χαρούμενες όταν ο γυμναστής τόνιζε τα οφέλη της άσκησης για την υγεία, όπως διαπιστώνεται σε έρευνες. Τα σχόλια με βάση την εμφάνιση, από την άλλη, δεν είχαν την ίδια επίδραση.

Επαναπροσδιόρισε τον τελικό σου στόχο: Θα είσαι πιο ευτυχισμένη αν συνδέεις την επιτυχία με περισσότερα από ένα αποτελέσματα. Δεν έχεις φτάσει ακόμη το βάρος των ονείρων σου; Δεν πειράζεις, αν, για παράδειγμα, έχεις να επιδείξεις τους γυμνασμένους κοιλιακούς σου.

Εάν είσαι ανταγωνιστική

Αν σου δώσουν μια πρόκληση, θα τη δεχτείς. Είσαι τύπος που έχει τα μάτια στραμμένα στο βραβείο. Η καρδιά σου παίρνει ώθηση από το ανταγωνιστικό πνεύμα για να πετύχεις το καλύτερό σου. Αυτό το προφίλ είναι το καλύτερο για να προχωράς ακάθεκτη. Τι άλλο μπορείς να κάνεις:

Βρες τις μαζορέτες σου! Οι έπαινοι από άλλους βελτιώνουν την απόδοση, επισημαίνεται σε μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Applied Sport Psychology. Οι παίκτες γκολφ που άκουγαν επαίνους πριν από έναν αγώνα μείωσαν κατά δύο χτυπήματα το σκορ τους.

Τρέξε μέχρι το ψυγείο: Εάν η άσκηση σου αφήνει ελάχιστο χρόνο για να ετοιμάσεις φαγητό, μην παραλείπεις γεύματα: φάε κρύες τροφές. Τα φρεσκοκατεψυγμένα προϊόντα έχουν τις ίδιες θερμίδες με τα φρέσκα.

Βάλε ποικιλία: Εάν έχεις επιτύχει ένα μεγάλο στόχο, όπως το να νικήσεις ένα πρωτάθλημα βόλεϊ, ξεκίνα ένα καινούργιο πρόγραμμα ή άθλημα με την ίδια όρεξη. Οι νέες προπονήσεις σε βοηθούν να διοχετεύσεις την ανταγωνιστική σου πλευρά.

Ναι, μπορείς! Ακόμη και οι αθλητές χρειάζονται ενθάρρυνση. Για επιπλέον ώθηση σκέψου: «Το ανταγωνιστικό μου πνεύμα φέρνει αποτελέσματα σε κάθε στόχο».

Αγνόησε τους εχθρούς: Η επιτυχία σου μπορεί να κάνει τους άλλους να νιώθουν υποδεέστεροι. Για να παραμένεις αισιόδοξη, κατάγραφε τα προσωπικά σου επιτεύγματα.

shape.gr