Η σαλάτα για να καταναλωθεί με ευχαρίστηση θέλει και το dressing της, σωστά; Τα λαχανικά μπορεί να είναι τα αγαπημένα σου, σίγουρα όμως υπάρχουν στιγμές που θα ήθελες αυτό το κάτι παραπάνω για να απογειώσει τη γεύση της…

Advertisements

…ή μήπως τις θερμίδες της;

Όταν προσέχεις τη διατροφή σου οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά (!). Τα έτοιμα dressings, λοιπόν, δεν θα βοηθήσουν και πολύ αυτή σου την προσπάθεια. Παρακάτω θα βρεις διατροφικές πληροφορίες για τα πιο δημοφιλή, έτσι ώστε να αποφασίσεις μόνη σου ποιο και αν θα χρησιμοποιήσεις την επόμενη φορά.

● Ranch dressing:  Το ranch dressing προσδίδει τις περισσότερες θερμίδες συγκριτικά με τα υπόλοιπα. Μόλις 100ml περιέχουν 415 θερμίδες (!!), 3 γρ. κορεσμένων λιπαρών, 4,9 γρ. σάκχαρα και 2,3 γρ. αλάτι. Τα κορεσμένα λιπαρά και τα σάκχαρα εμπίπτουν στα πλαίσια της μέτριας περιεκτικότητας, ενώ το αλάτι βρίσκεται στην υψηλή περιεκτικότητα. Στην προκειμένη περίπτωση άτομα με αρτηριακή πίεση δεν ενδείκνυται να το χρησιμοποιούν.

● Ceasar dressing: 100ml έχουν 230 θερμίδες (!).  Τα σάκχαρα του εμπίπτουν στα επιθυμητά όρια, ενώ τα κορεσμένα λιπαρά και το αλάτι είναι πολύ περισσότερα από τα φυσιολογικά.

Advertisements

● Thousand Island: Αγαπημένη επιλογή για τους περισσότερους. Αλλά και αυτό το dressing χρειάζεται προσοχή. Θερμιδικά ανήκει στην ομάδα με τις ‘τσιμπημένες’. Η ενέργεια του φτάνει στις 295 θερμίδες στα 100ml. Σαν dressing δεν θεωρείται από τις καλύτερες επιλογές, αφού τόσο τα κορεσμένα λιπαρά, όσο τα σάκχαρα και το αλάτι του εμπίπτουν στην τρίτη κατηγορία που θεωρούνται υψηλής περιεκτικότητας. Η επιλογή είναι δική σου!

● Italian dressing: Το Italian dressing θεωρείται μια από τις καλύτερες επιλογές για τις θερμίδες που περιέχει αφού 100ml αποδίδει περίπου 60 θερμίδες. Μελετώντας τη διατροφική ετικέτα μπορείς να δεις πως τα σάκχαρα και το λίπος του είναι στα χαμηλά όρια. Βέβαια, μπορεί θερμιδικά αποτελεί μια καλή επιλογή, όμως η ποσότητα αλατιού που περιέχει είναι πολύ μεγαλύτερη από τα επιτρεπτά όρια. Περιέχει 3,5 γρ. αλάτι στα 100ml ενώ τα επιθυμητά όρια είναι από 0 – 0,3 γρ.

● Honey mustard:  Από το όνομα και μόνο κάποιος μπορεί να καταλάβει ότι θα έχει αρκετά σάκχαρα, λόγω της χρήσης μελιού. Διάβασε λοιπόν τη διατροφική για να διαπιστώσεις αν υπάρχει προσθήκη οποιασδήποτε άλλης γλυκαντικής ουσίας. Προσοχή! 100ml honey mustard dressing αποδίδει περίπου 220 θερμίδες, ενώ τα κορεσμένα λιπαρά είναι εντός φυσιολογικών ορίων. Το αλάτι ανήκει στη μεσαία κατηγορία των ορίων. Ενώ τα σάκχαρα του αγγίζουν το μέγιστο όριο αφού περιέχει 18,2 γρ./100ml.

● Vinaigrettes:  Το vinaigrette dressing έχει τις λιγότερες θερμίδες από τα υπόλοιπα dressings με μόλις 45 θερμίδες στα 100ml. Παρατηρώντας την διατροφική ετικέτα θα προσέξεις ότι τα σάκχαρα του ανήκουν στη μεσαία κατηγορία ενώ το αλάτι φτάνει στα 3,1γρ./ 100ml. Εάν αναλογιστείς ότι τα χαμηλά όρια για το αλάτι είναι 0 – 0,3 γρ. και τα υψηλά όρια είναι >1,5γρ αντιλαμβάνεσαι πως η ποσότητα που περιέχει είναι  διπλάσια των υψηλών ορίων.

● French dressing: Ανήκει στα dressings με λίγες θερμίδες αφού στα 100ml περιέχει μόνο 86 θερμίδες. Τα σάκχαρα του είναι μέτριας περιεκτικότητας, ενώ το αλάτι είναι στα πολύ ψηλά επίπεδα.

Advertisements

● Creamy balsamic pomegranate: Η κρέμα βαλσάμικου με γεύση ροδιού θερμιδικά αποτελεί μια καλή επιλογή για μια αλλιώτικη γεύση στη σαλάτα σου, αφού περιέχει μόλις 75 θερμίδες ανά 100ml. Δεν περιέχει καθόλου λιπαρά, ενώ η περιεκτικότητα της σε αλάτι είναι χαμηλή. Τι το κάνει να υστερεί από θρεπτικής άποψης; Τα σάκχαρα!  Έχει πολύ ψηλή περιεκτικότητα σακχάρων, αφού τα επιθυμητά όρια είναι 0 – 2,5γρ./ 100ml, ενώ  το συγκεκριμένο dressing περιέχει 17,4γρ./100ml.

Tip Διαιτολόγου:  Δεν λέμε πως η σαλάτα πρέπει να περιέχει μόνο λάδι και λεμόνι ή ότι πρέπει να αποφεύγεις εντελώς τα διάφορα σως. Προτού αγοράσεις όμως κάποιο από τα παραπάνω σου προτείνουμε να κάνεις μια ανασκόπηση στα συστατικά τους. Θα εκπλαγείς! Τα περισσότερα (αν όχι όλα) περιέχουν σαν δεύτερο, ή τρίτο συστατικό τη ζάχαρη και πολλά άλλα επεξεργασμένα υλικά. Η καλύτερη λύση είναι τα σπιτικά dressings. Φτιάξε το δικό σου αγαπημένο, φύλαξε το στο ψυγείο για μια βδομάδα και συζήτησε με το διαιτολόγο σου την επιτρεπόμενη – για σένα – ποσότητα.

Χρυστάλλα Κατελάρη, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc

πηγή

Advertisements