Καμία φορά, τα αυτονόητα είναι ό,τι χρειάζεται κανείς για να βελτιώσει τις σχέσεις του με τους υπαλλήλους τους.

Χρόνος ένας-προς-έναν: Κάθε αφεντικό οφείλει να έχει χρόνο με τον κάθε υφιστάμενο του. Εκτός, από τα προγραμματισμένα meeting, θα πρέπει να μιλά με τον καθένα ξεχωριστά. Στο χρόνο αυτό ο κάθε εργαζόμενος θα έχει τη δυνατότητα να εκφράσει τα παράπονά του ή ό,τι τον απασχολεί.

Είναι πολύ σημαντικός χρόνος καθώς σας δίνει την ευκαιρία να πάρετε το feedback που έχετε ανάγκη για να το αξιοποιήσετε στην αυτοκριτική σας. Επίσης, ο κάθε εργαζόμενος έχει τα δικά του προσόντα και δεξιότητες. Η προσωπική επαφή βοηθάει να τονώσετε την αυτοπεποίθησή του και να του δώσετε την ώθηση που χρειάζεται για να τα δείξει. Συνεπώς, ο χρόνος αυτός σας εξασφαλίζει μια προσωπική αλλά και επαγγελματική σχέση.

Αποφύγετε τις εύκολες λύσεις: Μπορεί το φόρτο εργασίας να είναι τέτοιο αλλά και η έλλειψη χρόνου, που να μην σας αφήνουν περιθώρια να το αντιμετωπίσετε διαφορετικά. Όμως, οι εύκολες λύσεις δεν αποτελούν παγίδα. Όταν πρέπει να γίνει κάτι, να παραδώσετε ένα project άμεσα, με το να το αναθέσετε στο άτομο που έχετε εμπιστοσύνη, το οποίο εκεί τη στιγμή κάνει κάτι άλλο, δημιουργείται ένα αρνητικό κλίμα. Το άτομο που του αναθέτετε τη δουλειά νιώθει αδικία, άγχος, αγανάκτηση, καθώς πρέπει να φέρει εις πέρας μια δουλειά που δεν είναι δική του, στο χρόνο που θέλετε, αφήνοντας πίσω δικές του υποχρεώσεις.

Επίσης, όταν δημιουργούνται προβλήματα μέσα σε μία ομάδα, με το να αποσιωπούνται ή να τους δίνετε μια πρόχειρη λύση, δεν σημαίνει πως το λύσατε κιόλας. Αντιμετωπίστε το πρόβλημα πιο σοβαρά. Δείτε τι φταίει, ακούστε τι έχουν να σας πουν, παράπονα, παρεξηγήσεις. Ξαναδείτε που εσείς εμπλέκεστε σ’ όλο αυτό, αν η συμπεριφορά σας δημιουργεί πρόβλημα, αν αδικείτε κάποιον από την ομάδα σας ή ξεχωρίζετε κάποιον άλλον. Τέλος, προσπαθήστε να βρείτε μια λύση που να εξυπηρετεί τις ανάγκες όλων.
Κερδίστε την εμπιστοσύνη τους. Είναι από τα πιο δύσκολα καθήκοντα. Από την μία έχετε το άγχος σας, τις πιέσεις και τα δικά σας προβλήματα, πρέπει να προχωρήσει η εταιρεία, να εξελιχθεί, όσο υπάρχει εξέλιξη οι απαιτήσεις αυξάνονται κτλ. Από την άλλη, οι εργαζόμενοι παραπονιούνται για το φόρτο εργασίας και τις υπερβολικές ώρες.

Τι μπορείτε λοιπόν να κάνετε; Ειλικρίνεια. Εκεί βρίσκεται το κλειδί. Όταν σας ρωτούν ή ζητούν κάτι, θα πρέπει να τους απαντάτε με ειλικρίνεια και να έχετε μια λογική εξήγηση. Ακόμα, όταν έχετε να παρουσιάσετε ένα project και χρειάζεται να εργαστούν περισσότερες ώρες για μια συγκεκριμένη περίοδο.Ακόμα, καλό είναι οι εργαζόμενοι σας να έχουν πάντα ένα καλό κίνητρο και να είναι ευχαριστημένοι από εσάς σ΄όλους του τομείς.