Καθώς ξεκινά το 2021, πολλοί από εμάς σχεδιάζουμε να χάσουμε κάποιο βάρος. Ωστόσο, όταν πρόκειται για δίαιτα και απώλεια βάρους, η παραπληροφόρηση είναι τεράστια.

Έχοντας κατά νου τις παρανοήσεις που επικρατούν, παρακάτω θα αναλύσουμε τους κυριότερους μύθους για την απώλεια βάρους.

Μύθος 1: Τα τρόφιμα «καύσης λίπους» μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους.

Ορισμένα τρόφιμα αναφέρονται ότι καίνε το λίπος. Αυτό ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, και μάλλον δεν είναι. Μερικοί άνθρωποι ισχυρίζονται ότι τροφές όπως ανανάς, τζίντζερ, λεμόνι κ.α. επιταχύνουν τον μεταβολισμό, βοηθώντας έτσι το σώμα να κάψει λίπος. Ωστόσο αυτή η άποψη δεν υποστηρίζεται επιστημονικά, αφού το μόνο που μπορεί να κάψει το λίπος είναι η άσκηση.

Μύθος 2: Τα τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά βοηθούν στην απώλεια βάρους.

Φυσικά, τα τρόφιμα με μειωμένο λίπος ή με χαμηλά λιπαρά είναι πιθανό να περιέχουν λιγότερα κακά λιπαρά. Ωστόσο, αυτά τα προϊόντα μερικές φορές αντισταθμίζουν αυτή την απώλεια με την προσθήκη ζάχαρης ή αλατιού.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το «μειωμένο λίπος» δεν σημαίνει απαραίτητα «χαμηλά λιπαρά», αλλά απλώς ότι η περιεκτικότητα σε λίπος ενός προϊόντος είναι χαμηλότερη από την έκδοση του πλήρους λίπους.

Μύθος 3: Τα σνακ μας παχαίνουν.

Οι άνθρωποι μπορεί να πιστεύουν ότι το σνακ είναι η βασική αμαρτία της δίαιτας. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε αποτελεσματικότερα την πρόσληψη θερμίδων. Αυτό που πρέπει να προσέχετε είναι το είδος του σνακ που θα καταναλώσετε.

Το να έχετε ένα κομμάτι φρούτου ή λίγο γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά μεταξύ των γευμάτων, για παράδειγμα, μπορεί να μειώσει την επιθυμία για φαγητό και να σας οδηγήσει σε μικρότερη κατανάλωση στο κυρίως γεύμα. Γενικά, το σνακ είναι πολύπλευρο – μπορεί να υποστηρίξει ή να εμποδίσει τις προσπάθειες απώλειας βάρους, ανάλογα με το τι θα επιλέξετε να καταναλώσετε.

Μύθος 4: Στη δίαιτα δεν επιτρέπονται τα γλυκά.

Φυσικά, ο περιορισμός της ζάχαρης είναι σημαντικός, αλλά η αποκοπή της δεν είναι απαραίτητη, αντιθέτως θα μπορούσε να είναι αντιπαραγωγική. Στερώντας από τον εαυτό σας όλα τα τρόφιμα που απολαμβάνετε πριν τη δίαιτα, δεν θα σας βοηθήσει να χάσετε κιλά, γιατί τελικά θα ενδώσετε στον πειρασμό και θα εγκαταλείψετε την προσπάθεια. Γι αυτό και όταν ακολουθείτε μια διατροφή δεν είναι κακό να απολαμβάνετε περιστασιακά το αγαπημένο σας γλυκό.

Μύθος 5: Μπορείτε να χάσετε λίπος σε συγκεκριμένες περιοχές.

Μερικοί άνθρωποι επιθυμούν να χάσουν λίπος κυρίως από ορισμένες περιοχές, όπως οι μηροί ή η κοιλιά. Στην πραγματικότητα, αυτή η στόχευση δεν είναι δυνατή. Το κάθε σώμα αποκρίνεται διαφορετικά στην απώλεια βάρους και δεν μπορούμε να επιλέξουμε από πού θα χάσουμε πρώτα λίπος.
Ωστόσο, εάν η απώλεια βάρους συνδυάζεται με ασκήσεις για να τονίσετε μια συγκεκριμένη περιοχή στο σώμα σας, μπορεί να σας δώσει την εντύπωση ότι έχετε χάσει λίπος.

Μύθος 6: Αυτή η διατροφή που είναι στη μόδα είναι εξαιρετική.

Κατά καιρούς βγαίνουν διάφορα διατροφικά προγράμματα που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους. Όμως τα περισσότερα από αυτά δεν υποστηρίζονται επιστημονικά και δεν προσφέρουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα, ενώ ταυτόχρονα είναι φτωχά σε θρεπτικά συστατικά.

Γενικά, η μείωση της θερμιδικής πρόσληψης σε συνδυασμό με την άσκηση είναι η πιο αξιόπιστη προσέγγιση για την απώλεια βάρους. Ωστόσο, τα άτομα με χρόνιες ασθένειες, όπως ο διαβήτης και η παχυσαρκία, πρέπει να μιλήσουν με τους γιατρούς τους πριν ξεκινήσουν μια δίαιτα.

Αξίζει επίσης να θυμόμαστε ότι αν κάτι φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, μάλλον δεν είναι- οποιοδήποτε «θαύμα απώλειας βάρους» είναι απίθανο να είναι θαυματουργό.

ΠΗΓΗ