Οι 5 πιο κοινές παρενέργειες της κετογονικής δίαιτας

Τον τελευταίο καιρό η κετογονική διατροφή ακούγεται όλο και περισσότερο και όχι αδίκως, αφού μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε τα περιττά κιλά. Όμως μπορεί να υπάρξουν και κάποιες παρενέργειες τις οποίες θα αναλύσουμε παρακάτω.

Πριν δούμε αναλυτικά τις παρενέργειες ας εξηγήσουμε τι είναι η κετογονική διατροφή. Είναι ένα σχήμα διατροφής το οποίο βασίζεται στην κατανάλωση υψηλού ποσοστού λιπιδίων και χαμηλού ποσοστού υδατανθράκων, με αποτέλεσμα την παραγωγή κετόνων στον οργανισμό, μία κατάσταση γνωστή και ως κέτωση, κατά την οποία ο οργανισμός δεν έχει αρκετή γλυκόζη και στρέφεται στη χρήση κετόνων. Η κετογονική δίαιτα αναπτύχθηκε στο νοσοκομείο John Hopkins το 1920 ως θεραπεία για την επιληψία.

Τι είναι οι κετόνες.

Η παραγωγή ενέργειας στον οργανισμό βασίζεται στη γλυκόζη, που προέρχεται από τους υδατάνθρακες. Εάν δεν καταναλώνουμε αρκετή ποσότητα υδατανθράκων το σώμα εξαντλεί τα αποθέματα γλυκόζης και αναζητάει εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Και αυτές είναι οι αποθήκες του λίπους. Μέσω του μεταβολισμού το λίπος μετατρέπεται σε κετόνες, μόρια που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ενέργειας.

Τι περιέχει μια κετογονική δίαιτα

Η κετογινική δίαιτα έχει ως σκοπό να ξεκλειδώσει τις αποθήκες του λίπους. Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να περιοριστεί η κατανάλωση υδατανθράκων και πρωτεϊνών και να δοθεί έμφαση στην κατανάλωση λιπαρών τροφίμων. Άρα κάποιος που ακολουθεί τη συγκεκριμένη δίαιτα μπορεί να καταναλώσει έλαια, αβοκάντο, ξηρούς καρπούς, ταχίνι, λιπαρά ψάρια, λαχανικά, φρούτα χωρίς πολλά σάκχαρα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά και γενικά ό,τι περιέχει λιπαρά. Τα απαγορευμένα της κετογονικής δίαιτας είναι τα γλυκά, το ψωμί, το ρύζι, τα μακαρόνια, τα αμυλούχα λαχανικά και πολλά όσπρια και φρούτα. Σε αντίθεση με άλλες δίαιτες που είναι χαμηλές σε υδατάνθρακες, η κετογονική περιορίζει και τις θερμίδες.
Τι παρενέργειες όμως μπορεί να έχει η κετογονική δίαιτα;

Πονοκεφάλους, κόπωση, ναυτία…

Όταν ξεκινήσετε να μειώνετε τους υδατάνθρακες και ακολουθείτε την κετογονική διατροφή όπου το σώμα καίει λίπος για ενέργεια, μπορεί να έχετε στην αρχή δυσάρεστα συμπτώματα, όπως πονοκεφάλους, κόπωση, μυϊκούς πόνους, ναυτία και διάρροια. Οι ανεπιθύμητες παρενέργειες είναι το αποτέλεσμα της μετάβασης του σώματός σας στη χρήση του λίπους ως κύρια πηγή ενέργειας αντί των υδατανθράκων. Μόλις προσαρμοστεί στη νέα πηγή καυσίμου (συνήθως μέσα σε μια εβδομάδα ή δύο), θα αρχίσετε να αισθάνεστε καλύτερα.

Η αρχική απώλεια βάρους μπορεί να επανέλθει.

Εάν ακολουθήστε την κετογονική διατροφή θα χάσετε σχεδόν σίγουρα τα περιττά κιλά. Ωστόσο, δεν υπάρχουν πολλές μελέτες που να εξετάζουν εάν αυτή η απώλεια θα είναι μακροπρόθεσμη. Και αυτό ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι είναι δύσκολο να επιμείνουν στο συγκεκριμένο αυστηρό πρόγραμμα διατροφής.

Δυσκοιλιότητα.

Η δυσκοιλιότητα είναι μια κοινή παρενέργεια των διατροφών με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, συμπεριλαμβανομένης της κετογονικής δίαιτας. Μπορείτε να βελτιώσετε την κατάσταση εάν καταναλώνετε αβοκάντο, καρύδια και φρούτα και φυσικά εάν ασκείστε. Η αύξηση της πρόσληψης νερού σας βοηθά επίσης.

Δυσάρεστη αναπνοή.

Η κακοσμία προκαλείται από ένα είδος κετόνης που είναι υποπροϊόν του μεταβολισμού του λίπους. Κατά τη διάρκεια της κετογονικής δίαιτας τα επίπεδα της συγκεκριμένης κετόνης είναι αυξημένα με αποτέλεσμα ο οργανισμός να προσπαθεί να απαλλαγεί μέσω της εκπνοής. Το στόμα σας μπορεί να έχει και μεταλλική γεύση, αλλά δεν θα διαρκέσει για πάντα. Απλά να είστε επιμελείς σχετικά με το βούρτσισμα των δοντιών σας.

Μπορεί να έχετε κράμπες.

Η κέτωση προκαλεί μείωση του βάρους του νερού του σώματος και γι αυτό μπορεί να έχετε κράμπες στα πόδια. Παρόλα αυτά δεν είναι κανόνας ότι όλοι όσοι ακολουθήσουν τη συγκεκριμένη δίαιτα θα έχουν μυϊκές κράμπες.

Τέλος αξίζει να σημειώσουμε πως η πλειοψηφία των επιστημόνων συμφωνεί ότι αυτό που τελικά έχει σημασία στην απώλεια βάρους είναι ο βαθμός συμμόρφωσης στη δίαιτα και οι αλλαγές στον τρόπο που σκεφτόμαστε και συμπεριφερόμαστε στο φαγητό. Οι κετογονικές δίαιτες και πολύ περισσότερο οι δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες κι υψηλής σε πρωτεΐνη, θα μπορούσαν να αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του διαιτολόγου και να είναι μέρος της στρατηγικής του σε πρόγραμμα απώλειας βάρους.

πηγή

Δίαιτα | Πατήστε εδώ και δείτε όλα τα νέα άρθρα που θα σας βοηθήσουν να χάσετε κιλά – Σωστή απώλεια βάρους