Ο πασατέμπος είναι ένα από τα πιο αγαπημένα σνακς που απολαμβάνουμε στα θερινά σινεμά ή παρακολουθώντας μια ταινία στον καναπέ μας. Εκτός όμως από διασκεδαστική η κατανάλωση πασατέμπου είναι και υγιεινή συνήθεια.

Ένα τέταρτο φλιτζανιού πασατέμπου παρέχει περίπου 150 θερμίδες, 15 γραμμάρια υγιεινού λίπους, λίγα γραμμάρια υδατανθράκων και  8 έως 10 γραμμάρια φυτικής πρωτεΐνης. Είναι επίσης γεμάτος θρεπτικά συστατικά και προστατεύει την υγεία. Διάβασε παρακάτω τα 5 υγιεινά οφέλη του πασατέμπου

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο και άλλα μέταλλα

Ο πασατέμπος, αποτελεί καλή πηγή μαγνησίου, μαγγανίου, σιδήρου, ψευδαργύρου και χαλκού. Το μαγνήσιο βοηθά στη βελτίωση της διάθεσης και του ύπνου, ενώ το μαγγάνιο παίζει ρόλο στην παραγωγή κολλαγόνου και προάγει την υγεία του δέρματος και των οστών. Ο σίδηρος και ο χαλκός εμπλέκονται στην παραγωγή ενέργειας και ο σίδηρος βοηθά επίσης τη μεταφορά οξυγόνου στα κύτταρα μας. Ο ψευδάργυρος υποστηρίζει την ανοσία, την υγεία του δέρματος και την όραση. Η κατανάλωση μόνο μιας μερίδας πασατέμπου μπορεί να παρέχει 14 έως 42% του ημερήσιου στόχου για αυτά τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

  7 τροφές που μπορείς να καταναλώνεις άφοβα χωρίς να παχαίνεις

 

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά

Εκτός από τα μέταλλα, αυτοί οι ισχυροί σπόροι είναι επίσης εμπλουτισμένοι με αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα κύτταρα, συμπεριλαμβανομένων των καροτενοειδών και της βιταμίνης Ε. Εκτός από τη μείωση της φλεγμονής, τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην αποτροπή της πρόωρης γήρανσης και των χρόνιων παθήσεων.

Είναι γεμάτος ευεργετικά λιπαρά

Ο πασατέμπος είναι μια από τις καλύτερες πηγές φυτικών λιπαρών οξέων ωμέγα-3, που ονομάζονται άλφα-λινολενικό οξύ ή ALA. Μόνο ένα μικρό κλάσμα του ALA μετατρέπεται στα σημαντικά ωμέγα-3 DHA και EPA, τα οποία βρίσκονται σε λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός. Ωστόσο, τα οφέλη του ALA περιλαμβάνουν την προστασία από τις καρδιακές παθήσεις, τον μειωμένο κίνδυνο σκλήρυνσης της αρτηρίας και την αντιφλεγμονή.

Bελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα

Εκτός από τον ψευδάργυρο και το σίδηρο, οι οποίοι είναι και οι δύο ζωτικοί για την ανοσοποιητική λειτουργία, ο πασατέμπος έχει αντιμυκητιακές και αντι-ιικές ιδιότητες. Ο πασατέμπος δεν αποτελεί επίσης κοινή αιτία αλλεργιών και δυσανεξίας.

  7 τροφές που μπορείς να καταναλώνεις άφοβα χωρίς να παχαίνεις

Το λάδι πασατέμπου μπορεί να ωφελήσει την ανάπτυξη των μαλλιών

Ναι, ακόμη και το λάδι πασατέμπου έχει τα οφέλη του, όπως η αντιμετώπιση της ανδρικής φαλάκρας και η ενίσχυση της ανάπτυξης των μαλλιών. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2019 στο Avicenna Journal of Phytomedicine, τα λιπαρά οξέα, η βιταμίνη Ε και τα φυτοοιστρογόνα που βρίσκονται στο έλαιο πασατέμπου μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της ανάπτυξης των μαλλιών όταν εφαρμόζονται στο τριχωτό της κεφαλής.

ΠΗΓΗ