Οι άνθρωποι συνήθως νιώθουν υπνηλία αμέσως μετά το φαγητό και δεν θέλουν τίποτε περισσότερο από το να κοιμηθούν. Όμως, όπως αποδεικνύεται, αυτό ακριβώς είναι που πρέπει να αποφεύγεις. Ο ύπνος ή ακόμα και η… ξάπλα αμέσως μετά το φαγητό, μπορεί να έχει κάποιες πραγματικά δυσάρεστες συνέπειες. Μπορεί μάλιστα να έχεις αναγνωρίσει και μερικά από τα συμπτώματα, αλλά ποτέ να μην έχεις συνειδητοποιήσει ότι οφείλονται στον ύπνο που έκανες μετά το φαγητό.

Ας δούμε λοιπόν τι πραγματικά κάνει ο ύπνος μετά το μεσημεριανό γεύμα ή το δείπνο στο σώμα σου.

Μπορεί να έχεις καούρα

Κανονικά, το οξύ παράγεται κατά την πέψη της τροφής σου όταν βρίσκεται στο στομάχι. Η βαρύτητα προσφέρει μια μεγάλη βοήθεια εδώ, καθώς αναγκάζει το φαγητό να κατέβει προς τα κάτω. Όταν ξαπλώνεις, το οξύ κινείται μέσω του στομάχου και μπορεί να έρθει σε επαφή με τα ευαίσθητα μέρη του πεπτικού συστήματος. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καούρα, ένα οδυνηρό αίσθημα καψίματος στο στήθος ή το λαιμό σου.

Η ποιότητα του ύπνου επηρεάζεται

Αν φας ένα πλούσιο γεύμα αμέσως πριν τον ύπνο, η διαδικασία πλήρους πέψης συνεχίζεται ενώ κοιμάσαι. Αναμφίβολα ο λόγος πίσω από έναν άσχημο ύπνο μπορεί να ποικίλλει για τον καθένα. Θα μπορούσε να οφείλεται στο ότι το μυαλό σου είναι πιο ενεργό κατά τη διάρκεια του σταδίου του μεταβολισμού, κάτι το οποίο σε κάνει να κοιμηθείς λιγότερο βαθιά. Ένας άλλος λόγος θα μπορούσε να είναι ότι ξύπνησες λόγω της καούρας. Εξαρτάται επίσης από το είδος του φαγητού και από την ποσότητα που έφαγες.

Τα ζωντανά όνειρα ή οι εφιάλτες είναι συχνά

Και τότε έρχονται αυτά τα κακά όνειρα. Και, όπως αναφέρθηκε λίγο πριν, ο μεταβολισμός σου ο οποίος έχει ενεργοποιηθεί κάνει τον εγκέφαλό σου πιο ενεργό. Μπαίνει στον λεγόμενο ύπνο ταχείας κίνησης των ματιών (REM), ο οποίος είναι ο χρόνος όπου εμφανίζονται τα περισσότερα όνειρα. Επομένως, εάν παρατηρήσεις ότι βλέπεις πραγματικά ζωντανά ή ίσως και εφιαλτικά όνειρα, τότε προσπάθησε να σταματήσεις να τρως τόσο κοντά στην ώρα του ύπνου.

Μπορεί ακόμη και να πάρεις βάρος

Όταν πηγαίνεις στο κρεβάτι αμέσως μετά το φαγητό, δεν δίνεις στο σώμα σου αρκετό χρόνο για να κάψει τις θερμίδες από το γεύμα που έλαβε. Έτσι, αν αισθανθείς πολύ νυσταγμένη μετά από ένα πλούσιο γεύμα και το μόνο που θες είναι να ξαπλώσεις στον καναπέ για πάρεις έναν μικρό υπνάκο, είναι καλύτερο να προσπαθήσεις να μείνεις ξύπνια εάν δεν θέλεις αυτά τα ανεπιθύμητα κιλά να κατσικωθούν πάνω σου.

*Πόσο καιρό πρέπει να περιμένεις για να πας για ύπνο μετά το φαγητό

Για να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα όπως καούρα ή αϋπνίες, θα πρέπει όλο το περιεχόμενο του στομαχιού σου να έχει μετακινηθεί στο λεπτό έντερο πριν πάρεις έναν μικρό υπνάκο ή πας για ύπνο τη νύχτα. Οι διατροφολόγοι λένε ότι αυτό συμβαίνει σε περίπου 3 ώρες. Είναι απλά μια οδηγία, αλλά σίγουρα πρέπει να τη θυμάσαι.

ΠΗΓΗ