Ο πιο απλός τρόπος να αντιμετωπίσεις το hangover είναι… να μην το πάθεις. Για να το αποφύγεις, φρόντισε να γευματίσεις πριν πιεις (η παρουσία φαγητού στο στομάχι επιβραδύνει το ρυθμό με τον οποίο απορροφάται το αλκοόλ και σε γλιτώνει από την πιθανή υπογλυκαιμία).

Advertisements

Επίσης, πίνε νερό ανάμεσα στα ποτά (καθώς το αλκοόλ εμποδίζει την απελευθέρωση της βασοπρεσίνης, μιας ορμόνης που δίνει στα νεφρά το σήμα να συγκρατήσουν υγρά, είναι εύκολο να αφυδατωθείς).

Εάν δεν το γλιτώσεις και ξυπνήσεις την επόμενη μέρα με τρελό πονοκέφαλο, αντί να ψαχουλέψεις στο φαρμακείο του σπιτιού σου, «ξεκίνα με το Νο 1 φάρμακο, το νερό, αλλά και φρούτα, λαχανικά και ροφήματα που το περιέχουν» τονίζει η Μαργαρίτα Οκτωράτου, διαιτολόγος.

Κατόπιν προτίμησε τις ακόλουθες τροφές που καταπραΰνουν το hangover:

Advertisements

Μέλι

shutterstock_128327429

Αν δεν αντέχεις το σκέτο μέλι την επόμενη μέρα, χρησιμοποίησε ένα κρακεράκι ή φρυγανιά ως… μεταφορικό μέσο. Το μέλι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και συμπυκνωμένη φρουκτόζη που βοηθούν να απομακρυνθούν γρήγορα τα κατάλοιπα του αλκοόλ από τον οργανισμό.

Κινόα

shutterstock_1295714331

Η κατανάλωση αλκοόλ εξαντλεί τα αμινοξέα του οργανισμού –των ζωτικών στοιχείων της πρωτεΐνης–, όμως η ισορροπημένη περιεκτικότητα της κινόα σε αμινοξέα μπορεί να βοηθήσει στην επανόρθωση της ζημιάς.

Φρυγανισμένο ψωμί

shutterstock_149625005

Μία φέτα φρυγανισμένο ψωμί θα σου δώσει μια μικρή –αλλά ικανή– ποσότητα υδατανθράκων που ενδεχομένως το σώμα σου χρειάζεται έπειτα από μία νύχτα… ξεφαντώματος! Και αυτό επειδή, σε κανονικές συνθήκες, όταν πέφτει το σάκχαρο στο αίμα σου, το σώμα σου παράγει γλυκόζη από τους αποθηκευμένους υδατάνθρακες. «Όταν όμως πίνεις, είναι απασχολημένο με το μεταβολισμό του αλκοόλ και δεν μπορεί να ρυθμίσει το σάκχαρό σου ικανοποιητικά, αφήνοντάς σε δύσθυμη και χωρίς ενεργητικότητα» εξηγεί η ειδικός. Το φρυγανισμένο ψωμί είναι εύπεπτο και ελαφρύ και συνιστά ένα πολύ καλό συστατικό πρωινού (ιδανικά μαζί μ’ εκείνο το αβγουλάκι ή λίγο τυράκι) μετά το hangover.

Advertisements

Νερό καρύδας

shutterstock_165689741

Πολλοί επιλέγουν τα αθλητικά ποτά όταν ξυπνούν με φριχτό πονοκέφαλο. Παρότι αυτά τα πλούσια σε ηλεκτρολύτες ποτά μπορούν να εξισορροπήσουν το νερό και τους ηλεκτρολύτες που ενδεχομένως έχασες, ωστόσο και το «νερό καρύδας» αποτελεί μία φυσική πηγή τους που μπορεί να σε βοηθήσει.

Χυμός ντομάτας

shutterstock_224685718

Προσφέρει βιταμίνες και μέταλλα στο σώμα σου και σε ενυδατώνει. Η βιταμίνη C και το λυκοπένιο που περιέχει αποτελούν, επίσης, δύο ισχυρά αντιοξειδωτικά που σίγουρα χρειάζεσαι!

Βραστά αυγά

shutterstock_232557202

Οι πρωτεΐνες του αβγού θα συμβάλλουν στη σταθεροποίηση του σακχάρου αίματος. Εξάλλου, το αμινοξύ κυστεΐνη που περιέχει φαίνεται ότι μπορεί να συμβάλλει στην «απενεργοποίηση» τοξικών ουσιών, σύμφωνα με το βιβλίο The Big Doctors Book of Home Remedies.

Advertisements

Σπαράγγια

shutterstock_133571717

Η κατανάλωσή τους προτού βγεις έξω ή ενόσω πίνεις βοηθά στην πρόληψη ή διευκολύνει το hangover της επόμενης ημέρας, σύμφωνα με έρευνα που έγινε στη Νότια Κορέα. Επιστήμονες βρήκαν πως τα εκχυλίσματα που λαμβάνονται από τα φύλλα και τους βλαστούς των σπαραγγιών ενισχύουν τα επίπεδα σημαντικών ενζύμων που διασπούν το αλκοόλ έπειτα από υψηλή κατανάλωση. Σε έρευνα σχετική με τη μελέτη τονίζεται πως η κατανάλωσή τους την επόμενη μέρα μπορεί να βοηθήσει και στην ανακούφιση από το hangover.

shape.gr

Advertisements