Κενές θερμίδες δεν είναι μόνο τα πατατάκια, τα ντόνατ και τα προφιτερόλ. Υπάρχουν κι άλλες τροφές που ενδεχομένως καταναλώνετε πιο συχνά και δεν σας προσφέρουν τίποτα παραπάνω διατροφικά πέρα από θερμίδες.

Επεξεργασμένα ζυμαρικά

Τα ζυμαρικά από λευκό, επεξεργασμένο αλεύρι δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη αξία στη διατροφή σας, αφού σας φορτώνουν με θερμίδες, χωρίς κάποια σημαντική θρεπτική αξία. Από την άλλη, αν σας αρέσουν τα ζυμαρικά, μπορείτε να επιλέξετε ολικής άλεσης, τα οποία περιέχουν φυτικές ίνες, μέταλλα, πρωτεΐνη και βιταμίνες, λόγω του ότι παρασκευάζονται με αλεύρι ολικής άλεσης, δηλαδή που έχει αξιοποιήσει όλο το φύτρο του σιταριού. Συνδυάστε το με μια σπιτική σάλτσα ντομάτας για να αποφύγετε τα πρόσθετα σάκχαρα και μην τα παραβράσετε, για να μην ανέβει ο γλυκαιμικός τους δείκτης. Εναλλακτικά, μπορείτε να δοκιμάσετε σπαγγέτι από κολοκύθι ή κολοκύθα, που είναι πλούσια σε βιταμίνες Α και C, αλλά και κάλιο.

Κρουασάν

Μπορεί να τα έχετε συνηθίσει ζεστά και απολαυστικά στο πρωινό σας, αλλά τα κρουασάν δεν παύουν να είναι αρτοποιήματα που έχουν παρασκευαστεί με άσπρο αλεύρι και με θερμίδες που μπορεί να φτάνουν τις 300 ανά κρουασάν, με τις περισσότερες από τις μισές να είναι από λιπαρά. Αντί για κρουασάν, προτιμήστε βρόμη που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β και με πολύ λιγότερες θερμίδες. Για έξτρα θρεπτική αξία, προσθέστε αποξηραμένα φρούτα στην πρωινή σας βρώμη, για να ξεκινήσετε την ημέρα σας με ενέργεια.

Κέτσαπ

Για να καταλάβετε τι συμβαίνει με την κέτσαπ, σκεφτείτε ότι το μπουκάλι που έχετε απέναντί σας, αποτελείται σχεδόν στο ¼ από ζάχαρη. Μην παραπλανηθείτε από τη γεύση ντομάτας και σκεφτείτε ότι πρόκειται για υγιεινό καρύκευμα. Η ζάχαρη που περιέχει η κέτσαπ, όπως και το αλάτι, αφανίζουν κάθε όφελος που μπορεί να έχει το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο. Προτιμήστε, λοιπόν, τη σπιτική σάλτσα ντομάτας κι αφήστε τα προϊόντα σούπερ μάρκετ στο… ράφι.

Τυρί κρέμα

Δύο κουταλιές της σούπας από το κλασικό τυρί κρέμα φτάνουν περίπου τις 100 θερμίδες, τα 9 γραμμάρια λιπαρά και τα 6 γραμμάρια κορεσμένου λίπους. Τι οφέλη βρίσκονται στην αντίπερα όχθη; Όχι και πολλά, καθώς το τυρί κρέμα δεν μας παρέχει κάποια σημαντικά διατροφικά στοιχεία, αφού ακόμη και η περιεκτικότητά του σε ασβέστιο είναι μικρή. Ελέγξτε τις ετικέτες πριν αγοράσετε τυρί κρέμα την επόμενη φορά και ψάξτε αυτό με τις λιγότερες θερμίδες και λιπαρά ή αντικαταστήστε το με τζατζίκι.

Μπύρα

Ξέρουμε πως οι ποδοσφαιρικές βραδιές και οι μαζώξεις με φίλους δεν είναι ίδιες χωρίς μπύρα. Πέραν αυτών, όμως, φροντίστε να μην την καταναλώνετε με την πρώτη ευκαιρία, καθώς οι θερίδες τους σε ένα ποτήρι φτάνουν κοντά στις 150 και το μόνο που σας χαρίζουν είναι… φούσκωμα. Αν πρόκειται να πιείτε, παρ’ όλ’ αυτά, μια καλή επιλογή είναι η Guinness, η οποία παρά το βαρύ και σκούρο παρουσιαστικό της, έχει 20 θερμίδες λιγότερες ανά μερίδα, ενώ σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Wisconsin, η μέτρια κατανάλωσή της μπορεί να δράσει σαν ασπιρίνη και να εμποδίσει τη δημιουργία θρόμβων.

Σάλτσα bbq

Μόλις δυο κουταλιές σάλτσας bbd έχουν 100 θερμίδες και περισσότερα από 10 γραμμάρια ζάχαρη, ενώ οι υδατάνθρακες φτάνουν τα 22 γραμμάρια. Κάντε στην υγεία και την περιφέρειά σας τη χάρη και προτιμήστε αντί για bbq σάλτσα, να αναμείξετε σάλτσα σόγιας με λίγο μέλι, έτσι ώστε να έχετε παρόμοια γεύση με λιγότερες θερμίδες και με πιο υγιεινό τρόπο.

πηγή