Έναν πολύ σημαντικό λόγο για να εντάξουμε στην καθημερινή μας διατροφή μας το μπρόκολο και εν γένει τα σταυρανθή λαχανικά μας δίνουν οι ειδικοί και δεν είναι άλλος από τη θωράκιση της καρδιαγγειακής μας υγείας.

Το λάχανο, το κουνουπίδι, το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών διεκδικούν επάξια κεντρική θέση στη διατροφή μας, καθώς η κατανάλωσή τους σε καθημερινή βάση συνδέεται με χαμηλότερη πιθανότητα επιβλαβούς συσσώρευσης ασβεστίου στην αορτή, (η αορτή είναι η μεγαλύτερη αρτηρία του οργανισμού), βάσει νέας μελέτης την οποία και επικαλείται η Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.

Στην εν λόγω μελέτη συμμετείχαν 694 ηλικιωμένες γυναίκες από την Αυστραλία, οι οποίες είχαν αρχικά ενταχθεί σε έτερη μελέτη που αναζητούσε τη συσχέτιση μεταξύ διατροφής, συμπληρωμάτων διατροφής και καταγμάτων των οστών.

Οι ειδικές απεικονιστικές εξετάσεις σπονδυλικής στήλης στην αρχική μελέτη είχαν επίσης αποκαλύψει την ποσότητα ασβεστοποίησης στο τμήμα της κοιλιακής αορτής. Έτσι, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν αυτά τα δεδομένα για να διερευνήσουν τη σχέση μεταξύ της διατροφής και της ασβεστοποίησης της αορτής, ένδειξη συσσώρευσης πλάκας (αθηροσκλήρωση) που οδηγεί σε καρδιαγγειακά νοσήματα όπως έμφραγμα του μυοκαρδίου.

  Λωτοί: Τα 9 σημαντικά οφέλη που προσφέρουν στην υγεία μας χάρη στα πλούσια θρεπτικά συστατικά τους

Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στην British Journal of Nutrition, διαπίστωσε 46% χαμηλότερες πιθανότητες εκτεταμένης ασβεστοποίησης της κοιλιακής αορτής σε γυναίκες που κατανάλωναν τουλάχιστον 45 γραμμάρια σταυρανθών λαχανικών καθημερινά (ποσότητα ισοδύναμη με μία μερίδα – περίπου μισό φλυτζάνι) σε σύγκριση με τις γυναίκες που κατανάλωναν λιγότερο από 15 γραμμάρια σταυρανθών λαχανικών την ημέρα.

Τα λαχανικά περιέχουν ουσίες όπως φυτικές ίνες που συμβάλλουν στην αποφυγή της αθηροσκλήρωσης.

ΠΗΓΗ