Μην χασετε

Η φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη ξύπνησε μνήμες – Τα τρομακτικά δυστυχήματα του 1999 και του 2003

Το δυστύχημα με τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στο ύψος του Ευαγγελισμού, κοντά στα Τέμπη, ξυπνά μνήμες. Στην κοιλάδα των Τεμπών είχαν σημειωθεί δύο τρομακτικά δυστυχήματα που είχαν συγκλονίσει την Ελλάδα.

Advertisements

 

Έξι νεκροί και πολλοί τραυματίες ήταν ο απολογισμός της σύγκρουσης φορτηγού με το πούλμαν που μετέφερε φιλάθλους του ΠΑΟΚ μετά το 1-1 με τον Παναθηναϊκό στο ΟΑΚΑ. Το δυστύχημα στα Τέμπη συνέβη στις 4 Οκτωβρίου 1999.

Δύο χιλιόμετρα πριν από τα διόδια των Τεμπών το διώροφο τουριστικό λεωφορείο, στο οποίο επέβαιναν 77 οπαδοί του «Δικεφάλου του Βορρά», επιχείρησε να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα, με αποτέλεσμα να βρεθεί στο αντίθετο ρεύμα και να συγκρουστεί με φορτηγό, το οποίο κατευθυνόταν στη Λάρισα. Το πούλμαν ανατράπηκε και πέφτοντας σε χαράδρα οκτώ μέτρων, σκόρπισε τον θάνατο.  Η μοίρα ήταν σκληρή για έξι φιλάθλους του ΠΑΟΚ, που δεν επέστρεψαν ποτέ στα σπίτια τους. Τη ζωή του έχασε κι ο οδηγός του οχήματος με το οποίο συγκρούστηκε το λεωφορείο.

Από την σύγκρουση τραυματίστηκαν ακόμη 33 φίλαθλοι, οι οποίοι διακομίστηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας αλλά δεν είχαν κάτι το σοβαρό και έπειτα από λίγες ώρες ή μέρες πήραν εξιτήριο.

 

Τραγωδία στα Τέμπη: 21 μαθητές από το Λύκειο Μακροχωρίου Ημαθίας χάνουν τη ζωή τους

Το ημερολόγιο έγραφε 13 Απριλίου 2003, όταν ένα λεωφορείο στο οποίο επέβαιναν μαθητές της Α’ Λυκείου επέστρεφαν από την Αθήνα στο Μακροχώρι Ημαθίας.

Τίποτα δεν προμήνυε αυτό που θα ακολουθούσε. Στο ύψος των Τεμπών ένα φορτηγό που μεταφέρει νοβοπάν και μελαμίνες από τον Προμαχώνα του Έβρου θα συγκρουστεί πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο στο 338ο χλμ της Εθνικής Οδού Λάρισας – Θεσσαλονίκης.

Advertisements

Κάποια από τα νοβοπάν και τις μελαμίνες θα πέσουν στον δρόμο, κάποια άλλα βρουν το λεωφορείο, ενώ η «καρότσα» της νταλίκας θα «κόψει» στα δύο του μοιραίο λεωφορείο. Το αποτέλεσμα της σφοδρής σύγκρουσης ήταν να χάσουν τη ζωή τους 21 16χρονοι μαθητές και άλλοι 9 να τραυματιστούν.

Το λεωφορείο είχε κυριολεκτικά διαλυθεί ενώ τα σωστικά συνεργεία που έφτασαν στο σημείο χρειάστηκαν περίπου δύο ώρες για να απεγκλωβίσουν τα θύματα και τους τραυματίες.

 

Οι αιτίες του δυστυχήματος ερευνήθηκαν, ωστόσο ποτέ δεν αποσαφηνίστηκαν πλήρως. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο οδηγός οδηγούσε έξι ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Το δε λεωφορείο είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να είχε αποσυρθεί τουλάχιστον 3 μήνες πριν.

Η δίκη έγινε πέντε χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 2008. Ο οδηγός του λεωφορείου αθωώθηκε, αλλά ο οδηγός της νταλίκας καταδικάστηκε σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν, καταδικάστηκαν από 4 μέχρι 14 χρόνια. Η εταιρεία κατέβαλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων. Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Βέροιας το 2012, «Παρά τις τιμωρίες, παρά τις αποζημιώσεις, τα παιδιά του Μακροχωρίου δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω.

 

Advertisements

enikos.gr

Advertisements

Μην χάσετε

Τελευταια άρθρα