Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο παχυσαρκίας, διαβήτη και καρδιαγγειακών παθήσεων.

H επιθυμία για ζάχαρη και η μείωση της προστιθέμενης ζάχαρης είναι δύσκολο να σταματήσουν γιατί τα γλυκά τρόφιμα μας δελεάζουν και για πολλούς ανθρώπους, η κατανάλωση αυτών των τροφίμων είναι μια μακροχρόνια συνήθεια που σχετίζεται με την άνεση ή κάποια γιορτή ή εύθυμη κατάσταση. Μερικές φορές η ζάχαρη σε καλεί από το διάδρομο του μανάβικου, άλλες φορές σου φωνάζει από την κατάψυξη. Τα καλά νέα είναι ότι, με ορισμένες έξυπνες στρατηγικές για τη ζάχαρη, μπορείς να μειώσεις σημαντικά την επιθυμία σου για ζάχαρη και να ανακτήσεις την υγεία σου.

Πώς μπορείς λοιπόν να σταματήσεις την επιθυμία για ζάχαρη:

Άκουσε το σώμα σου

Απλώς και μόνο επειδή έχεις λαχτάρα ή θέλεις να φας κάτι γλυκό δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταναλώσεις ζάχαρη – ή ακόμα και να αντικαταστήσεις τη ζάχαρη, με ένα κομμάτι φρούτου. Αφιέρωσε ένα λεπτό για να καταλάβεις τι πραγματικά συμβαίνει στο σώμα σου. Εχεις πονοκέφαλο; Έχεις άγχος; Νιώθεις σωματική πείνα; Βαριέσαι; Χρειάζεσαι ενίσχυση ενέργειας; Ή θέλεις πραγματικά μια γλυκιά απόλαυση;

  Τα 5 κυριότερα σημάδια που δείχνουν ότι σας λείπει ασβέστιο και τι πρέπει να κάνετε

Δώσε προσοχή στα μοτίβα

Εάν παρατηρήσεις ότι σου προκαλείται μια λαχτάρα για ζάχαρη – για παράδειγμα – καθημερινά στις 3 το μεσημέρι, αυτό είναι ένα καλό σημάδι ότι πρέπει να προσθέσεις ένα σνακ γεμάτο πρωτεΐνες εκείνη τη στιγμή. Αυτό όχι μόνο θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα αμέσως, αλλά θα σε προετοιμάσει για ένα καλύτερο βράδυ με λιγότερες επιθυμίες την ώρα του ύπνου.

Ισορρόπησε τα γεύματά σου

Βεβαιώσου ότι κάθε γεύμα που τρως (συμπεριλαμβανομένου του πρωινού και του μεσημεριανού γεύματος) περιέχει πρωτεΐνες, λαχανικά ή άλλους υγιείς υδατάνθρακες και υγιή λίπη. Αυτό θα σε κρατήσει χορτάτη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και θα σταθεροποιήσει το σάκχαρό σου.

Χρησιμοποίησε μπαχαρικά

Μερικές φορές κολλάμε στα ίδια και τα ίδια απλά γεύματα κάθε μέρα επειδή ξέρουμε ότι είναι «ασφαλή». Αλλά όπως λένε, η ποικιλία είναι το μπαχαρικό της ζωής και το μπαχαρικό είναι ο σωτήρας όταν προσπαθείς να μειώσεις τη ζάχαρη. Μερικές από τις πιο μοναδικές γεύσεις προέρχονται από εύκολα προσβάσιμα μπαχαρικά που δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, όπως κόκκινη πιπεριά και κανέλα.

  5 σημαντικά οφέλη του πασατέμπου στην υγεία του οργανισμού μας

Προσπάθησε να αντισταθείς σε όσους σε πιέζουν να καταναλώσεις ζάχαρη

Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι θα υποστηρίξουν την απόφαση σου για υγιεινή διατροφή, θα υπάρξουν μερικοί που θα προσπαθήσουν να εκτροχιάσουν τις προσπάθειές σου. Σε δείπνο γενεθλίων ή γιορτών, μπορεί να παρατηρήσεις ότι η μαμά σου προσπαθεί να σε πείσει να φας επιδόρπιο ή οι φίλους σου να σε πιέζουν να πιεις ένα κοκτέιλ. Ακόμα και ο σύντροφος σου μπορεί να κάνει το ίδιο όταν θέλει να πάτε έξω να φάτε κάτι γλυκό. Ενώ πρέπει σίγουρα να πεις στους φίλους, την οικογένειά σου, τους συναδέλφους σου για τα σημαντικά πράγματα που προσπαθείς να πετύχεις, πρέπει να κάνεις το επιπλέον βήμα και να τους ζητήσεις ενεργά την ενθάρρυνση και τη συνεργασία τους.

Τρόφιμα που βοηθούν στη διακοπή της επιθυμίας για ζάχαρη:

Θέλεις κάτι γλυκό; Δοκιμάσε αυτές τις επιλογές:

  • Φέτες μήλου με βούτυρο ξηρών καρπών
  • Φρέσκα μούρα με μια χούφτα καρύδια
  • Κτυπημένη ρικότα με ψητά κεράσια
  • Ψητό μήλο με κανέλα
  • Τσάι από βότανα που έχει μια γλυκιά νότα όπως η βανίλια
  Οι 10 κορυφαίες τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα

ΠΗΓΗ