Η γυμναστική στην εγκυμοσύνη έχει πολλά οφέλη για τη μέλλουσα μητέρα, όπως το να προετοιμάζει το σώμα για τον τοκετό και να βελτιώνει τη διάθεση.

Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή και καλό είναι πρώτα να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας ο οποίος γνωρίζει ακριβώς την περίπτωση και το ιστορικό σας. Κάποιοι γενικοί κανόνες πάντως για την ασφαλή άσκηση στην εγκυμοσύνη είναι οι παρακάτω.

 

1. Επαρκής πρόσληψη θερμίδων

Κατά τη διάρκεια της άσκηση, το σώμα καίει θερμίδες. Θα πρέπει λοιπόν να διασφαλίσετε ότι κατά τη διάρκεια της ημέρας θα τρώτε σωστά και επαρκώς, ώστε να μην λείψουν από τον οργανισμό σας πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και ενέργεια.

2. Αποφύγετε επικίνδυνα αθλήματα

Τέτοια αθλήματα είναι τα ομαδικά σπορ τα οποία ελλοχεύουν τον κίνδυνο να χτυπήσετε, αλλά και αθλήματα που απαιτούν ισορροπία όπως είναι η ποδηλασία, η ιππασία, το surf κ.α. Επίσης, ένα απαγορευτικό άθλημα στην εγκυμοσύνη είναι το scuba diving, καθώς τα μωρά στη μήτρα δεν προστατεύονται από την πίεση κάτω από το νερό.

3. Φορέστε τα κατάλληλα ρούχα

Επιλέξτε ρούχα άνετα, που δεν σας πιέζουν και δεν δυσκολεύουν την αναπνοή σας. Επιλέξτε κάποιον στηθόδεσμο βολικό που θα εφαρμόζει σωστά στο στήθος σας χωρίς να σας πιέζει.

4. Κάντε προθέρμανση

Η προθέρμανση “ζεσταίνει” τους μύες και αυξάνει σταδιακά τους καρδιακούς παλμούς. Εάν την παραλείψετε είναι πιθανό να τραυματίσετε τους μύες σας και οι πόνοι στο σώμα μετά την άθληση να επιδεινωθούν.

5. Πίνετε άφθονο νερό

Μην ξεχνάτε να πίνετε νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη γυμναστική. Η αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει την κυκλοφορία του αίματος στον πλακούντα.

6. Αποφύγετε να ξαπλώνετε ανάσκελα για πολλή ώρα

Μετά το πρώτο τρίμηνο, καλό είναι να αποφύγετε τις ασκήσεις που απαιτούν να είστε ξαπλωμένη στο ανάσκελα. Σε αυτήν τη στάση, το βάρος της μήτρας ασκεί πίεση σε μία φλέβα που ονομάζεται vena cava και μπορεί να μειώσει την κυκλοφορία του αίματος στη μήτρα.

7.Μην το παρακάνετε

Ακούστε το σώμα σας και μην γυμναστείτε παραπάνω από ό,τι αντέχετε. Μετά την άσκηση προσπαθήστε να ξεκουραστείτε για άλλη τόση ώρα πριν κάνετε κάποια άλλη δραστηριότητα.

8. Αποφύγετε την άσκηση σε υψηλή θερμοκρασία

Στην εγκυμοσύνη είναι πιθανό να ζεσταθείτε πιο γρήγορα από ότι το συνηθισμένο κι όταν το σώμα ζεσταίνεται, δυσκολεύεται να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του. Αποφύγετε την άσκηση τις πολύ ζεστές μέρες ή μέρες με πολλή υγρασία.

9. Σηκωθείτε αργά από το πάτωμα

Όσο μεγαλώνει η κοιλιά σας, το κέντρο βάρους σας αλλάζει, για αυτό είναι σημαντικό να είστε ιδιαίτερα προσεκτική όταν αλλάζετε θέσεις ή σηκώνεστε από γυμναστική στο πάτωμα.

10. Κάντε την άσκηση συνήθεια

Η διατήρηση μίας ρουτίνας στην γυμναστική είναι καλύτερη για το σώμα. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Κολλέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων, μπορείτε να κάνετε γυμναστική 20 με 30 λεπτά την ημέρα άφοβα. Βέβαια, όπως αναφέρουμε και στην αρχή του άρθρου μας, καλό είναι να συμβουλευτείτε και τον γιατρό σας.

 

ΠΗΓΗ