Τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ο κύκλος ζωής της τρίχας σταματά στη φάση της ανάπτυξης για αυτό και πολλές μέλλουσες μαμάδες έχουν πιο πυκνά και πλούσια μαλλιά. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις, καθώς σύμφωνα με έρευνες το 40 με 50% των εγκύων φαίνεται ότι εμφανίζουν τριχόπτωση κατά την κύηση.

 

Ποια τα αίτια της τριχόπτωσης στην εγκυμοσύνη;

Η τριχόπτωση στην εγκυμοσύνη είναι ένα φαινόμενο προσωρινό και μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες.

Κακή διατροφή

Την περίοδο της εγκυμοσύνης οι ανάγκες του οργανισμού για σίδηρο αυξάνονται και η ανεπαρκής πρόσληψη σιδήρου μπορεί να οδηγήσει σε τριχόπτωση. Το ίδιο ενδέχεται να προκαλέσει και η έλλειψη βιταμινών, πρωτεϊνών και ανόργανων συστατικών όπως ο ψευδάργυρος.

Ασθένειες

Τριχόπτωση μπορεί να προκαλέσουν και διάφορες ασθένειες όπως ο διαβήτης κύησης φαρμάκων για τη ρύθμιση τη αρτηριακής πίεσης και της κατάθλιψης.

Ορμονικές αλλαγές

Την περίοδο της εγκυμοσύνης παρατηρούνται μεγάλες ορμονικές αλλαγές στον οργανισμό μίας γυναίκες και δεν αποκλείεται να προκαλέσουν πτώση μαλλιών. Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, η τριχόπτωση σε αυτές τις περιπτώσεις είναι προσωρινή και συνήθως σταματά μετά τον τοκετό.

Κληρονομικότητα

Η τριχόπτωση έχει επίσης γενετικό υπόβαθρο, γεγονός που σημαίνει ότι εάν οι γονείς σας είχαν το ίδιο πρόβλημα, είναι αρκετά πιθανό να το εμφανίσετε και εσείς.

Ανεπάρκεια θυρεοειδικής ορμόνης

Ο υποθυρεοειδισμός χαρακτηρίζεται από τη μείωση της παραγωγής της θυρεοειδικής ορμόνης στο σώμα και είναι πιο συχνός στις γυναίκες τα τελευταία χρόνια. Η ορμόνη του θυρεοειδή είναι υπεύθυνη για τη διατήρηση του βασικού μεταβολικού ρυθμού, της ψυχικής υγείας ακόμα και της υγείας των νυχιών και των μαλλιών.

Σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών

Αν και οι περισσότερες γυναίκες που έχουν πολυκυστικές ωοθήκες, εμφανίζουν τριχοφυΐα, δεν αποκλείεται να παρατηρηθεί και απώλεια μαλλιών από την περιοχή του τριχωτού της κεφαλής.

 

 

 

Τι μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε την τριχόπτωση στην εγκυμοσύνη;

  • Μην βουρτσίζετε υπερβολικά συχνά και δυνατά τα μαλλιά σας καθώς μπορεί να προκαλέσετε περαιτέρω ζημιά.
  • Αποφύγετε τα σφιχτά χτενίσματα όπως οι αλογοουρές και οι σφιχτές πλεξούδες.
  • Προτιμήστε ήπια σαμπουάν και conditioner.
  • Αποφύγετε τις τεχνικές ισιώματος και τις χημικές βαφές.
  • Κάντε μασάζ στο τριχωτό της κεφαλής για να τονώσετε την κυκλοφορία του αίματος.
  • Εντάξτε στη διατροφή σας φρούτα και λαχανικά που περιέχουν φλαβονοειδή και αντιοξειδωτικά, τα οποία βοηθούν στην προστασία των θυλάκων των τριχών.
  • Αποφύγετε τη χρήση σεσουάρ και άλλως ηλεκτρικών συσκευών θερμότητας.

 

ΠΗΓΗ