Έχουμε βαρεθεί να ακούμε πως οι καιροί είναι δύσκολοι. Λεφτά δεν υπάρχουν, «μυαλά» δεν υπάρχουν, μόνο Ταμεία προερχόμενα «εκ του μακρόθεν», εγγυώμενα να μας σώσουν από μια θάλασσα χρεών, που μας πνίγει ασφυκτικά μέχρι τον λαιμό.
Στην περίπτωση αυτή δεν εξαιρούνται αυτοί που ξέρουν κολύμπι, αφού και να προσπαθήσουν να εξασκήσουν ό, τι με τόσο κόπο έμαθαν, θα υπάρχουν πάντα και οι θρασείς, κυνικοί αλλά και ταχύτατοι “μη-γνώστες”, που ως δια επιτηδευμένης μαγείας θα πιάνουν πρώτοι την σανίδα σωτηρίας. Σε ότι αφορά τώρα εμάς, που ακούμε και στο όνομα «κολυμβητές», ετοιμοπόλεμοι, αγωνιστές ή τέλος πάντων wannabe εργαζόμενοι, οφείλουμε να βρούμε τις δικές μας εναλλακτικές, προκειμένου να βρούμε τον δικό μας σωτήρα (έστω μπρατσάκι).
Αν η συνέντευξη για εύρεση εργασίας, εσωκλείει την αρχή και το τέλος μιας πρώτης καλής εντύπωσης, αν το βιογραφικό μας αποτελεί την ταυτότητα που θα μας δώσει το free pass, τότε ο εαυτός μας, στο όνομα του σωστού πλασαρίσματος αποτελεί το κλειδί που θα ανοίξει την πόρτα. Και φυσικά, το επικοινωνιακό κομμάτι είναι κάτι που απαιτεί πολύωρη συνομιλία με καθρέφτη, προκειμένου η ετοιμολογία και η αυτοπεποίθηση να μοιάζουν ως σιαμαία χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς μας. Ευτυχώς το αισθητικό του θέματος, τι δηλαδή θα επιλέξουμε να φορέσουμε, είναι ίσως και το μόνο σημείο που δεν χρειάζεται να αποστηθίσουμε από το σπίτι, καθώς ένα savoir vivre άτυπων κανόνων, έχει προλάβει να μας λύσει κάθε απορία:
STUFF THEORY
Law and Order
Εννοείται πως δεν μπορείς να δώσεις συνέντευξη σε ένα δικηγορικό γραφείο, φορώντας πράσινο σορτσάκι με τα σκυλάκια της Δαλματίας. Το επάγγελμα, όπως και τα ρούχα θα πρέπει να αναδύουν σοβαρότητα, μια σοβαρότητα, ικανή να πείσει πελάτες, αντιδίκους, αλλά και εργοδότες. εργοδότες. Ένα ταγέρ σε σταθερό αντρικό ύφασμα, συνοδευόμενο από ένα μεταξωτό, λευκό πουκάμισο, είναι η μοναδική λύση σου. Ωστόσο, αν θες να διαφέρεις, φέρνοντας την ανατροπή στην έκβαση της δίκης, μην διστάσεις και σε ένα λευκό κουστούμι, το οποίο θα αποτελείτε από ένα κομψό και μεσάτο σακάκι και ένα παντελόνι σε ίσια-φαρδιά γραμμή που θα κολακεύει το σώμασου.
Master of horror
Καλείσαι να διδάξεις και άρα να επιβληθείς σε μαθητές, που σημαίνει παιδιά, που σημαίνει «ασ’ το καλύτερα». Και μόνο το εγχείρημα αποπνέει τόσο μεγάλη δυσκολία, που παραπέμπει σε κοινωνικό λειτούργημα. Φυσικά, αυτή την αντίληψη θα έχει και ο εργοδότης σου. Το να εμφανιστείς με κόκκινα φορεματάκια, που θα κάνουν τον «δάσκαλο να χάνει το παιδί και το παιδί τον δάσκαλο», δεν είναι και η πιο ασφαλής επιλογή. Μια σοφιστικέ μαύρη pencil φούστα που θα αγγίζει το γόνατο, είναι ο μονόδρομος που θα σου δώσει το απαιτούμενο κύρος των περιστάσεων.
Αccounting solution
Οφείλεις όχι μόνο να επιβιώσεις, αλλά και να διαπρέψεις ανάμεσα σε μαθηματικά μυαλά. Αυτό σημαίνει πως δεν καλοπιάνονται από περίτεχνα σχέδια ή χρώματα, ούτε τους ενδιαφέρουν οι θεωρίες σου περί στυλ και άποψης. Το να τους αποδείξεις με εξίσωση, πως τα χαρούμενα ρούχα, φέρνουν την αντίστοιχη κεφάτη διάθεση, είναι ένα point. Αλλά καλύτερα να κινηθείς δια της πεπατημένης οδού με ένα pin-stripe κουστούμι, το οποίο θα ταιριάζει απόλυτα με το σωματότυπό σου. Ακόμα, αντί για το κλασσικό άσπρο πουκάμισο, μπορείς να το συνοδεύσεις με ένα γιλέκο στον ίδιο χρωματισμό του παντελονιού. Τουλάχιστον από την εικόνα και μόνο, θα έχεις λύσει τον «λογιστικό» γρίφο.
Public issue
H διαρκής συναναστροφή σου με κόσμο, σου επιβάλλει πέρα από ένα συνεχές χαμόγελο ενσωματωμένο στο πρόσωπό σου, ένα πολύ προσεγμένο ντύσιμο. Αν ζητούμενο της δουλειάς σου είναι να επιτύχεις το καλύτερο deal μέσα στα τόσα deal της αγοράς, η εμφάνισή σου, οφείλει να ξεχωρίζει. Το πρόβλημα, έρχονται να λύσουν τα αξεσουάρ και πιο συγκεκριμένα τα κολιέ. Δεν πρόκειται για διακριτικές αλυσίδες που δεν της πιάνει το μάτι, αλλά μάλλον για ολόκληρες υπερπαραγωγές που μαγνητίζουν τα βλέμματα και σου δίνουν την πρωταρχική, απαραίτητη, προσοχή. Αφού περάσεις αυτό το στάδιο, όλα τα υπόλοιπα και πολύ πιο βατά level είναι στο χέρι σου.
Bar code
Μπορείς να διακρίνεις τα μπουκάλια στο μπαρ, καλύτερα από την διαίσθησή σου. Φτιάχνεις «ψαγμένα» κοκτέιλ, καλύτερα από τοστ και λατρεύεις να παρατηρείς τον κόσμο, όταν βγαίνει έξω, αφού με τον τρόπο αυτό, είναι σαν να βγαίνεις και εσύ μαζί τους. Ομολογουμένως, η μπάρα σου ανήκει. Το θέμα, όμως, είναι πως θα κάνεις την διαφορά, τόσο στους μελλοντικούς σου πελάτες, όσο και στο αφεντικό, προκειμένου να σε προσλάβει. Ένα λάθος πολλών συναδέλφων, είναι πως ανθοστολίζονται λες και μόλις γύρισαν από γάμο. Ακόμα και αν η πολιτική του μαγαζιού που πρόκειται να δουλέψεις, σου επιβάλλει φροντισμένο ντύσιμο, αυτό δεν σημαίνει παράλληλα και υπερβολικό. Ένα μαύρο μπλουζάκι, σε λιτή και στιλάτη γραμμή, με λαιμόκοψη ή μη, είναι ό, τι πρέπει. Τώρα, αν επιμένεις να «ξεσαλώσεις», προτίμησε ένα καπέλο, τύπου τραγιάσκα, που όντας διαχρονικό κομμάτι, σου προσδίδει το ύφος που χρειάζεσαι.
Salesforce
Ασχολείσαι με τις πωλήσεις, γεγονός που σημαίνει πως είσαι head master του ερωτήματος «τα είπα καλά»; Η σχεδόν ενστικτώδης σου καταφατική απάντηση, αποτελεί το απόλυτα βοηθητικό background σου θα σε φέρει ένα βήμα παραπέρα, υπό την προϋπόθεση ότι συνοδεύεται με το ίδιο δυναμικό σου ντύσιμο. Δεν μπορείς να προωθήσεις ένα προϊόν, ένα πρόγραμμα ή ένα project, αν δεν προωθήσεις με τον ίδια αποτελεσματικότητα τον εαυτό σου. Το skinny jean, οι χαλαρές και ανάλαφρες μπλούζες και τα εντυπωσιακά ψηλοτάκουνα πέδιλα, είναι το διαβατήριο που θα κάνει τον πελάτη, να θέλει να αγοράσει αυτά που του προτείνεις υπό τον όρο, πως πρώτα θα γδυθείς, για να δοκιμάσει αν του κάνουν τα δικά σου.
Web thoughts
Ως web designer έχεις απαράμιλλη φαντασία. Το αποδεικνύεις στον εαυτό σου κάθε φορά που αποφασίζεις να σχεδιάσεις ή να οραματιστείς μια δουλειά, μόνη σου μες στο σαλόνι σου. Ωστόσο, όταν παίρνεις την δημιουργικότητα σου από το χεράκι για να στολίσετε πιο «μεγάλα σαλόνια», οφείλεις να παραμείνεις κομψή και αεράτη με έναν minimal, όμως, τρόπο. Το bootcut σκουρόχρωμα jean, σου δίνει την ελευθερία, να «χρωματίσεις» την μπλούζα με όσες αποχρώσεις θέλεις. Ακόμα, ο εντυπωσιακός φάκελος ή οι δερμάτινες γόβες κρίνονται εντός σχεδίου, υπονοώντας εμμέσως το ταλέντο σου που βιάζεται να ξεδιπλωθεί.
Ακόμα και αν οι παραπάνω τρόποι, σας μοιάζουν απλοί, ασήμαντοι ή ακόμα και ανεδαφικοί, ώστε να σας χαρίσουν μια θέση εργασίας, τότε δεν έχω, παρά να συμφωνήσω μαζί σας. Κανείς δεν ισχυρίστηκε, πως το καλοραμμένο παντελόνι ή το καλοσιδερωμένο πουκάμισο, θα σας βάλουν κατευθείαν στο μεγάλο γραφείο του πέμπτου, χωρίς να χρειαστεί να περάσετε καν από την είσοδο. Ωστόσο, η εξωτερική εμφάνιση ήταν αυτή που πολλές φορές μας έδωσε είτε αυτοπεποίθηση, είτε ένα γερό χαστούκι που μας έκανε να διδαχτούμε από τα λάθη μας. Το να αισθάνεσαι καλά με τον εαυτό σου μέσα από τα ρούχα που επιλέγεις είναι το πλέον εφικτό. Το να αισθάνεσαι, όμως, καλά με τον εαυτό σου μέσα από το ίδιο το «εγώ» σου, είναι θέμα που δεν κλείνει, όταν κλείνει και η ντουλάπα. Ίσως, η κατοχύρωση του πρώτου, μας φέρει ως φυσικό επακόλουθο και το δεύτερο. Ποτέ δεν ξέρεις…