Οι «Άγριες μέλισσες» κατέβασαν τα ρολά τους αλλά πάνω απ’ όλα προέχει η υγεία των πρωταγωνιστών τους. Το κοινό θα τους περιμένει πιστά έτσι και αλλιώς όταν περάσει η κρίση. Το «Εnjoy» και η Μαρία Ανδρέου συνάντησε τον Θανάση Κουρλαμπά, που υποδύεται μοναδικά τον αριβίστα Κλεομένη που αρχίζει πλέον να επαναστατεί πριν παρθεί η απόφαση να κλείσουν τα σύνορα στο Διαφάνι.
Πώς πήρατε τον δύσκολο ρόλο του Κλεομένη;
Με τον σκηνοθέτη της σειράς Λευτέρη Χαρίτο είχαμε συνεργαστεί το 2008 στον Alpha. Οταν με κάλεσαν με τη σεναριογράφο Μελίνα Τσαμπάνη για τον συγκεκριμένο ρόλο, το σκέφτηκα πάρα πολύ σοβαρά, γιατί ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για μένα υποκριτικά! Πώς υποδύεσαι έναν άνθρωπο καιροσκόπο, που κρύβει αυτή την εποχή, το 1950, τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, κάνει έναν γάμο από συμφέρον για πλούτο και εξουσία και έχει μάθει να επιβιώνει με κάθε τρόπο; Για μένα αυτός ο ρόλος καλλιτεχνικά έχει ιδιαίτερο ψυχολογικό ενδιαφέρον. Ο Κλεομένης είναι ένας κόντρα ρόλος για μένα. Δεν έχω καμία σχέση μαζί του. Η μοίρα μού έδωσε έναν σκληρό και αντιπαθητικό ρόλο (γέλια). Ο Λευτέρης Χαρίτος με βοήθησε πάρα πολύ. Δεν είναι για μένα μόνο ένας σημαντικός σκηνοθέτης, αλλά ένας υπέροχος άνθρωπος. Με βοήθησε πολύ να προσεγγίσω τον Κλεομένη, να καταλάβω γιατί αυτός ο χαρακτήρας έχει φάει τόσο πολύ μπούλινγκ στη ζωή του και έχει γίνει εχθρικός. Εχει σκληρύνει η καρδιά του και έχει συνειδητοποιήσει ότι για να επιβιώσει πρέπει να έχει ένα πράγμα: χρήμα!
Ποιες ήταν από τις πιο δύσκολες σκηνές σας; Ο συνάδελφός σας Λεωνίδας Κακούρης (Δούκας Σεβαστός) μου τόνισε σε συνέντευξή μας ότι θαυμάζει τόσο εσάς όσο και τον Γιάννη Στάνκογλου γιατί πρέπει να υποδυθείτε σκοτεινούς και περίπλοκους ήρωες σαν τον Κλεομένη και τον Κυπραίο…
Από τις πιο δύσκολες σκηνές ήταν αυτή του φόνου. Ο Κλεομένης προσπάθησε να αγαπηθεί από τον εραστή του. Είχε πολύ τρυφερά συναισθήματα για αυτόν. Εκείνος όμως τον πρόδωσε. Ετσι θόλωσε και τον σκότωσε. Έπρεπε να δείξω ότι τη στιγμή που έκανε τον φόνο έκλαιγε και τον φιλούσε. Θα σας εκπλήξει στο μέλλον ο Κλεομένης, γιατί θα δείτε ότι για τη συμπεριφορά του δεν φταίει απόλυτα αυτός και μάλιστα θα τον δείτε στο μέλλον να μαλακώνει. Στον δρόμο οι τηλεθεατές μού λένε ότι έχω καταφέρει κάτι ιδιαίτερο. Λατρεύουν να με μισούν γιατί ως χαρακτήρας είμαι πολύ δολοπλόκος, εξουσιομανής, αλλά έχω και χιούμορ και είμαι και καλλιεργημένος. Οι τηλεθεατές αγάπησαν τις «Άγριες μέλισσες» γιατί κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον τους, γιατί οι συντελεστές είναι όλοι αξιόλογοι, αλλά και για κάτι άλλο. Γιατί μπούχτισαν από τις χαζές εκπομπές και τα πολλά ριάλιτι.
Την Πηνελόπη ο Κλεομένης την έχει αγαπήσει τουλάχιστον ως άνθρωπο ή όλα είναι ψέμα;
Ο Κλεομένης δεν μισεί την Πηνελόπη. Ψάχνει την τρυφερότητα στη σχέση τους. Πήρε αυτό το πλούσιο κορίτσι, τη γοήτευσε με τους αριστοκρατικούς τρόπους του, έχει σπουδάσει στο Λονδίνο, μην ξεχνάμε, θέλει να της μάθει πράγματα, αρκεί αυτή να είναι υπάκουη. Η Πηνελόπη για τον Κλεομένη είναι το όχημα. Οταν βλέπει ότι η Πηνελόπη ερωτεύεται τον Μελέτη και μπορεί να του γυρίσει την πλάτη ή ακόμη και να τον χωρίσει, αρχίζει και της επιβάλλεται. Γι’ αυτό, όταν θίχτηκε ο ανδρισμός του, τη βιάζει ουσιαστικά για να της δείξει ότι έχει εξουσία πάνω της. Ο Κλεομένης κινείται οριακά. Πραγματικά δεν ξέρω τι θα συμβεί τη νέα τηλεοπτική σεζόν… Αλλά η Πηνελόπη δεν μπορεί να έχει ούτε μια φυσιολογική σχέση με τον άνδρα της, αλλά ούτε με τον Μελέτη, αν αποκαλυφθεί, όπως λέγεται, ότι είναι ο ξάδερφός της. Αν παντρευτεί τον ξάδερφό της, θα είναι αιμομιξία. Πραγματικά δεν ξέρω τι έχει στο μυαλό της η Μελίνα Τσαμπάνη.
Κάποιοι έχουν βγει και λένε ότι οι «Άγριες μέλισσες» τείνουν να εξελιχθούν σε σαπουνόπερα. Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο;
Ο κόσμος δεν το βλέπει έτσι ούτε κι εμείς. Είναι ένα καθημερινό σίριαλ με πολλές ίντριγκες και εκπλήξεις. Πώς θα κρατήσουμε το ενδιαφέρον του κοινού δύο τηλεοπτικές σεζόν με τους κατοίκους ενός χωριού να αμπελοφιλοσοφούν σε ένα καφενείο; Αυτή η πλοκή και το σενάριο κρατούν ξάγρυπνους τους τηλεθεατές. Και κανείς δεν παραπονείται που τους ξενυχτάμε. Θα είχε ενδιαφέρον για τον τηλεθεατή αν ένας ηθικός χαρακτήρας σαν τον Νικηφόρο δεν έκανε το λάθος να απατήσει την Ασημίνα και μετά να το μετανιώσει; Το ενδιαφέρον με τον Κλεομένη είναι ότι εμφανίζεται στη μικρή οθόνη ένας χαρακτήρας διαφορετικού σεξουαλικού προσανατολισμού, που δεν είναι έχει θετικό πρόσημο, που δεν είναι χαριτωμένος, που δεν είναι αποδεκτός όπως ήταν ο ρόλος του Γιάννη Μπέζου στους «Απαράδεκτους». Η εξυπνάδα της Μελίνας Τσαμπάνη είναι ότι δεν εστιάζει κανείς στη σεξουαλική επιλογή του Κλεομένη. Αυτό το ξεχνάμε πολλές φορές. Εστιάζει στο πόσο αριβίστας είναι.
Πώς γυρίσατε αυτή τη σκηνή με τον Μελέτη στο χαντάκι;
Φυσικά και δεν ούρησα πάνω στον Μελέτη. Τη σκηνή τη γύρισα μόνος μου πάνω από το χαντάκι και μετά έφυγα τρέχοντας για το θέατρο. Με τον Γιώργο Γεροντιδάκη που υποδύεται τον Μελέτη, επειδή είναι εξαιρετικός συνάδελφος με πολύ χιούμορ, γελάμε πάρα πολύ. Ακόμη και στη σκηνή με το ξύλο. Η σκηνή αυτή όπου ο Μελέτης είναι στο χαντάκι και ο Κλεομένης τον ξεφτιλίζει με αυτόν τον τρόπο θεωρώ ότι ήταν από τις πιο δυνατές και σημειολογικά. Ο Κλεομένης, όπως κάνουν πολλοί άνθρωποι γύρω μας, δείχνει στον Μελέτη ότι είναι πιο δυνατό ζώο από αυτόν, πιο τρελός από αυτόν και γι’ αυτό το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να κρατήσει τις ισορροπίες. Γιατί κι αυτός μπορεί να κρατήσει και όπλο και να γίνει τέρας όπως το τσιράκι του Δούκα.
Ο κορονοϊός σταμάτησε και τις «Άγριες μέλισσες». Πώς βλέπετε αυτή την πανδημία;
Με ψυχραιμία. Κάθομαι στο σπίτι. Για να μην κολλήσει κανένας. Μένουμε σπίτι να μη μεταδώσουμε την ασθένεια. Είναι κάτι πρωτοφανές για τη γενιά μας. Πιστεύω ότι οι Ελληνες θα δείξουν την ανάλογη προσοχή για να μην έχουμε τους χιλιάδες νεκρούς που έχουν στην Ιταλία. Τόσο οι θεατρικές μου δουλειές όσο και οι τηλεοπτικές έχουν σταματήσει. Και μιλάμε για τέσσερις παραγωγές τις οποίες έτρεχα. Αλλά αυτό δεν το ζω μόνο εγώ, αλλά και όλοι οι Ελληνες. Σε λίγο θα κάνουμε λόγο για ένα μεγάλο οικονομικό κραχ και απεύχομαι την πείνα και την κοινωνική έκρηξη. Το θέμα είναι να προστατευθούν οι ευαίσθητες ομάδες. Μακάρι η Πολιτεία να δώσει χρήματα και να στηρίξει την αγορά και όλες τις επιχειρήσεις. Να μη χαθούν θέσεις εργασίας και να μη λυγίσει ο κόσμος από τα δάνεια και τα χρέη. Εχει γίνει χαμός. Κλείσανε ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταστήματα. Ενας παγκόσμιος πόλεμος. Χρειάζεται να αντέξουμε και να δείξουμε αλληλεγγύη, να παραμείνουμε ελεύθεροι στο μυαλό και βαθιά δημοκράτες.
Αυτή η κρίση θα κάνει πουθενά καλό;
Μακάρι να μην ερχόταν ποτέ με αυτό το πρόσωπο. Και να περάσει πολύ γρήγορα. Θεωρώ πάντως ότι θα μάθουμε να επικοινωνούμε ξανά με τον εαυτό μας. Είναι μια ευκαιρία. Το αντίβαρο μιας δυσκολίας εύχομαι να έχει θετικό πρόσημο. Και η σιωπή έχει περισυλλογή. Η καραντίνα θα αναδείξει σε όλους μας ποιες είναι οι πραγματικές αξίες της ζωής. Αυτή την περίοδο διαβάζω τα παιδιά μου και παίρνω μια μικρή χαρά και αισιοδοξία. Την προηγούμενη διετία έτρεχα σαν τον Βέγγο. Έκανα τόσο πολλές δουλειές και τώρα όλα αυτά διαλύθηκαν. Νέα δεδομένα.
Από την άλλη μεριά, οι Τούρκοι βαράνε στα σύνορα, ενώ παίζεται ένα τραγικό παιχνίδι με τους μετανάστες…
Η Ελλάδα είναι μια φιλόξενη χώρα και έχει επιδείξει τεράστια αλληλεγγύη. Η Ελλάδα, όταν δοκιμάζεται, πάντα θριαμβεύει. Δείξαμε ότι υποστηρίζουμε τους πρόσφυγες. Αλλά δεν μπορούμε να σηκώσουμε άλλο βάρος. Ούτε οικονομικά ούτε ως κοινωνία. Πόσο μάλλον τώρα με τον κορονοϊό. Είναι φοβερό που ο Ερντογάν εκμεταλλεύεται αυτές τις ψυχές, αυτή τη δυστυχία. Οι κλειστές δομές για τους πρόσφυγες είναι κάτι το παράλογο πέρα από το ότι είναι απάνθρωπο. Γιατί μακροπρόθεσμα μέσα σε αυτές τις δομές οι άνθρωποι αυτοί, ως επί το πλείστον οι νέοι, θα επαναστατήσουν. Η χώρα μας είναι το πιο φιλόξενο οικόπεδο, αλλά δεν μπορεί να μην υπάρχει μια ελεγχόμενη κατάσταση στα σύνορά μας.
Η τέχνη βοηθά τον άνθρωπο στα δύσκολα;
Η τέχνη σε όλες τις μορφές της είναι μια ακτινογραφία των ανθρώπων και της σύγχρονης κοινωνίας. Ολα τα προβλήματα των ανθρώπων η τέχνη τα βάζει σε ένα φίλτρο και τα δίνει στον κόσμο αλλιώς. Τον ξυπνά, τον αφυπνίζει, τον προβληματίζει. Το θέατρο παρατηρεί τον κόσμο. Είναι ο καθρέφτης του. Ο άνθρωπος στις χειρότερες στιγμές του πάντα ακουμπά στην τέχνη. Η τέχνη έχει αξία. Η ζωγραφική, η μουσική, η λογοτεχνία, ο χορός, η ποίηση.
Η πίστη βοηθά;
Βέβαια. Είναι πολύ σημαντική, αν πιστεύεις στον Θεό. Πας σε μια εκκλησία, προσεύχεσαι, ανάβεις το κερί σου. Είναι μια έκφραση. Παίρνεις δύναμη. Επίσης το χιούμορ σώζει τον κόσμο στα δύσκολα. Αυτό μου το έμαθε ο σπουδαίος δάσκαλός μου, ο σκηνοθέτης Σπύρος Ευαγγελάτος. Του οφείλω όλη μου τη διαδρομή. Μου έλεγε ότι είναι σπουδαίο στην ζωή να κάνεις αυτό που σου αρέσει, να είσαι εργατικός, να είσαι καλός ως άνθρωπος. Αλλά σε όλα αυτά με συμβούλευε ένα πράγμα: να βάζω στη ζωή μου χιούμορ!