Απόγευμα Κυριακής, Λος Άντζελες. Ο Σπύρος έχει ήδη φορέσει το κομψό sur mesure μαύρο tuxedo του με την υπογραφή του Δημήτρη Πέτρου και κατευθύνεται στο Dolby Τheatre, προκειμένου να παρακολουθήσει από κοντά τη μεγαλύτερη γιορτή του διεθνούς κινηματογράφου.
Μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολο για κάποιον να αποκτήσει μια θέση στο Dolby Theatre για τη μεγάλη βραδιά, αλλά ο Σπύρος έχει αποδεχτεί με χαρά την πρόσκληση καλού του φίλου, διευθυντικού στελέχους της Universal και μέλους της Ακαδημίας, με τον οποίο γνωρίζεται μέσω των συνεργασιών και των επαφών που έχει τα τελευταία χρόνια με τις ΗΠΑ (τα έπιπλα και αντικείμενα Iktinos Marmaron Spiros Soulis Designs που σχεδιάζει πλέον διατίθενται και στο Μπέβερλι Χιλς, εκτός από τη Νέα Υόρκη).
«Η διαδικασία για να φτάσουμε στο θέατρο δεν ήταν απλή», αποκάλυψε ο Σπύρος στο περιοδικό People. «Οι δρόμοι γύρω από αυτό ήταν κλειστοί. Υπήρχαν συρματοπλέγματα, οι πεζοί απαγορευόταν να πλησιάσουν και υπήρχαν τρία διαφορετικά σημεία όπου οι αστυνομικοί έκαναν έλεγχο ταυτοποίησης. Tέσσερις σειρές από αυτοκίνητα ακολουθούσαν μια συγκεκριμένη διαδρομή, ενώ λίγο πριν φτάσουμε στην είσοδο είχαν τοποθετηθεί προστατευτικοί τοίχοι που ανάγκαζαν τα οχήματα να κάνουν ζιγκ ζαγκ, ώστε να αποφευχθεί ακόμα και η πιθανότητα κάποιος να τρέξει με μεγαλύτερη ταχύτητα», περιγράφει ο Σπύρος, τονίζοντας πως η συγκεκριμένη βραδιά είχε δύο ξεχωριστές ομάδες παραγωγής: Εκείνη που διοργανώνει το κόκκινο χαλί κι εκείνη που επιμελείται την τελετή των Όσκαρ. «Στο κόκκινο χαλί από τη μια πλευρά υπήρχαν εκατο- ντάδες κάμερες, μικρόφωνα και φωτογράφοι κι από την άλλη εξέδρες με κόσμο που παρακολουθούσαν τους celebrities κατά την είσοδό τους. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση το πόσο οργανωμένα ήταν όλα,καθώς είχαν φροντίσει μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Βέβαια, από το κόκκινο χαλί μέχρι να φτάσω στο χώρο της απονομής των Όσκαρ η διαδικασία πήρε περίπου μία ώρα.Τοαυτοκίνητομεάφησεακριβώςστηνείσοδο που είχε στρωθεί το κόκκινο χαλί, ενώ τη στιγμή που κατέβαινα είδα να βγαίνουν από τη διπλανή λιμουζίνα ο Matt Damon και η σύζυγός του». Ναι, ο Σπύρος συνειδητοποίησε αμέσως πως αυτή θα ήταν μια ξεχωριστή μέρα. This is Hollywood.
Tα πηγαδάκια στα διαλείμματα
Στο τέλος του κόκκινου χαλιού, η μεγάλη σκάλα οδηγεί στην αίθουσα των Όσκαρ. «Οι εσωτερικοί χώροι ήταν ιδιαί- τερα εντυπωσιακοί, ενώ σκέψου πως ακόμα και οι άνθρωποι της παραγωγής κυκλοφορούσαν ανάμεσά μας με tuxedo. Ήταν όλοι τους τόσο καλοντυμένοι, που δεν μπορούσες να ξεχωρίσεις τον καλεσμένο από τον εργαζόμενο – αυτό ήταν και το ζητούμενο». Άψογα ντυμένοι, με αποτέλεσμα να τους περνάς για καλεσμένους, ήταν και οι άνθρωποι που γέμιζαν τα καθίσματα των καλεσμένων, όταν εκείνοι έβγαιναν από την αίθουσα, ώστε στις κάμερες να μην υπάρχει ποτέ μια θέση κενή. Οι θέσεις του Σπύρου και της παρέας του από τη Universal βρίσκονταν στην κεντρική πλατεία, ενώ, όπως εξηγεί στο PEOPLE, ακόμα και τα διαλείμματα της βραδιάς είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον. «Οι πόρτες άνοιγαν για τρία λεπτά. Ακόμα και στις τουαλέτες έβλεπες το μισό Χόλιγουντ. Με συντελεστές και ηθοποιούς συνομίλησα περισ- σότερο στο μπαρ, αφού εκεί μαζεύονταν όλοι κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Στα Όσκαρ είναι πολύ εύκολο να μιλήσεις με όλους. Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύ- πωση ήταν στο πόσο ανοιχτοί είναι αυτοί οι άνθρωποι στην επικοινωνία. Για εκείνους είναι μια μέρα γιορτής και ήταν όλοι τους χαρούμενοι και ομιλητικοί». Αναρωτιέμαι αν έκανε κι ο ίδιος ορισμένες προβλέψεις για τα βραβεία. «Βέβαια, ειδικά στο Όσκαρ για την Καλύτερη Μουσική, ήμουν σίγου- ρος για το La La Land. Φυσικά, οι απόψεις πολλών, ειδικά για την Καλύτερη Ταινία, διίσταντο, καθώς οι περισσότεροι πόνταραν στο Moonlight και οι υπόλοιποι στο La La Land». Τελικά αυτό αποδείχτηκε προφητικό.
Η γκάφα των Όσκαρ
Προφανώς ήθελε να τους ενημερώσει για το λάθος, καθώς ήδη είχαν αρχίσει να βγάζουν λόγο διάφοροι συντελεστές από το La La Land. Ξαφνικά, ανέβηκαν στη σκηνή άνθρωποι της παραγωγής και τότε ειπώθηκε το φοβερό “Παιδιά, τελικά χάσαμε. Το Moonlight κέρδισε το βραβείο”. Όλοι μέσα ξεσπάσαμε σε γέλια,γιατίυποθέσαμεότιτοείπεαπόαβρότητα–στηλογική πως το Moonlight ήταν μια καλή ταινία που θα το άξιζε. Γι’ αυτό μετά ο παραγωγός του La La Land, Jordan Horowitz, γύρισε και είπε “Παιδιά, δεν είναι αστείο. Κέρδισε το Moonlight”. Εκεί επικράτησε η απόλυτη παγωμάρα. Ο μισός κόσμος είχε σηκωθεί όρθιος και ρωτούσε τι είχε συμβεί. Ήταν μια άβολη στιγμή και στο τέλος οι προσκεκλημένοι, αντί να αποχωρήσουν από το θέατρο με καλή διάθεση, έφυγαν μουδιασμένοι. Όλοι μιλούσαν για αυτό. Δίπλα μου ήταν ο Denzel Washington, ο οποίος με την παρέα του συζητούσε το συγκεκριμένο περι- στατικό. Κανείς δεν μπορούσε να το πιστέψει. “Να που βρε- θήκαμε στα Όσκαρ που θα μείνουν στην ιστορία για ένα πρωτοφανές λάθος” σκεφτήκαμε με την παρέα μου!».
Οι ελληνικές συμμετοχές
Παρότι ο Γιώργος Λάνθιμος και ο Ευθύμης Φιλίππου δεν κέρδισαν το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, όπως ούτε η Δάφνη Ματζιαράκη (για το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους 4.1 Μiles) και η Mary Zophres (για τα κοστούμια στο La La Land), ο Σπύρος ήταν ενθουσιασμένος με τις ελληνικές υποψηφιό- τητες και συζητούσε για αυτό το ρεκόρ ελληνικών υποψηφι- οτήτων με τους Αμερικανούς φίλους του. «Τους είπα συγκεκριμένα ότι στις συμμετοχές που θα με δείτε όχι μόνο να χειροκροτώ αλλά και να φωνάζω θα είναι ελληνικές. Ήταν μεγάλη τιμή για την Ελλάδα που είχαμε αυτές τις συμμετοχές» διηγείται.
Μόλις τελείωσαν τα Όσκαρ, ο Σπύρος με την παρέα του έκαναν μια στάση για ένα μπέργκερ, άλλαξαν ρούχα (ο Σπύρος φόρεσε ένα μπορντό tuxedo, πάλι με την υπογραφή του Δημήτρη Πέτρου) και κατευθύνθηκαν στο θρυ- λικό πάρτι που οργανώνει πάντα στα Όσκαρ ο Elton John. «Το πάρτι έγινε σε κάποιο ανοιχτό μέρος, σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία του Χόλιγουντ. Είχε πολλές διαφορετικές αίθουσες για όλα τα μουσικά γούστα, ενώ ακόμα και εκεί υπήρχε έντονα ο απόηχος από το συμβάν με το λάθος βραβείο». Λίγες ώρες μετά, χωρίς σχε- δόν καθόλου ύπνο, ο Σπύρος ανέβηκε στο αεροπλάνο για να επιστρέψει στην Ελλάδα. Όσον αφορά τη γεύση που του άφησαν τα Όσκαρ, αυτό είναι ξεκάθαρο. «Αισθάνθηκα χαρούμενος και τυχερός που μπόρεσα να ζήσω από κοντά κάτι τόσο ξεχωριστό. Ήταν μια πανέμορφη βραδιά».