Πρόκειται για τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουν οι γονείς όταν επισκέπτονται το ιατρείο του παιδίατρου. Η παιδίατρος Claire McCarthy μας τα επισημαίνει:
1. Δεν έρχονται προετοιμασμένοι
«Μου αρέσει πολύ όταν οι γονείς που έρχονται με το παιδί τους ξέρουν ακριβώς ποια φάρμακα του έχουν δώσει, πόσες δοσολογίες έχει πάρει, πόσες φορές έκανε εμετό ή πότε ακριβώς ξεκίνησαν τα συμπτώματα. Είναι εξαιρετικά χρήσιμο να γνωρίζει όλες αυτές τις πληροφορίες, ώστε να μπορέσει να κάνει σωστά τη δουλειά του και να βοηθήσει το παιδί και την οικογένεια, αναφέρει χαρακτηριστικά η McCarthy. Αν σκοπεύετε λοιπόν να πάτε το παιδί σας στο γιατρό για κάτι απλό όπως ένας στομαχόπονος ή πονοκέφαλος, κρατήστε ένα ημερολόγιο συμπτωμάτων. Μπορεί να νομίζετε ότι θυμάστε τα πάντα, αλλά οι περισσότεροι γονείς εκείνη τη στιγμή δεν το κάνουν. Επιπλέον, οι γιατροί δεν μπορούν να διαβάζουν το μυαλό. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να έρχεστε προετοιμασμένοι με τις κατάλληλες ερωτήσεις ώστε να φεύγετε κι εσείς πιο ήσυχοι από το ιατρείο.
2. Δεν είναι ειλικρινείς
Οι γιατροί σε καμία περίπτωση δεν έχουν σκοπό να κρίνουν τους γονείς. Μπορεί δηλαδή να ντρέπεστε να ομολογήσετε ότι έχουν υπάρξει φορές που ξεχάσατε να του δώσετε κάποιο φάρμακο, ότι τα παιδιά σας παρακολουθούν πολύ ώρα τηλεόραση, ή τρώνε λαχανικά μόνο μια φορά την εβδομάδα, όμως, αν ο γιατρός δεν γνωρίζει αυτά τα πράγματα, δεν θα μπορέσει να σας βοηθήσει γιατί είναι πολύ πιθανό να κάνει λάθος διάγνωση. Οι γιατροί έχουν δει και ακούσει τα χειρότερα. Γι αυτό, πείτε την αλήθεια.Αν λοιπόν ξεχάσατε να δώσετε μία δόση από το σιρόπι ή το φάρμακο που σας έγραψε στην προηγούμενη επίσκεψη ο γιατρός ή αν το παιδί σας αρνιόταν πεισματικά να το πάρει ή αν έσπασε το θερμόμετρο και δεν ξέρετε πότε έπεσε ο πυρετός, απλά πείτε το. Κι αυτό επειδή όλα αυτά είναι απαραίτητες πληροφορίες για να βγάλει ο γιατρός σωστή διάγνωση.
3. «Κάνουν τα στραβά μάτια» όταν ο γιατρός κάνει λάθος
Αν κάτι που έχει πει ο γιατρός δεν βγάζει νόημα ή αν έγραψε μια συνταγή που δεν βοηθάει ή αν το παιδί συνεχίζει να αισθάνεται ενοχλήσεις, ο γιατρός πρέπει να το ξέρει. Οπότε μιλήστε. Πείτε του: «Αυτό δεν το καταλαβαίνω» ή «Το παιδί είχε πέντε ημέρες πυρετό και όχι μόνο δύο» ή «Παραπονέθηκε για πόνο σε εκείνο το σημείο ενώ πριν δεν πονούσε.» ή «Δεν μπορώ να του δίνω το φάρμακο τρεις φορές την ημέρα λόγω της δουλειάς μου». Ο γιατρός είναι και αυτός άνθρωπος και μπορεί να του διαφύγουν κάποια πράγματα. Λέγοντας του, όμως τα ακριβή συμπτώματα, τον βοηθάτε πολύ. Αν ωστόσο διαπιστώνετε ότι ο παιδίατρος δεν μπορεί να αντέξει οποιαδήποτε εποικοδομητική κριτική, τότε θα πρέπει να αλλάξετε γιατρό.
4. Ξεχνούν ότι είναι «ομάδα» με τον γιατρό
Ο γιατρός είναι εκείνος που ασκεί την επιστήμη του και ο γονιός εκείνος που φροντίζει το παιδί του. Μπορεί λοιπόν ο γιατρός να είναι ο ειδικός αλλά ποιος γνωρίζει καλύτερα το παιδί από τον ίδιο το γονιό; Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να υπάρχει μεταξύ αυτών των δύο καλή επικοινωνία, συνεργασία και εμπιστοσύνη αφού στόχος και των δύο είναι η καλή υγεία και η ανάπτυξη του παιδιού!
Από την Claire McCarthy παιδίατρος στο Νοσοκομείο Παίδων της Βοστόνης, (Pediatrician, Boston Children’s Hospital, Harvard Medical School)
imommy.gr