Χόλιγουντ μπορεί να μην είμαστε αλλά υπήρχαν εποχές που Έλληνες ηθοποιοί έπαιρναν ως και 10 χιλιάρικα την εβδομάδα.
Λένε πως η πραγματική αξία ενός ηθοποιού φαίνεται στο σημείο που ο βιοπορισμός δεν του επιτρέπει να αναλύει επιλογές. Πρέπει να πάρει το μονοπάτι αυτής που θα του εξασφαλίσει το ψωμί την επόμενη μέρα.
Στην Ελλάδα ο πιο ακριβοπληρωμένος ηθοποιός παίρνει τα μισά λεφτά από τον χαμηλότερα αμοιβόμενο των ΗΠΑ ή της Αγγλίας. Ίσως και άλλων αγορών π.χ. Τουρκίας. Φυσικά τα τελευταία 6 χρόνια ισχύουν αυτά τα δεδομένα. Λίγο πριν το 2011 ήταν σαφώς καλύτερα και από το 2009 και πίσω ήταν…πλουσιοπάροχα για τις σειρές ιδίως!
Τα ελληνικά σίριαλ ήταν στα καλύτερα τους μέχρι εκείνη τη χρονιά. Ιδίως η τριετία 2005-2008 γέννησε παραγωγές αμερικανικών δεδομένων. Το παλιό MEGA, κραταιός παίχτης στην αγορά του prime time, είχε πάντοτε διαθέσιμο ένα ποσό για σειρές, που ξεπερνάει δύο φορές το μπάτζετ όλων των καναλιών σήμερα!
Η πιο τρανή απόδειξη είναι ότι στις πιο ακριβές παραγωγές θα βρεις μόνο σειρές του MEGA με εξαίρεση την σφήνα του Χάρη Ρώμα και του Μανουσάκη.
Το Νησί: Παρά το γεγονός ότι κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2010, στις αρχές δηλαδή του πρώτου μνημονίου, δεν εμπόδισε καθόλου το MEGA να ορίσει ως ταβάνι το ποσό των 200.000 ευρώ για κάθε επεισόδιο. Θρυλείται ότι συνολικά η σειρά κόστισε κοντά στα 5 εκατομμύρια ευρώ και ασφαλώς ήταν η πιο ακριβή σειρά της ελληνικής τηλεόρασης.
Ματωμένα Χώματα : Μεταφορά βιβλίου, από τις πολύ μεγάλες παραγωγές, βρίσκεται σχεδόν στην ίδια κατηγορία με το Νησί. Η μοναδική παραγωγή του ALPHA που ξεπέρασε τις 100.000.
Κόκκινο Ποτάμι: Απ’ τις πιο επιτυχημένες σειρές της τελευταίας δεκαετίας, με υψηλό κόστος και μάλιστα εν μέσω κρίσης και πανδημίας, έδειξε τον δρόμο της επιτυχίας. Προσεγμένη δουλειά, άψογη παραγωγή, εξαιρετικό αποτέλεσμα.
Τα άπαντα του Χριστόφορου: Ελάχιστα πιο κάτω από το Νησί (πάνω από 150.000 ευρώ για κάθε επεισόδιο) βρίσκονται όλες οι σειρές του Παπακαλιάτη. Να Με Προσέχεις, Δυο Μέρες Μόνο, Κλείστε Τα Μάτια. Μόνο το 4 έπεσε κάτω από τα 100 χιλιάρικα το επεισόδιο. Όπως αναφέρουν κάποιοι, το κανάλι είχε δώσει και μεγάλο ποσό στον Παπακαλιάτη για να μην μεταφέρει τα σενάρια του σε άλλο σταθμό.
Είσαι Το Ταίρι Μου : Από τις πιο αυθεντικά κωμικές σειρές ever. Είχε όμως γυρίσματα σε δύο ηπείρους. Είχε πολλά καλά ονόματα στο καστ. Τα 130 χιλιάρικα ανά επεισόδιο μοιάζουν λίγα. Όπως λίγα ήταν και τα επεισόδια που βγήκαν.
50-50, Μη Μου Λες Αντίο, Μαύρα Μεσάνυχτα, Καφέ της Χαράς, 31 Δρόμοι, Πολυκατοικία: Το 50-50 ήταν μια από τις δύο ναυαρχίδες του MEGA την διετία 2005-2007. Μαζί με το Παρά Πέντε κυριαρχούσαν στην prime time Δευτέρας και Παρασκευής αντίστοιχα. Μόνο που το 50-50 ήταν εξ αρχής φτιαγμένο για γερά πορτοφόλια. Μόνο και μόνο η τριάδα των ανδρών πρωταγωνιστών που έπαιρνε σε κάθε επεισόδιο κοντά στα 10 χιλιάρικα, αρκεί για να αντιληφθεί κανείς. Μάλιστα, ως brand η σειρά αποτιμάται στα 22 εκατομμύρια ευρώ. Τα Μαύρα Μεσάνυχτα που ήταν από τους ίδιους σεναριογράφους, στέκεται κι αυτό στην κλίμακα των 100.000 ανά επεισόδιο.
Το Μη Μου Λες Αντίο και το Καφέ της Χαράς είναι οι πιο ακριβές παραγωγές του ΑΝΤ1 σε επίπεδο σίριαλ. Πέρα από το κόστος ανά επεισόδιο, το Καφέ της Χαράς είχε ένα από 2-3 πιο μεγάλα μπάτζετ για τα τρία σχεδόν χρόνια προβολής. Ίσως και να έφτασε το 1.5 εκατομμύριο (μιλάμε για τον πρώτο κύκλο, όχι το σημερινό μπάτζετ της σειράς).
Η Πολυκατοικία είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Δεν είχε πολλά εξωτερικά γυρίσματα. Επρόκειτο στην ουσία για έναν σταθερό χώρο. Αλλά με τόσους πολλούς ηθοποιούς – κάποιοι εξ αυτών στο απόγειο τους – θα ήταν δύσκολο να πέσει το κόστος κάτω από 90-100.000. Τέλος, το 31 Δρόμοι είχε μέσα Σοφία Καρβέλα και Σάκη Ρουβά. Αυτό τα λέει όλα για το πιθανολογούμενο κόστος. Ήταν το πρώτο σενάριο του Ανδρέα Γεωργίου και κατάφερε να εξασφαλίσει ένα ποσό κοντά στα 100 χιλιάρικα το επεισόδιο.
Παρά Πέντε
Θα περίμενε κανείς το σίριαλ που έκανε για πλάκα 50άρια στην δεύτερη σεζόν του, να βρίσκεται ψηλότερα. Απλώς στην περίπτωση του Παρά Πέντε, εκτός της Καρύδη, κανείς άλλος ηθοποιός δεν ήταν πρωτοκλασάτο όνομα τότε. Οπότε στο ξεκίνημα της η σειρά είχε ένα σχετικά δυσανάλογο κόστος, ίσως κάπου στα 80.000 ευρώ. Όταν έγινε αναπροσαρμογή αποδοχών για κάθε μέλος, το ποσό ανά επεισόδιο έφτασε τις 130 χιλιάδες. Μόνο που από ένα σημείο και μετά η δεύτερη σεζόν είχε επεισόδιο κάθε δύο βδομάδες. Σε συνολικό κόστος βρίσκεται άνετα στις πρώτες 4. Διόλου τυχαίο ότι εκτιμάται ως συνολική αξία στα 17 εκατομμύρια ευρώ.
*Πληροφορίες από άρθρα της Νάνσυς Νικολαΐδου και της Τίνας Μεσσαροπούλου