Advertisements

Πολλοί άνθρωποι νομίζουν ότι εάν φάνε μετά από κάποια συγκεκριμένη ώρα το βράδυ, θα πάρουν βάρος. Όμως αυτό δεν ισχύει.

Με άλλα λόγια, το ότι αν φάτε πριν κοιμηθείτε σας κοστίζει σε επιπλέον βάρος είναι ένας μύθος. Το ανθρώπινο σώμα παχαίνει ή αδυνατίζει ανάλογα με τον αριθμό των θερμίδων που προσλαμβάνει ημερησίως και ακολουθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία καύσης. Αυτό αποτελεί μια αμετάβλητη πραγματικότητα ανεξάρτητα από το χρονικό σημείο της ημέρας που προσλαμβάνουμε τις θερμίδες.

Advertisements

Παρόλα αυτά είναι σημαντικό να  έχετε καταναλώσει το τελευταίο σας δείπνο 2 με 3 ώρες πριν πέσετε για ύπνο, έτσι ώστε να διευκολύνετε την πέψη. Ναι αλλά τι συμβαίνει εάν νιώθετε πεινασμένοι πριν πέσετε στο κρεβάτι, ακόμα και εάν έχετε ήδη φάει πριν λίγες ώρες;

 

Για να απαντήσετε στην παραπάνω ερώτηση, πρέπει να καταλάβετε τι χρειάζεται το σώμα σας. 

Έχετε φάει μέσα στην ημέρα;

Εάν κάθε βράδυ πριν πέσετε για ύπνο νιώθετε ότι πεινάτε, πρέπει να αναρωτηθείτε τι φάγατε όλη την ημέρα και πότε. Το σώμα σας χρειάζεται ενέργεια για να λειτουργήσει, την οποία την παίρνει από το φαγητό. Έτσι λοιπόν είναι σημαντικό να καταναλώνετε τουλάχιστον τρια γεύματα μέσα στην ημέρα, τα οποία περιλαμβάνουν όλες τις ομάδες τροφίμων. Είναι επίσης σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι υπάρχουν φυτικές ίνες στο φαγητό μας.

Επίσης το πρωινό είναι αυτό που καθορίζει τον προγραμματισμό των γευμάτων. Όταν τρώτε πρωινό- ακόμη και κάτι μικρό ή ελαφρύ – κάνετε το πεπτικό σας σύστημα να κινείται και αυτό βοηθά το σώμα σας να ρυθμίσει τα επίπεδα της πείνας. Τρώγοντας αργότερα μέσα στην ημέρα συνήθως σημαίνει ότι θα πεινάσετε και αργότερα το βράδυ.

Επίσης το αίσθημα της πείνας πριν από τον ύπνο μπορεί απλά να σας επισημαίνει ότι το σώμα σας χρειάζεται περισσότερη ενέργεια και θρεπτικά συστατικά. Και η προσθήκη πρωινού θα προσθέσει αυτά τα θρεπτικά συστατικά.

Advertisements

Το φαγητό προορίζεται για να μας τροφοδοτήσει και να μας κρατήσει ικανοποιημένους για τουλάχιστον μερικές ώρες. Οπότε δεν είναι κακό να τρώτε σνακ μέσα στην ημερα όταν πεινάτε – ακόμα και πριν από τον ύπνο.

 

Κοιμάστε αρκετά;

Όσο ενοχλητικό ή κλισέ κι αν ακούγεται, ο ύπνος μπορεί να είναι το καλύτερο φάρμακο. Η έλλειψη ύπνου αυξάνει τα επίπεδα κορτιζόλης  (γνωστή και ως ορμόνη του στρες) στο σώμα. Αυτή η άνοδος συχνά οδηγεί σε αυξημένη επιθυμία για ζαχαρούχα και λιπαρά, φαγητά. Αυτές οι τροφές δίνουν στον εγκέφαλό σας σεροτονίνη, μια ορμονη που μπορεί να σας κάνει να νιώσετε καλύτερα ή ικανοποιημένοι αυτή τη στιγμή, αλλά αυξάνει πολύ γρήγορα το αίσθημα της πείνας.

Η γκρελίνη, ή η ορμόνη της πείνας , αυξάνεται επίσης όταν είστε υπερβολικά κουρασμένοι. Αυτό σας κάνει να πεινάτε και να βιώνετε περισσότερη λαχτάρα για φαγητό. Η ορμόνη λεπτίνη διαταράσσεται επίσης όταν δεν κοιμάστε αρκετά και μπορεί να προκαλέσει πείνα ακόμη και μετά το φαγητό.

Είναι επίσης σημαντικό να γνωρίζετε πως ανάλογα με το τι τρώτε πριν κοιμηθείτε μπορεί να προκαλέσει καούρα και άλλα πεπτικά προβλήματα που μπορούν να σας κρατήσουν ξύπνιους. Έτσι, αν χρειάζεται να φάτε κάτι πριν κοιμηθείτε, προσπαθήστε να αποφύγετε τηγανητά, λιπαρά τρόφιμα που χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να αφομοιωθούν.

Η κατανάλωση πικάντικων ή ζαχαρούχων τροφίμων μπορεί να προκαλέσει δυσφορία όταν ξαπλώνετε και διατρέχετε τον κίνδυνο να ξυπνήσετε κατά τη διάρκεια της νύχτας. Έτσι λοιπόν είναι καλύτερα να καταναλώσετε το τελευταίο δείπνο της ημέρας, τουλάχιστον 2 με 3 ώρες πριν πάτε για ύπνο. Τα καλύτερα σνακ πριν τον ύπνο περιλαμβάνουν αποξηραμένους ξηρούς καρπούς, φρούτα, κράκερ.

 

Advertisements

Πεινάτε πραγματικά;

Όχι ότι πρέπει να έχετε έναν «έγκυρο» λόγο για να φάτε, αλλά είναι χρήσιμο να κατανοήσετε τι θέλει το σώμα σας.

Άλλοτε η πείνα είναι σωματική και άλλοτε συναισθηματική. Μία από τις ιδέες πίσω από το διαισθητικό φαγητό είναι να αναγνωρίσετε τη διαφορά μεταξύ των δύο και να να εμπιστεύεστε αυτό που χρειάζεται το σώμα σας.

Εάν το σώμα σας πεινάει σωματικά, ταΐστε το. Όταν χορτάσετε, σταματήστε να τρώτε. Όμως όλο αυτό είναι ευκολότερο να ειπωθεί παρά να γίνει για πολλούς ανθρώπους, οπότε να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας.

Επίσης κάποιες φορές δεν πεινάμε σωματικά, αλλά μπορεί να είμαστε αγχωμένοι ή λυπημένοι. Μπορεί απλά να λαχταράμε ένα συγκεκριμένο σνακ όπως σοκολάτα ή πατατάκια. Για να αποφύγετε τη συναισθηματική πείνα, ξεκινήστε καταγράφοντας σε ένα ημερολόγιο τι νιώθατε πριν φάτε και τι νιώσατε αφού φάγατε.

Οι αισθήσεις της πείνας μπορούν επίσης να επηρεαστούν από τα φάρμακα που παίρνετε, την δραστηριότητα που είχατε ή την έμμηνο ρύση.

Δεν υπάρχει μια διατροφική σύσταση που να λειτουργεί για κάθε σώμα. Κανείς δεν πρέπει να πεινάσει για να ταιριάξει με την ιδέα κάποιου άλλου για την υγεία ή την ομορφιά. Η ιδέα ότι το να είναι κάποιος αδύνατος ισούται με την ευτυχία και την υγεία έχει δηλητηριάσει πάρα πολλούς ανθρώπους.

Η σκέψη ότι ορισμένα τρόφιμα είναι “κακά”, κάνει τους ανθρώπους νιώθουν ως κακοί ή ένοχοι. Εάν λοιπόν  το στομάχι σας διαμαρτύρεται ή ο εγκέφαλός σας, σας λέει ότι πεινάτε πριν πάτε για ύπνο, υπάρχει κάποιος λόγος.

Advertisements

 

ΠΗΓΗ

 

Advertisements