Όλοι είμαστε εξοικειωμένοι με την χρονολογική ηλικία, τον αριθμό που υποδηλώνει τους κύκλους που έχουμε διαγράψει γύρω από τον ήλιο, ενώ τώρα οι ειδικοί ρίχνουν φως στην μεταβολική ηλικία, που περιγράφει το πόσο καλά λειτουργεί και μεταβολίζει το σώμα σας την ενέργεια σε σύγκριση με κάποιον στην ίδια χρονολογική ηλικία. Με άλλα λόγια, η μεταβολική σας ηλικία μπορεί να χρησιμεύσει ως δείκτης της φυσικής σας υγείας.

Advertisements

 

 

Πώς υπολογίζεται η μεταβολική ηλικία;

Σε αντίθεση με τη χρονολογική ηλικία, η μεταβολική ηλικία δεν είναι τόσο εύκολο να μετρηθεί. Καθορίζεται χρησιμοποιώντας τον βασικό μεταβολικό ρυθμό (ή BMR), που είναι ο αριθμός των θερμίδων που καίει το σώμα σας σε ηρεμία.

Μόλις καταλάβετε το BMR σας, μπορείτε να το συγκρίνετε με ένα μεταβολικό ηλικιακό διάγραμμα για να δείτε πώς συγκρίνεστε με άλλους της ίδιας χρονολογικής ηλικίας σας.

Και τώρα ξεκινούν τα περίπλοκα:

Το BMR σας από μόνο του είναι επίσης δύσκολο να υπολογιστεί. Για να γίνει αυτό, είναι καλύτερο να συνεργαστείτε με έναν επαγγελματία. . «Υπάρχουν τόσοι πολλοί παράγοντες που παίζουν ρόλο στο πώς το σώμα σας επεξεργάζεται ή μεταβολίζει την ενέργεια, όπως το σχήμα του σώματος, το σώμα του σώματος, η εθνικότητα, η γενετική, οι συγκεκριμένες ασθένειες» εξηγούν οι ειδικοί.

 

Ηλικία vs μεταβολικής υγείας

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κατανόηση και η βελτίωση της μεταβολικής σας υγείας είναι μια καλύτερη εναλλακτική λύση στην έννοια της μεταβολικής ηλικίας, καθώς παρέχει πιο συγκεκριμένα σημεία αναφοράς που μπορείτε να εργαστείτε για να βελτιωθείτε.

Advertisements

«Η μεταβολική υγεία είναι μια σειρά κριτηρίων που ορίζονται ως έχοντας ιδανικά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τριγλυκερίδια, HDL χοληστερόλη, αρτηριακή πίεση και περιφέρεια μέσης» φυσικά εξηγούν.

«Θέλουμε να επιτύχουμε τη βέλτιστη μεταβολική υγεία γιατί ισούται με μειωμένα ποσοστά χρόνιων ασθενειών, όπως καρδιακές παθήσεις τύπου 2, Αλτσχάιμερ και καρκίνο».

 

 

Πώς θα την βελτιώσετε

Για τη βελτίωση της μεταβολικής υγείας, οι ειδικοί συνιστούν να εστιάσετε στη μείωση των αρνητικών συναισθημάτων και του στρες και στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα, μέσω της ισορροπημένης διατροφής, που εστιάζει κυρίως στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

Ένας άλλος τρόπος βελτίωσης της μεταβολικής υγείας είναι η τακτική άσκηση, με τους ειδικούς να προτείνουν να επικεντρωθείτε στην μυϊκή ενδυνάμωση ακριβώς επειδή αυξάνει την μυϊκή μάζα.

«Με αυξημένη μυϊκή μάζα, ο μεταβολικός μας ρυθμός, ο οποίος λαμβάνει υπόψη την μεταβολική μας ηλικία, θα αυξηθεί επειδή οι μύες χρειάζονται περισσότερη ενέργεια για να λειτουργήσουν» καταλήγουν.

 

Advertisements

ΠΗΓΗ

Advertisements