Δεν υπάρχουν πολλοί αυστηροί κανόνες σχετικά με το τι δεν πρέπει να κάνεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σου, πέρα ​​από την αποχή από το αλκοόλ και τα ναρκωτικά, φυσικά. Ως επί το πλείστον, μπορείς να συνεχίσεις να ζεις την ζωή σου όπως και πριν την εγκυμοσύνη.

Αλλά επειδή η υγεία και η ασφάλεια του μωρού σου είναι σημαντική, εδώ είναι μια λίστα με 11 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις ενώ είσαι έγκυος.

1. Μην τρως αυτά τα φαγητά

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας, πρέπει να αποφεύγεις:

-Ωμό κρέας και οστρακοειδή: Θαλασσινά άψητα (π.χ σούσι), συμπεριλαμβανομένων των στρειδιών και των μυδιών. Απόφυγε επίσης το μη καλοψημένο βόειο κρέας και τα πουλερικά. Αυτά μπορεί να μολυνθούν με τοξοπλάσμωση ή σαλμονέλα.

-Ψάρια με υψηλά επίπεδα υδραργύρου: Δηλαδή ψάρια όπως καρχαρίας, σκουμπρί και ξιφίας.

-Καπνιστά θαλασσινά: Υπάρχει κίνδυνος τα καπνιστά θαλασσινά να μολυνθούν με λιστέρια.

-Ωμά αυγά: Περιλαμβάνονται τα τρόφιμα που περιέχουν ωμά αυγά, γι ‘αυτό πρέπει να είσαι προσεκτική με σως όπως η Caesar, τις σάλτσες Hollandaise, τη μαγιονέζα και ορισμένες κρέμες. Τα ωμά αυγά μπορεί να δημιουργήσουν κίνδυνο σαλμονέλας.

-Μαλακά τυριά: Μερικά εισαγόμενα μαλακά τυριά μπορούν να έχουν λιστέρια, οπότε απόφυγε τα μαλακά τυριά όπως το Roquefort, τη φέτα, τη Gorgonzola, το Camembert και το Brie. Μεξικάνικα τυριά όπως το queso blanco και το queso fresco θα πρέπει επίσης να αποφεύγονται, εκτός και αν είναι κατασκευασμένα από παστεριωμένο γάλα.

-Μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά: Τα προϊόντα αυτά θα μπορούσαν να περιέχουν λιστέρια.

Υπάρχουν όμως, πολλές διατροφικές επιλογές που μπορείς να κάνεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σου. Ενώ είναι πάντα σημαντικό να έχεις μια ισορροπημένη διατροφή, η εγκυμοσύνη είναι μια ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή. Στο ημερήσιο διατροφικό σου πρόγραμμα, προσπαθήστε να ενσωματώσεις:

  • άπαχες πρωτεΐνες
  • υγιή λίπη
  • πολλά φρέσκα λαχανικά και φρούτα
  • νερό

2. Μην βάψεις το δωμάτιο του μωρού

Δεν υπάρχει τρόπος μέτρησης της τοξικότητας από την έκθεση στη βαφή, επομένως αυτή η σύσταση βασίζεται στην πιθανότητα τοξικότητας.
Η τοξικότητα βαφής εξαρτάται από τους μεμονωμένους διαλύτες και τις χημικές ουσίες στο χρώμα, καθώς και από την έκθεση σου σε αυτούς. Παρόλο που υποτίθεται ότι το βάψιμο των σπιτιών έχει χαμηλό επίπεδο έκθεσης, η ασφαλέστερη πορεία δράσης είναι να μειώσεις σημαντικά την έκθεσή σου στις αναθυμιάσεις από αυτά τα χρώματα.

3. Μην το παρακάνεις με την καφεΐνη

Είναι ένα διεγερτικό και ένα διουρητικό, που σημαίνει ότι το να πίνεις τον καθημερινό σου καφέ θα αυξήσει την αρτηριακή πίεση, τον καρδιακό ρυθμό και τον αριθμό των αριθμό των επισκέψεων σου στην τουαλέτα. Επιπλέον, η καφεΐνη μπορεί να διασχίσει τον πλακούντα.
Παρόλο που μπορεί να λειτουργήσει καλά καφεΐνη, το αυξανόμενο μωρό σας δεν το κάνει. Αυτό συμβαίνει γιατί ο μεταβολισμός του μωρού σας εξακολουθεί να αναπτύσσεται.

Δεν χρειάζεται όμως να αποκλίσεις εξ ολοκλήρου την καφεΐνη από την καθημερινότητά σου:

Τα μέτρια επίπεδα καφεΐνης στον οργανισμό, που ορίζονται από 150 έως 300 χιλιοστόγραμμα (mg) την ημέρα, είναι καλά.

Απλά θυμήσου ότι η καφεΐνη δεν βρίσκεται μόνο στο τσάι και στον καφέ. Θα τη βρεις στη σοκολάτα, τις σόδες και ακόμη και σε ορισμένα φάρμακα που χορηγούνται χωρίς ιατρική συνταγή.

4. Μην παίρνεις ορισμένα φάρμακα

Ορισμένα φάρμακα μπορεί να είναι επιβλαβή για το αναπτυσσόμενο μωρό σου. Πριν πάρεις οποιοδήποτε φάρμακο ή συμπλήρωμα, μίλα με το γιατρό σου.

5. Μη φοράς γόβες στιλέτο

Να προτιμάς τακούνια που να μην ξεπερνούν τα 8 εκατοστά. Καθώς μεγαλώνει η κοιλιά σου, το κέντρο βάρους σου θα αλλάξει. Έτσι μπορεί να αποκτήσεις λίγη αστάθεια στα πόδια. Αν προσθέσεις στην αστάθεια και τους πρησμένους αστραγάλους, τότε μπορεί να καταλήξεις να ζεις με τις σαγιονάρες σου.

6. Μην μπαίνεις σε τζακούζι, σάουνες και μπανιέρες με καυτό νερό

Εάν αισθάνεσαι πόνους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η χαλάρωση σε ένα τζακούζι ή στην μπανιέρα σου μπορεί να φαίνεται ιδανική. Αλλά μια αυξημένη θερμοκρασία του σώματος κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου μπορεί να οδηγήσει σε ορισμένες γενετικές ανωμαλίες.
Άσε λοιπόν το πολύ ζεστό μπάνιο για μετά την γέννα και τώρα προτίμησε ένα με χλιαρό νερό.

7. Μην αλλάζεις την άμμο της γάτας

Εάν πρέπει οπωσδήποτε να καθαρίσεις την γάτα σου, να φοράς γάντια και να πλύνεις πολύ καλά τα χέρια σου μετά. Τα κόπρανα της γάτας μπορούν να μεταφέρουν την τοξοπλάσμωση, μια σπάνια παρασιτική ασθένεια.

8. Μην γίνεσαι παθητική καπνίστρια

Το κάπνισμα είναι εξαιρετικά επιβλαβές για εσένα και για το μωρού σου, αλλά το παθητικό καπνισμα μπορεί να είναι σχεδόν το ίδιο επιβλαβές. Υπάρχουν περίπου 4.000 χημικές ουσίες στον παθητικό καπνό και κάποιες από αυτές έχουν συνδεθεί με τον καρκίνο.
Η έκθεση σε παθητικό κάπνισμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να οδηγήσει σε:

  • αποβολή
  • πρόωρη γέννα
  • χαμηλό βάρος του μωρού
  • μαθησιακά προβλήματα ή προβλήματα συμπεριφοράς, καθώς μεγαλώνει το μωρό σου
  • αιφνίδιο βρεφικό θάνατο

9. Μην καταναλώνεις αλκοόλ

Απόφυγε το κρασί, την μπύρα και το αλκοόλ γενικότερα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Το αλκοόλ περνάει γρήγορα από το αίμα μέσω του πλακούντα και του ομφάλιου λώρου στο μωρό και αυτό μπορεί να βλάψει τον εγκέφαλο και τα όργανα του αναπτυσσόμενου μωρού σου.

Άλλοι δυνητικοί κίνδυνοι είναι:

  • πρόωρος τοκετός
  • εμβρυϊκές διαταραχές φάσματος αλκοόλ
  • εγκεφαλική βλάβη
  • γενετικές ανωμαλίες
  • αποβολή
  • θνησιγένεια

10. Να μην μένεις καθιστή ή όρθια για πολύ μεγάλα διαστήματα

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η παραμονή στην ίδια θέση για πολύ καιρό, καθιστή ή όρθια, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όπως πρήξιμο στους αστραγάλους και τις φλέβες.
Προσπαθήστε συχνά να κάνεις σύντομα διαλείμματα για να κινείσαι αν ήσουν καθιστή για πολύ ώρα ή για να βάλετε τα πόδια σου ψηλά εάν περπατούσες.

11. Μην πιστεύεις ό, τι διαβάζεις

Μπορεί να βρεις πολλές αντιφατικές πληροφορίες στο ίντερνετ, σε βιβλία, και σε περιοδικά. Να είστε λογική, να εμπιστεύεσαι τα ένστικτά σου και να θυμάστε να συμβουλεύεσαι πάντα τον γιατρό σου.

πηγή