Ο μεταβολισμός σας αποτελεί τη δική σας χημική μηχανή που σας κρατά ζωντανούς. Η ταχύτητα με την οποία «τρέχει» ποικίλλει ανά άτομο.

Advertisements

 

Εκείνοι με αργό μεταβολισμό τείνουν να έχουν περισσότερες υπολειπόμενες θερμίδες, οι οποίες αποθηκεύονται ως λίπος. Από την άλλη, εκείνοι με μεταβολισμό που… τρέχει καίνε περισσότερες θερμίδες, συσσωρεύοντας πολύ λιγότερο λίπος.

Οσο πιο γρήγορος είναι ο μεταβολισμός σας τόσο μεγαλύτερος και ο αριθμός των θερμίδων που καίτε και τόσο πιο εύκολο είναι να χάσετε βάρος ή να το διατηρείτε στα επιθυμητά επίπεδα.

Πέρα λοιπόν από το πόσο καλός ή λιγότερο καλός είναι ο μεταβολισμός μας, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να τον βάλουμε να δουλέψει γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα. Εμείς εντοπίσαμε 10 που έχουν αποτέλεσμα.

 

Πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα για γρήγορο μεταβολισμό

Η κατανάλωση τροφής μπορεί να αυξήσει τον μεταβολισμό σας για μερικές ώρες. Αυτό ονομάζεται θερμική επίδραση των τροφίμων και προκαλείται από τις επιπλέον θερμίδες που απαιτούνται για την πέψη, την απορρόφηση και την επεξεργασία των θρεπτικών συστατικών στο γεύμα σας.

Advertisements

Η πρωτεΐνη προκαλεί τη μεγαλύτερη αύξηση της θερμικής αυτής επίδρασης. Αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό σας κατά 15%-30%, σε σύγκριση με 5%-10% για τους υδατάνθρακες και 0%-3% για τα λίπη. Η κατανάλωση πρωτεΐνης έχει επίσης αποδειχθεί ότι σας βοηθά να αισθάνεστε πιο γεμάτοι, γεγονός που θα σας αποτρέψει από την υπερκατανάλωση τροφής.

  Δυσπεψία: 10 φυσικές λύσεις που θα σε ανακουφίσουν

 

 

Δοκιμάστε το πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για την υγεία, ενώ έχει αποδειχθεί ότι όπως και το τσάι oolong αυξάνει τον μεταβολισμό κατά 4%-5%. Βοηθά, συγκεκριμένα, τη διαδικασία μετατροπής μέρους του λίπους που είναι αποθηκευμένο στο σώμα σε ελεύθερα λιπαρά οξέα, γεγονός που μπορεί να αυξήσει την καύση του λίπους κατά 10%-17%.

Δεδομένου βέβαια ότι το πίνετε σκέτο, η κατανάλωση αυτών των τσαγιών μπορεί να είναι καλή τόσο για την απώλεια βάρους όσο και για τη διατήρησή του μετά.

 

Advertisements

Προπονήσεις υψηλής έντασης

Η προπόνηση διαστήματος υψηλής έντασης (HIIT) περιλαμβάνει γρήγορες και πολύ έντονες εκρήξεις δραστηριότητας. Μπορεί να σας βοηθήσει να κάψετε περισσότερο λίπος αυξάνοντας τον μεταβολικό σας ρυθμό, ακόμα μάλιστα και μετά την ολοκλήρωση της προπόνησής σας.

Επιπλέον, το HIIT έχει επίσης αποδειχθεί ότι σας βοηθά να κάψετε λίπος.

 

Κρύο νερό, παρακαλώ

Πίνοντας νερό μπορείτε προσωρινά να αυξήσετε τη λειτουργία του μεταβολισμού σας. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση μισού λίτρου αυξάνει τον μεταβολισμό ανάπαυσης κατά 10%-30% για περίπου μία ώρα.

  4 συμβουλές για να θωρακίσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα

Αυτό το φαινόμενο καύσης θερμίδων μπορεί να είναι ακόμα μεγαλύτερο εάν πίνετε κρύο νερό, καθώς το σώμα σας χρησιμοποιεί ενέργεια για να το θερμάνει, φτάνοντας τη θερμοκρασία του σώματος.

Επιπλέον, αυξάνει το αίσθημα του κορεσμού και σύμφωνα με μελέτες, πίνοντας νερό μισή ώρα πριν από το φαγητό μπορεί να φάτε λιγότερο, καθώς μειώνει το αίσθημα της πείνας.

 

Advertisements

 

Σταθείτε όρθιοι

Η καθιστική ζωή είναι ιδιαίτερα επιβλαβής. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός πως όταν κάθεστε για παρατεταμένες περιόδους καίτε λιγότερες θερμίδες, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους ειδικά αν έχετε την τάση να τσιμπολογάτε.

Εάν κάνετε δουλειά γραφείου, δοκιμάστε να σηκωθείτε για σύντομα χρονικά διαστήματα για να μειώσετε τον χρόνο που περνάτε καθισμένοι.

 

Επενδύστε στα ολικής άλεσης

Χρειάζεται επιπλέον προσπάθεια για το σώμα να διασπάσει τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Μπορείτε να διατηρήσετε τον μεταβολικό σας ρυθμό αυξημένο καταναλώνοντας τρόφιμα που το σώμα πρέπει να εργαστεί σκληρότερα για να αφομοιώσει.

Τρόφιμα ολικής άλεσης, που είναι και πλούσια σε φυτικές ίνες, περιλαμβάνουν καστανό ρύζι, πλιγούρι βρόμης και κινόα.

Advertisements

 

Κοιμηθείτε καλά

Η έλλειψη ύπνου έχει συνδεθεί με σημαντική αύξηση του κινδύνου παχυσαρκίας.

Αυτό μπορεί εν μέρει να οφείλεται στις αρνητικές επιπτώσεις της στέρησης ύπνου στον μεταβολισμό. Εχει επίσης αποδειχθεί ότι ενισχύει την ορμόνη της πείνας, γνωστή και ως γκρελίνη, μειώνοντας τη λεπτίνη, την ορμόνη της πληρότητας.

  Τσάι: Τα πιο συνηθισμένα λάθη που το κάνουν ανθυγιεινό

 

Ακόμα ένας λόγος για να πιούμε καφέ

Μελέτες έχουν δείξει ότι η καφεΐνη στον καφέ μπορεί να ενισχύσει τον μεταβολισμό κατά 3%-11%. Οπως και το πράσινο τσάι, προάγει επίσης την καύση λίπους. Οι επιδράσεις του καφέ στον μεταβολισμό και στην καύση λίπους μπορεί επίσης να συμβάλουν στην επιτυχή απώλεια βάρους αλλά και μετέπειτα στη συντήρηση στα επιθυμητά κιλά.

 

Advertisements

Να καίει

Αν συνηθίζετε να τρώτε καυτερά φαγητά ή προσθέτετε λίγη καυτερή πιπεριά στις σάλτσες σας, τότε τα νέα θα σας ευχαριστήσουν, αφού η καυτερή πιπεριά περιέχει μια ουσία που διεγείρει το κυκλοφορικό σύστημα και αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος, γνωστή και ως καψαϊκίνη.

 

Μειώστε το στρες

Το άγχος μπορεί στην πραγματικότητα να κάνει το σώμα να μεταβολίσει τα τρόφιμα πιο αργά, σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα.

Τα πράγματα δυσκολεύουν ειδικά αν σκεφθούμε ότι επιθυμούμε θερμιδικά τρόφιμα όταν το άγχος χτυπάει κόκκινο. Για να αυξήσετε λοιπόν τον μεταβολισμό σας, καταπολεμήστε το άγχος με γέλιο, καθώς το χαμόγελο μειώνει τα επίπεδα των ορμονών του στρες.

 

ΠΗΓΗ

 

Advertisements

 

 

Advertisements