Μην χασετε

Πώς θα “καταπολεμήσουν” τα μικρά σου την απογοήτευση των Χριστουγέννων

Θυμάσαι όταν ήσουν μικρή με πόση λαχτάρα περίμενες την στιγμή που μετά το γεύμα των Χριστουγέννων θα άρπαζες τα κουτιά κάτω από το δέντρο, θα πάλευες να λύσεις την κορδέλα (πριν ψάξεις το κοντινότερο ψαλίδι για να την κόψεις), θα έσκιζες χωρίς δεύτερη σκέψη το χαρτί περιτυλίγματος, θα άνοιγες με ικανότητα ταχυδακτυλουργού την συσκευασία και με κομμένη την ανάσα θα αντίκριζες τελικά το δώρο σου; Πες μου, λοιπόν, πόσες από αυτές τις φορές ένιωσες τεράστιο ενθουσιασμό και πόσες βαριά και απύθμενη απογοήτευση; Αν τα ποσοστά είναι 50-50, τότε στάθηκες τυχερή! Διότι, τις περισσότερες φορές, αυτό το unpacking των χριστουγεννιάτικων δώρων καταλήγει για τα παιδιά σε… φιάσκο!

Advertisements

Και πέρα από την προσωπική εμπειρία σου, σίγουρα το αναγνωρίζεις και στα μικρά σου, που πολύ συχνά βλέπεις την απογοήτευση ζωγραφισμένη στα προσωπάκια τους μετά το άνοιγμα των δώρων τους.

Με ποιον τρόπο θα μπορούσες, λοιπόν, να αποφύγεις αυτή την συναισθηματική αντίδραση των παιδιών; Η καλύτερη επιλογή είναι να τους διδάξεις από μικρή ηλικία τις έννοιες της εκτίμησης και της ευγνωμοσύνης. Βλέπεις, η εκτίμηση είναι μια ικανότητα που μπορεί να διδαχτεί από τους γονείς. Όσο για την ευγνωμοσύνη, χρειάζεται να γίνει ως αξία αντιληπτή όσο νωρίτερα γίνεται, μαθαίνοντας στα παιδιά να την αισθάνονται και να την εκφράζουν.

Παρακάτω, λοιπόν, μπορείς να δεις πέντε tips που θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις αυτή την κακή αίσθηση των μικρών σου αυτά τα Χριστούγεννα!

♦ Μιλήστε λιγότερο για τα δώρα
Μπορεί η υπερκατανάλωση να είναι πλέον… στο αίμα μας, αλλά η οικογένεια είναι ο πρώτος διδακτικός “σταθμός” απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα. Γι’ αυτό και δεν χρειάζεται να δημιουργούνται τεράστιες προσδοκίες στα παιδιά, επαναφέροντας συχνά και τακτικά τα δώρα που περιμένουν να λάβουν στις γιορτές. Αντ’ αυτού, η συζήτηση μπορεί να στραφεί σε πιο ενδιαφέροντα πράγματα, όπως η γιαγιά και ο παππούς που θα έρθουν για τα Χριστούγεννα (και όχι τα δώρα που θα κρατάνε) ή η βόλτα στο παγοδρόμιο που θα πάτε με τους φίλους σας!

♦ Προετοίμασε τα παιδιά εγκαίρως
Αν, για παράδειγμα, το οικογενειακό budget φέτος είναι λιγάκι “στενεμένο” και η ποσότητα των δώρων μειωμένη, καλό θα είναι να το επικοινωνήσεις εγκαίρως με τα μικρά σου. Εξηγώντας τους νωρίς πως δεν θα λάβουν τέσσερα δώρα, αλλά ένα, θα τους δώσεις χρόνο να το αντιληφθούν και να το αποδεχτούν. Αποκαλύπτοντας, όμως, αυτή την σκληρή αλήθεια λίγο πριν ανοίξουν τα τυλιγμένα πακέτα τους, μόνο απογοήτευση μπορείς να τους προκαλέσεις, εκ των πραγμάτων!

♦ Βοήθησέ τα να αντιληφθούν την έννοια της ευγνωμοσύνης
Όταν τα παιδιά παίρνουν στα χέρια τους ένα δώρο, ευχαριστούν εκείνους που τους το προσφέρουν για το ίδιο το δώρο. Αυτό, λοιπόν, που πρέπει να κάνεις είναι να στρέψεις την προσοχή τους στο αντικείμενο για το οποίο νιώθουν ευγνωμοσύνη, που δεν είναι το δώρο, αλλά η προσπάθεια και η θέληση του εκάστοτε “δωρητή” να το βρει. Αυτό θα το πετύχεις, μιλώντας τους για το πόσο ήθελε να τα “ευχαριστήσει ο παππούς με αυτό το δώρο” ή για τα “πέντε μαγαζιά που πήγε ο θείος μέχρι να εντοπίσει το πιο ξεχωριστό δώρο”! Στο τέλος της ημέρας είναι η κίνηση που μετράει!

♦ Γίνε το φωτεινό παράδειγμα
Τα παιδιά είναι μιμητικά όντα και οι γονείς είναι το πρότυπο που πάντα ακολουθούν. Επομένως, η αξία της ευγνωμοσύνης είναι κάτι που θα γνωρίσουν από εσένα, εφόσον επιδεικνύεις αυτή την συμπεριφορά. Φρόντισε, λοιπόν, στην καθημερινότητά σας να εκφράζεις την ευγνωμοσύνη σου τόσο στους γύρω σας, όσο και σε εκείνα! Ευχαρίστησε τα παιδιά που μάζεψαν τα παιχνίδια τους από το σαλόνι ή που σε βοήθησαν να μαζέψεις το τραπέζι. Κάθε μικρή προσφορά είναι και μια ευκαιρία να εκφράσεις την ευγνωμοσύνη σου απέναντί τους!

♦ Μάθε τους να προσφέρουν και εκείνα
Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο είναι η αντίληψη της έννοιας της προσφοράς. Και αυτό είναι κάτι που μόνο εμπειρικά μπορεί να γίνει κατανοητό στα παιδιά. Επομένως, εκτός από παραλήπτες δώρων θα πρέπει να αναλάβουν και τον ρόλο εκείνου που τα προσφέρει, ώστε να ανυπομονούν για την αντίδραση του απέναντι όταν του δίνουν ένα δώρο!

Advertisements

πηγή

Advertisements

Μην χάσετε

Τελευταια άρθρα