Μήπως παθαίνω καρδιακή προσβολή;

Ένα από τα πρώτα πράγματα που μπορούμε να αναρωτηθούμε όταν βιώνουμε αίσθημα παλμών (ταχυκαρδία ή αρρυθμία) είναι ότι παθαίνουμε καρδιακή προσβολή. Ωστόσο, τα συμπτώματα μιας καρδιακής προσβολής είναι συνήθως αρκετά και διαφορετικά.

“Κάποιος που παθαίνει καρδιακή προσβολή είναι πιο πιθανό να αισθάνεται πόνο ή σφίξιμο σε όλο το στέρνο παρά απλώς και μόνο μία αρρυθμία”, εξηγεί η Λούσι Μάρτιν, ανώτερη νοσολεύτρια στο British Heart Foundation. “Άλλα κοινά συμπτώματα είναι η εφίδρωση, η δύσπνοια και η αδιαθεσία ή ένας πόνος που επεκτείνεται κατά μήκος του βραχίονα ή μέχρι τη γνάθο”.

Εάν αντιμετωπίζετε οποιοδήποτε από τα παραπάνω συμπτώματα, είναι σημαντικό να αναζητήσετε επείγουσα ιατρική περίθαλψη.

Τι προκαλεί αίσθημα παλμών;

Εάν πάσχετε από αίσθημα παλμών, είναι σημαντικό να εξετάσετε τι μπορεί να το προκαλεί. Πρώτα πρέπει να δουλέψετε αυτά που αισθάνεστε. Οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τον όρο αίσθημα παλμών για να περιγράψουν έναν γρήγορο ή παράξενο αλλά ταυτόχρονα τακτικό ρυθμό της καρδιάς. Εάν συμβαίνει αυτό, σκεφτείτε πότε εμφανίζονται οι παλμοί και εάν είναι το πρόβλημα ο τρόπος ζωής.

Τι μπορεί να προκαλέσει αίσθημα παλμών στην καρδιά;

“Δεν είναι ασυνήθιστο για τους ανθρώπους να βιώνουν αίσθημα παλμών κατά τη διάρκεια έντονης άσκησης”, εξηγεί η Μάρτιν “Ή όταν νιώθουν άγχος και στρες”.

“Άλλες αιτίες μπορεί να περιλαμβάνουν το αλκοόλ, την καφεΐνη, τον καπνό, ορισμένα φάρμακα ή απαγορευμένες ουσίες”.

Επιπλέον, το αίσθημα παλμών στις γυναίκες μπορεί να προκληθεί από ορμονικές διακυμάνσεις που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της περιόδου, της εγκυμοσύνης ή της εμμηνόπαυσης. Ορισμένα φάρμακα, μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε αίσθημα παλμών, ειδικά εάν παίρνετε μεγάλες ποσότητες.

Άλλες αιτίες

Ενώ οι παλμοί μπορεί να είναι συνέπεια περιβαλλοντικών, συμπεριφορικών ή διαιτητικών παραγόντων, υπάρχουν και ιατρικές παθήσεις που μπορεί να προκαλέσουν αίσθημα παλμών με τακτικό ρυθμό. Αυτές περιλαμβάνουν την ύπαρξη υπερδραστηριότητας του θυρεοειδούς, χαμηλού σακχάρου στο αίμα (υπογλυκαιμία), αναιμίας ή και αφυδάτωσης.

Ο γιατρός σας μπορεί να αποφασίσει να σας γράψει εξετάσεις αίματος για έλεγχο του σακχάρου στο αίμα εάν έχετε διαβήτη, να ελέγξετε τα επίπεδα θυρεοειδικών ορμονών και να δείτε εάν έχετε χαμηλό σίδηρο.

Καρδιακά προβλήματα

Φυσικά, το αίσθημα παλμών μπορεί επίσης να σημάνει ένα πρόβλημα στην καρδιά σας που μπορεί να απαιτεί περαιτέρω θεραπεία. Για παράδειγμα, μπορεί να πάσχετε από μία κατάσταση γνωστή ως κολπική μαρμαρυγή η οποία προκαλεί ακανόνιστο καρδιακό παλμό.

“Σας συνιστούμε ότι αν αισθανθείτε αίσθημα παλμών να ελέγχετε τον παλμό σας για να δείτε εάν είναι κανονικός”, συμβουλεύει η Μάρτιν. “Αν διαπιστώσετε ότι είναι ακανόνιστος, θα σας συνιστούσαμε να δείτε τον γιατρό σας που μπορεί να σας εξετάσει και να πραγματοποιήσει ένα ΗΚΓ εάν είναι απαραίτητο.”

Η υπερκοιλιακή ταχυκαρδία ή SVT μπορεί να επηρεάσει υγιείς ενήλικες οποιασδήποτε ηλικίας. Οδηγεί σε επεισόδια τακτικού, γρήγορου καρδιακού παλμού (συνήθως μεταξύ 140 και 200 ​​παλμών ανά λεπτό) και μπορεί να συνοδεύεται από δύσπνοια, ζάλη και μερικές φορές δυσφορία στο στήθος.

Σοβαρές παθήσεις όπως η υπερτροφική μυοκαρδιοπάθεια, τα προβλήματα με τις καρδιακές βαλβίδες ή η καρδιακή ανεπάρκεια μπορεί να προκαλέσουν αίσθημα παλμών, οπότε αν σας προβληματίζουν τέτοια θέματα, αξίζει να το συζητήσετε με τον γιατρό σας.

Διάγνωση

Η επίσκεψη στον γιατρό σας για να μιλήσετε για το αίσθημα παλμών μπορεί να σας φαίνεται αγχωτική, αλλά είναι η καλύτερη απόφαση. Ο θεράπων ιατρός σας θα ξεκινήσει γράφοντας ιστορικό, πραγματοποιώντας μια εξέταση και, αν χρειαστεί, μπορεί να ζητήσει εξετάσεις αίματος ή να κάνει ένα ΗΚΓ.

“Πιθανώς οι ανησυχητικές περιπτώσεις είναι όταν βιώνετε αρρυθμία κατά την άσκηση ή σε συνδυασμό με μπλακ άουτ”, εξηγεί ο Δρ Γιουδέφ Μπεανί, γενικός ιατρός και ειδικός στην καρδιολογία στην κλινική Μποντς.

«Συνιστώ στους γιατρούς να κατηγοριοποιούν τους ασθενείς σε πράσινο, πορτοκαλί ή κόκκινο ανάλογα με το ιστορικό, τα συμπτώματά τους και τους ενδεχόμενους παράγοντες κινδύνου – για παράδειγμα, ένα ιστορικό καρδιακών προβλημάτων ή λυποθυμιών».

“Μπορούν επίσης να παραγγείλουν ένα 24ωρο ΗΚΓ για να μεγιστοποιήσουν την πιθανότητα να εντοπίσουν ένα πρόβλημα, αν και μπορεί το ΗΚΓ να μην μπορεί να εντοπίσει ορισμένα προβλήματα.

Νέα τεχνολογία

Η νέα τεχνολογία, όπως οι συσκευές παρακολούθησης της καρδιάς AliveCor που προσκολλώνται σε ένα κινητό τηλέφωνο ή η εφαρμογή ECG στο Apple Watch Series 4, σιγά-σιγά γίνονται ευρύτερα διαθέσιμες.

“Αυτές οι συσκευές επιτρέπουν στους ασθενείς να «ελέγξουν» την καρδιά τους στο κινητό τους τηλέφωνο, έτσι ώστε οι παθολόγοι να μπορούν να διερευνούν την αίσθημα παλμών πιο προσεκτικά”, εξηγεί ο Μπεανί.

Ενώ το αίσθημα παλμών μπορεί να είναι ανησυχητικό, στην πλειονότητα των περιπτώσεων τέτοια συμπτώματα επιλύονται χωρίς παρέμβαση ή με απλές διατροφικές αλλαγές ή αλλαγές στον τρόπο ζωής.

“Φυσικά, αν οι άνθρωποι έχουν πρόσθετα συμπτώματα ή ιστορικό καρδιακών προβλημάτων, θα πρέπει να αναζητήσουν σύντομα συμβουλές”, λέει η Μάρτιν. “Επίσης, συνιστούμε οι ασθενείς να επισκέπτονται έναν καρδιολόγο εάν οι παλμοί τους διαρκούν πολύ καιρό, αν δεν βελτιώνονται ή εάν αισθάνονται ότι επιδεινώνονται με την πάροδο του χρόνου.

Διάβασε περισσότερα μυστικά για την απώλεια βάρους, σωστής άσκησης και υγείας

“Η επίσκεψη στον γενικό ιατρό συνιστάται επίσης για εκείνους που αναπτύσσουν άλλα συμπτώματα ή έχουν ιστορικό καρδιακών προβλημάτων. Ακόμη και αν τα συμπτώματά σας είναι ήπια αλλά σας προκαλούν ανησυχία, είναι λογικό να τα συζητήσετε με το γιατρό σας”.