Ο θυεροειδής βοηθά μεταξύ άλλων στην ομαλή λειτουργία της καρδιάς, στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογκά επίπεδα και στη ρύθμιση της μετατροπής της τροφής σε ενέργεια.

Όταν ο θυρεοειδής δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα.

Όταν υπολειτουργεί (υποθυρεοειδισμός) προκαλεί κούραση, απώλεια μαλλιών, αϋπνία, αύξηση βάρους, νευρικότητα και προβλήματα μνήμης.

Εξίσου κακός είναι ένας υπερδραστήριος θυρεοειδής (υπερθυρεοειδισμός), ο οποίος προκαλεί κόπωση, αίσθημα παλμών, διάρροια, κατάθλιψη, δυσανεξία στη ζέστη και αϋπνία.

 

Για να έχετε έναν υγιή θυρεοειδή χρειάζεστε τις κατάλληλες ποσότητες των παρακάτω συστατικών:

Ιώδιο:

Τροφές πλούσιες σε ιώδιο είναι ο μπακαλιάρος, ο γαλέος, τα φύκια, το γιαούρτι με λίγα λιπαρά, τα στρείδια, το αγελαδινό γάλα και το φρέσκο τυρί.

 

Σελήνιο:

Τροφές πλούσιες σε σελήνιο είναι οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, τα ψάρια, τα αυγά, τα μανιτάρια, τα όστρακα και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

 

Θειαμίνη:

Τροφές πλούσιες σε θειαμίνη (βιταμίνη Β1) είναι οι ξηροί καρποί, το συκώτι, τα πουλερικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα όσπρια, τα ψάρια, το φύτρο σταριού.

  Κουνουπίδι: 4 σημαντικά οφέλη στην υγεία του οργανισμού μας

 

Ψευδάργυρος:

Τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο είναι το αρνί, η μαύρη σοκολάτα, τα στρείδια, οι σπόροι, το μοσχαρίσιο συκώτι και τα δημητριακά.

 

 

ΠΗΓΗ