Τα περισσότερα παιδιά βλέπουν το διάβασμα για το σπίτι σαν αγγαρεία. Πολλά από αυτά μάλιστα, είναι όλο καθυστέρηση, αναβολή και δικαιολογίες.

Τόσο κατά τα πρώτα χρόνια της σχολικής ζωής, οι εργασίες παίζουν καθοριστικό ρόλο στη μάθηση, όσο και κατά την εφηβεία. Η ικανότητα οργάνωσης, η ικανότητα συγκέντρωσης μέχρι την ολοκλήρωση μιας εργασίας και η ικανότητα να διαβάζει ανεξάρτητα το παιδί είναι τα τρία απαραίτητα συστατικά για τη σχολική του επιτυχία.

Τα θεμέλια για τη σωστή μελέτη τίθενται από τους γονείς

Ο Στέλιος Μαντούδης, αναπτυξιακός εργοθεραπευτής, συμβουλεύει ότι οι βάσεις για τη σωστή μελέτη πρέπει να μπουν από νωρίς και οι γονείς πρέπει να πάρουν ενεργά μέρος σ΄ αυτό.

Πιο συγκεκριμένα, οι γονείς:

  • Μπορούν να παρέχουν δομή, ενθάρρυνση και ένα μέσο ελέγχου της ποιότητας της εργασίας.
  • Δεν πρέπει να τα προσφέρουν όλα έτοιμα στα παιδιά ή να κάνουν τις εργασίες οι ίδιοι.

Τρόποι για να ενθαρρύνετε τα παιδιά να κάνουν τις εργασίες του σχολείου

  • Δώστε από την αρχή στο παιδί να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι το διάβασμα στο σπίτι
  • Να γνωρίζετε και να ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα των μαθημάτων
  • Να βεβαιώνεστε πως έχει γίνει όλο το διάβασμα και να δείχνετε ενθουσιασμό για τους καλούς βαθμούς
  • Να θέτετε μια καθορισμένη ώρα για το διάβασμα του σχολείου και να την τηρείτε αυστηρά κάθε μέρα
  • Μετά το σχολείο αφήστε λίγη ώρα στα παιδιά να αλλάξουν, να τσιμπήσουν κάτι και να προετοιμαστούν
  • Τα παιδιά καλό είναι να διαβάζουν πάντα σε ένα μέρος συγκεκριμένο, κατάλληλα οργανωμένο για μελέτη
  • Βοηθήστε τα να ξεκινήσουν, δείτε τις οδηγίες, δομήστε το διάβασμά τους και θέστε χρονικά όρια
  • Εάν δεν μπορούν να μείνουν συγκεντρωμένα για πολύ ώρα, υπολογίστε είκοσι λεπτά συγκέντρωσης, δέκα λεπτά διάλειμμα, και μετά άλλα είκοσι λεπτά μελέτης
  • Χρησιμοποιήστε ένα χρονόμετρο για να κάνει το διαιτητή ή μια κλεψύδρα
  • Όταν ολοκληρωθεί η δουλειά, ελέγξτε την, αλλά μην απογοητεύετε το παιδί ή ψάχνετε για λάθη. Εάν χρειάζεται διορθώστε την
  • Μην αφήνετε τις εργασίες του σχολείου να καταστρέψουν τη σχέση μεταξύ γονιού και παιδιού. Εάν δημιουργείται ένταση, συζητήστε τι πρέπει να γίνει με το δάσκαλο της τάξης
  Δυσλεξία: Οι ενδείξεις στη συμπεριφoρά του παιδιoύ που πρέπει να σας πρoβληματίσουν

Στέλιος Μαντούδης
Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής
Επιστημονικά Υπεύθυνος των Αναπτυξιακών Κέντρων Mandou

ΠΗΓΗ