Οι δύο συχνότερες συμβουλές που θα ακούσεις όταν ανακοινώσεις σε κάποιον πως επιθυμείς να ξεκινήσεις διατροφή για να χάσεις μερικά κιλά είναι «κόψε το βραδινό» ή «φάε το τελευταίο σου γεύμα μέχρι τις 19:00».

Ένας διατροφολόγος, όμως, δεν θα σου πει το ίδιο. Αντιθέτως, θα σου τονίσει τη σημασία του να μην εκτελείς ό,τι ακούς, ό,τι διαβάζεις στο διαδίκτυο ή ό,τι σε συμβουλεύουν σε περιόδους δίαιτας.

Γιατί όπως αποδεικνύεται γύρω από το βραδινό μας γεύμα επικρατεί μία… σύγχυση. Τελικά θα μας βοηθήσει να χάσουμε κιλά αν πάψουμε να καταναλώνουμε τροφή μετά τις επτά το απόγευμα;

Η απάντηση είναι όχι. Και υπάρχει εξήγηση γι’ αυτό.

Βάσει όσων συστήνουν οι επαγγελματίες διατροφολόγοι, σημασία στην αύξηση και την απώλεια βάρους έχει το σύνολο των θερμίδων που καταναλώνουμε καθημερινά και όχι οι ώρες των γευμάτων μας.

Αν δηλαδή ολόκληρη την ημέρα καταναλώνουμε τεράστιες ποσότητες τροφής και σταματήσουμε τη λήψη στις 19:00, είναι αδύνατο να χάσουμε κιλά. Από την άλλη, αν η ποσότητα των θερμίδων που λαμβάνουμε μέσω της τροφής δεν ξεπερνά το επιτρεπτό όριο που καθορίζουν το ύψος και το βάρος μας, το βραδινό γεύμα ακόμα και στις 23:00 δεν είναι σε θέση να μας κοστίσει θερμιδικά και εν συνεχεία σε κιλά.

Ιδανικά, θα πρέπει να πούμε το «ναι» σε μικρά γεύματα ανά τρεις με τέσσερις ώρες και να καταναλώσουμε το τελευταίο μας πιάτο τρεις ώρες πριν τον ύπνο προκειμένου να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της πέψεις και να μην «βαρύνουμε».

Θα πρέπει, πάντως να έχουμε στο μυαλό μας να υπολογίζουμε τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε με κάθε μας γεύμα προκειμένου να είμαστε βέβαιες πως δεν ξεφεύγουμε από το επιτρεπτό, κυρίως σε περιόδους δίαιτας.

Γιατί αν δεν υπολογίσεις μερίδες και θερμίδες πώς θα απαλλαγείς από τα δυο – τρία κιλά που εδώ και μήνες σε ταλαιπωρούν;

πηγή