Οστεόφυτα ή άλατα στον αυχένα: Πώς θα προλάβετε τους πόνους

Τα οστεόφυτα ή άλατα αποτελούν συχνό εύρημα μιας ακτινογραφίας.

Πρόκειται για μικρά εξογκώματα που σχηματίζονται στις άκρες των οστών και στις αρθρώσεις με την πάροδο του χρόνου, συνήθως σε ανθρώπους άνω των 50 ετών.

Αποτελούν μέρος της φυσιολογικής φθοράς των οστών, αλλά εκτός από τον χρόνο, αρκετοί είναι οι παράγοντες που εμπλέκονται στον σχηματισμό τους, όπως η αδυναμία σωστής στήριξης του σκελετού, καθώς και σπάνια νοσήματα όπως η διάχυτη σκελετική υπερόστωση (DISH, diffuse idiopathic skeletal hyperostosis) και η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα.

Τα «άλατα» στον αυχένα ερεθίζουν τα νεύρα, προκαλώντας τσιμπιές και πόνο.

Ανάλογα με τη βαρύτητα της κατάστασης, ο πόνος μπορεί από τον αυχένα να επεκταθεί στους ώμους, στο χέρι και στο κεφάλι, προκαλώντας πονοκέφαλο ή ζαλάδες.

Εκτός από τον αυχένα και τη σπονδυλική στήλη, οστεόφυτα έχουμε στο γόνατο, στα ισχία και στους ώμους.

Αν αισθάνεστε συστηματικούς και διαρκείς πόνους στον αυχένα, ζαλάδες, βουητό στα αυτιά ή πονοκεφάλους, οι οποίοι δεν οφείλονται σε ημικρανίες, πρέπει να συμβουλευτείτε ορθοπεδικό ή νευρολόγο.

Δείτε παρακάτω τι πρέπει να κάνετε για να προλάβετε τους πόνους στον αυχένα:

-Φροντίστε για τη σωστή στάση του σώματός σας στις καθημερινές δραστηριότητες, όπως όταν εργάζεστε πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, όταν οδηγείτε, όταν κοιμάστε κλπ.

-Εάν η δουλειά σας απαιτεί να κάθεστε για πολλή ώρα στην ίδια θέση, κάθε 30-50 λεπτά πρέπει να σηκώνεστε και να ξεμουδιάζετε για λίγο (5-10 λεπτά), ώστε να αποφεύγονται τα γνωστά «πιασίματα».

-Αποφεύγετε να παρακολουθείτε τηλεόραση ή να διαβάζετε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι χρησιμοποιώντας περισσότερα από ένα μαξιλάρια. Το πιθανότερο είναι το πρωί να ξυπνήσετε με πονοκέφαλο ή με δυσκαμψία στον αυχένα.

-Επιλέξτε το κατάλληλο στρώμα και το κατάλληλο μαξιλάρι. Ένα ακατάλληλο μαξιλάρι μπορεί να προκαλέσει αυχενικό σύνδρομο ή και να επιδεινώσει το ήδη υπάρχον, καθώς στηρίζει το κεφάλι και τον αυχένα για πολλές ώρες.

-Όταν οδηγείτε, φροντίστε να κρατάτε ίσια τη σπονδυλική σας στήλη, τους ώμους χαλαρούς και τον αυχένα μόλις γερμένο προς τα εμπρός, φροντίζοντας, όμως, να μετακινείστε συχνά στο κάθισμα.

πηγή

Υγεία | Πατήστε εδώ για να δείτε όλα τα νέα άρθρα που αφορούν την υγεία της γυναίκας