Ο ανεπαρκής ύπνος μπορεί να επηρεάσει τη βέλτιστη λειτουργία του σώματος και τη συνολική φυσική σας κατάσταση. Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τον ύπνο, μπορεί να έχετε ακούσει ότι συνδέεται με την μελατονίνη, μια φυσική ορμόνη στο σώμα.

 

Μελατονίνη, η ορμόνη του.. «σκότους»

Σύμφωνα με τα τελευταία ερευνητικά δεδομένα, η μελατονίνη όχι μόνο μπορεί να βελτιώσει τις συνήθειες ύπνου, μειώνοντας τις δυσκολίες, αλλά μπορεί να έχει και θετικές επιδράσεις για ολόκληρο το σώμα, όπως είναι η ενίσχυση του μεταβολισμού, της απώλειας βάρους και η προστασία του μυϊκού ιστού.

Γνωστή και ως ορμόνη του «σκότους», η μελατονίνη εκκρίνεται από τον επίφυση στον εγκέφαλο και συμβάλλει στην ρύθμιση του κιρκαδικού μας ρυθμού.

Ο κιρκαδικός ρυθμός λειτουργεί καλύτερα όταν έχουμε σταθερές συνήθειες ύπνου. Όταν ο ήλιος δύει και σκοτεινιάζει έξω, διεγείρεται η απελευθέρωση της μελατονίνης στον εγκέφαλο, η οποία μας χαλαρώνει και μας προετοιμάζει για τον ύπνο.

Η μελατονίνη φτάνει στα μέγιστα επίπεδα στη μέση της νύχτας ενώ κοιμόμαστε. Καθώς ο ήλιος ανατέλλει, τα επίπεδα της μελατονίνης πέφτουν, γεγονός που «ειδοποιεί» το σώμα ότι έχει έρθει η ώρα να ξυπνήσουμε.

  Υποθυρεοειδισμός: Ποια είναι τα συμπτώματα και πώς επηρεάζεται από τη διατροφή

 

Πώς συμβάλλει στην μείωση του λίπους;

Η μελατονίνη φαίνεται να μπορεί να αυξήσει την λειτουργία του μεταβολισμού, ενισχύοντας την προσπάθεια απώλειας βάρους. Αυτό ήταν το εύρημα της μελέτης που εξέτασε πώς η μελατονίνη επηρεάσει την σύνθεση του σώματος και τα επίπεδα λιπιδίων σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.

Άλλα ερευνητικά στοιχεία επισημαίνουν ότι η ορμόνη μπορεί να αυξήσει την άπαχη μάζα γυναικών μετά την εμμηνόπαυση ενώ φαίνεται πώς μπορεί να προστατεύσει κι από τις μυϊκές βλάβες σε αθλητές.

Ειδικότερα φαίνεται πώς μπορεί να μειώσει το οξειδωτικό στρες που προκαλείται από την άσκηση, προσφέροντας ένα καλύτερο περιβάλλον για την προστασία και την υγιή ανάπτυξη των μυών. Αυτό, ενδεχομένως οφείλεται στις αντιοξειδωτικές ιδιότητες που θα μπορούσαν ενδεχομένως να μειώσουν το οξειδωτικό στρες που προκαλείται κατά την φυσική άσκηση.

 

Τι άλλο μας χαρίζει;

Η μελατονίνη θεωρείται ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό και έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Ερευνητικά στοιχεία επισημαίνουν ότι εξαιτίας της αντιοξειδωτικής της δράσης μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του σώματος από τις ελεύθερες ρίζες (αντιδραστικά μόρια που είναι δυνητικά επιβλαβή για τον οργανισμό) και την κυτταρική βλάβη.

  Υποθυρεοειδισμός: Ποια είναι τα συμπτώματα και πώς επηρεάζεται από τη διατροφή

Αρκετές μελέτες υποστηρίζουν ότι η μελατονίνη μπορεί να έχει κι άλλα οφέλη, όπως:

  • Αντιγήρανση.
  • Ενίσχυση της εγκεφαλικής λειτουργίας.
  • Πρόληψη του καρκίνου.
  • Γνωστική ενδυνάμωση κατά την φυσική γήρανση.
  • Μειωμένα επίπεδα φλεγμονών.
  • Μειωμένοι ημικρανικοί πονοκέφαλοι.
  • Καρδιακή υγεία.
  • Βελτιωμένη γαστρεντερική υγεία.
  • Βελτιωμένο ανοσοποιητικό σύστημα.

 

ΠΗΓΗ