Πολλές γυναίκες παραπονιούνται ότι η κοιλιά τους απέχει πολύ από αυτό που οι ίδιες θεωρούν ιδανικό.

Η συγκέντρωση λίπους στη συγκεκριμένη περιοχή είναι σύνηθες φαινόμενο με αποτέλεσμα ακόμα και η έντονη άσκηση πολλές φορές να μην είναι αρκετή για να αποκτήσουμε τους κοιλιακούς για τους οποίου πασχίζουμε επί μήνες. Για να ακριβολογούμε, η τόση προσπάθεια δεν είναι καν αρκετή έστω για να χαρούμε το στομάχι μας στην… flat version του.

Τι πάει λάθος τελικά; Η διατροφολόγος Susie Burrell έχει την απάντηση.

Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να διαβάσουμε προσεκτικά το πώς θα αναγνωρίσουμε σε ποια από τις τέσσερις «μη τέλειες» κατηγορίες ανήκει η δική μας κοιλιά και έπειτα να κρατήσουμε σημειώσεις για το πώς θα καταφέρουμε να βελτιώσουμε την όψη της.

Τι φταίει λοιπόν για την όψη της δικής σου κοιλιάς; Η κακή διατροφή, η κατακράτηση υγρών ή τα ορμονικά προβλήματα;

Ιδού.

Ορμονικό… στομάχι

Ξαφνικό πρήξιμο και ανεξήγητα παράξενη όψη της κοιλιάς σου που δεν μπορεί να αποδοθεί στην έλλειψη άσκησης ή τη μεγάλη αλλαγή στη διατροφή σου;

«Όταν υπάρχει μια μεγάλη συγκέντρωση βάρους γύρω από τη μέση (πάνω από 90 εκατοστά), ειδικά στις νεαρές γυναίκες, μπορεί να είναι ένας ισχυρός δείκτης ότι υπάρχει ένας βαθμός αντίστασης στην ινσουλίνη. Η αντίσταση στην ινσουλίνη απαιτεί ειδική διατροφή με μειωμένους υδατάνθρακες και μια ισορροπία πρωτεϊνών και καλού λίπους, για αργή αλλά βιώσιμη απώλεια βάρους. Αυτό συμβαίνει επειδή τα υψηλά επίπεδα ινσουλίνης μπορούν να δράσουν για να αποτρέψουν το μεταβολισμό του λίπους», εξηγεί η διατροφολόγος.

Η κοιλιά του αλκοόλ

Οι θερμίδες του αλκοόλ είναι πολλές. Αλλά αυτό δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Δυστυχώς, το αλκοόλ μετατρέπεται εύκολα σε λίπος, με αποτέλεσμα την εμφάνιση της «μπυροκοιλιάς».

«Κατά την εμπειρία μου, η αύξηση του σωματικού βάρους με βάση το αλκοόλ οδηγεί σε μια γενικά μεγαλύτερη κοιλιά που προεξέχει πάνω από το διάφραγμα. Αυτό συνδέεται στενά με το λιπώδες ήπαρ. Θα πρέπει να μειώσουμε τη συνολική πρόσληψη αλκοόλ, αν όχι ολοκληρωτικά και να κάνουμε περισσότερη άσκηση».

Όσο για τη διατροφή που θα βοηθήσει;

Σύμφωνα με την ίδια, η λύση είναι τα πλούσια σε φυτικές ίνες τρόφιμα, τα φρούτα και τα λαχανικά που βοηθούν στην καύση του λίπους.

«Στρεσαρισμένο» στομάχι

Το άγχος και το στρες μόνο ως καλοί σύμμαχοι για ένα άψογο κορμί δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν. Το junk food και η καφεΐνη επιβαρύνουν την κατάσταση, με την Burrel να επισημαίνει πως ειδικά στην περίπτωση έντονου στρες επιβάλλεται να κοιμόμαστε τουλάχιστον 7 με 8 ώρες κάθε βράδυ.

«Το άγχος δεν έχει ως μοναδικό αποτέλεσμα την αποθήκευση λίπους, αν και μπορεί να οδηγήσει σε μεταβολές σε διάφορες ορμόνες που συνδέονται με τον μεταβολισμό του λίπους, συμπεριλαμβανομένης της ινσουλίνης και της κορτιζόλης. Προσπαθήστε επίσης να θέσετε βάλετε κάποια όρια, στο φαγητό, στο να προσπαθήσετε να μειώσετε το άγχος, να δοκιμάσετε να κάνετε διαλογισμό και λιγότερο έντονες ασκήσεις που μειώνουν το άγχος», συμβουλεύει.

Κοιλιά γέννας

Εδώ μιλάμε για μία φυσιολογική εξέλιξη. Είναι λογικό η κοιλιά που επί εννέα μήνες φιλοξένησε το μωρό σου να μην έχει την ίδια όψη που είχε όταν έμεινες έγκυος.

Ωστόσο, το να τη δεις να επιστρέφει στην παλιά της εικόνα σαφώς δεν είναι ακατόρθωτο. Θέλει απλά τον χρόνο του.

«Για πολλές μαμάδες, αυτό είναι ένα μίγμα αλλαγών μετά την εγκυμοσύνη, την ώρα που γίνονται αλλαγές και στη διατροφή αλλά και στο πρόγραμμα άσκησης με το να έχεις έναν μικρό άνθρωπο να φροντίζεις 24 ες το 24ωρο.
Η μητρότητα είναι σκληρή και δεν υπάρχει κανένα όφελος για σένα που περνάς τόσο δύσκολα ιδίως όταν θηλάζεις ακόμη. Τι μπορείτε όμως να κάνετε; Να κόψετε τους υδατάνθρακες και να αρχίσετε ξανά τη συχνή και έντονη άσκηση
».

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, απαιτείται υπομονή και πειθαρχία. Χωρίς να μας καταβάλλει το άγχος, θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας τον στόχο μας και να δεχτούμε πως η κοιλιά που θέλουμε να αποκτήσουμε απαιτεί προσπάθεια και λίγες στερήσεις. 

«Η αποφυγή όλων των επεξεργασμένων υδατανθράκων και της ζάχαρης θα βοηθήσει επίσης εξαιρετικά», καταλήγει η Susie Burrell.

πηγή