Σίγουρα γνωρίζετε κάποιους –αν όχι όλους- από τους λόγους για τους οποίους πρέπει να αποφεύγετε την κατανάλωση αναψυκτικών, διαίτης και μη.

Προκαλούν φούσκωμα, παχαίνουν, συνδέονται με μεταβολές της διάθεσης και αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιοπαθειών και διαβήτη τύπου 2.

Όσο πιο σύντομα λοιπόν καταφέρετε να απαλλαγείτε από τα αναψυκτικά, τόσο το καλύτερο για την υγεία σας. Εύκολο βέβαια στα λόγια, αλλά όχι στην πράξη, γι’ αυτό δείτε τέσσερα tips για να διώξετε τα αναψυκτικά από την καθημερινότητά σας:

Μειώστε σταδιακά την κατανάλωση

Μην προσπαθήσετε να τα κόψετε μια κι έξω, καθώς αυτό θα σας δυσκολέψει. Αν πίνετε ένα αναψυκτικό την ημέρα, βάλτε στόχο την επόμενη εβδομάδα να μην ξεπεράσετε συνολικά τα πέντε και την μεθεπόμενη τα τρία. Μειώνοντας σταδιακά την κατανάλωσή τους, δίνετε στον εαυτό σας την ευκαιρία να προσαρμοστεί αργά και αποτελεσματικά στη διατροφή χωρίς αναψυκτικά.

Βρείτε γευστικούς αντικαταστάτες

Αναζητήστε υγιεινές επιλογές για να αντικαταστήσετε τα αναψυκτικά διαίτης. Μια καλή επιλογή είναι η κομπούχα (kombucha), ευρύτερα γνωστή ως «τσάι της Μαντζουρίας». Η κομπούχα είναι ένας ζυμομύκητας που αναπτύσσεται σε διάλυμα μαύρου ή πράσινου τσαγιού και ζάχαρης με τη βοήθεια «μαγιάς» (που συνήθως είναι υγρό από προηγούμενη ζύμωση ή, αν δεν υπάρχει, αποσταγμένο ξίδι).

 Μέσω της ζύμωσης του μύκητα απελευθερώνονται πολλές θρεπτικές ουσίες, μεταξύ των οποίων, προβιοτικά που συμβάλλουν στην αποτοξίνωση του οργανισμού, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και στην εξισορρόπηση της λειτουργίας του ήπατος. Πολλοί πιστεύουν ότι μπορεί να ενισχύσει τον οργανισμό όσων πάσχουν από ασθένειες του ανοσοποιητικού, μια άποψη ωστόσο που δεν έχει επιβεβαιωθεί επιστημονικά, καθώς δεν έχουν ακόμα διεξαχθεί σχετικές έρευνες.

Άλλες επιλογές είναι το κρύο τσάι χωρίς ζάχαρη ή τα πράσινα smoothies.

Νερό

Οι άνθρωποι που πίνουν πολλά αναψυκτικά διαίτης, συνήθως δεν πίνουν πολύ νερό. Αν λοιπόν κόψετε τα αναψυκτικά, υπάρχει ο κίνδυνος αφυδάτωσης. Πίνετε άφθονο νερό που θα σας βοηθήσει να αποφεύγετε τους πονοκεφάλους, την κούραση και τη σύγχυση.

Μείνετε μακριά από το πρόχειρο φαγητό

Όταν καταφέρνετε να κόψετε κάτι που σας προκαλεί εθισμό, είναι πιθανό να αισθανθείτε την ανάγκη να καταφύγετε σε άλλες διατροφικές παγίδες, όπως τα πατατάκια, τα μπισκότα κλπ. Αποφύγετε τις εύκολες και ανθυγιεινές λύσεις και επιλέγετε φρέσκες μη επεξεργασμένες τροφές, όπως τα φρούτα ή οι σπιτικές μπάρες δημητριακών.

πηγή