Ο τόπος έχει ανθίσει, η διάθεση θέλει να πάρει τα πάνω της και δεν μπορεί γιατί φτερνίζεσαι, δακρύζεις. Ταλαιπωρείσαι. Οι ανοιξιάτικες αλλεργίες είναι τουλάχιστον εκνευριστικές και σήμερα η Μαργαρίτα Μπουλούμπαση, Διαιτολόγος – Διατροφολόγοςμας δίνει τις απαραίτητες διατροφικές συμβουλές. Όχι, η διατροφή δεν μπορεί να θεραπεύσει τις αλλεργίες. Μπορεί όμως να βοηθήσει πολύ και να σε ανακουφίσει λίγο ώστε να χαρείς την άνοιξη και τις μυρωδιές της. Ο λόγος σε εκείνη…

Η άνοιξη είναι ήδη εδώ, ήδη νιώθεις τη διάθεσή σου αλλαγμένη, αλλά σου είναι δύσκολο να ενθουσιαστείς γιατί φτερνίζεσαι ασταμάτητα. Υποφέρεις από συμφόρηση, ρινική καταρροή, κνησμό στα μάτια και στο λαιμό καθώς και από πολλά ακόμη συμπτώματα των ανοιξιάτικων αλλεργιών.

Σίγουρα δεν μπορείς να θεραπεύσεις τις αλλεργίες με τη διατροφή, μπορείς όμως να κάνεις τη διαφορά στο πως αισθάνεσαι. Υπάρχουν τρόφιμα που μπορούν να ανακουφίσουν από αυτά τα συμπτώματα, αλλά και τρόφιμα που μπορούν να τα καταστήσουν χειρότερα.

ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙΣ
-Τα πικάντικα: Τα μπαχαρικά μπορούν να ενεργοποιήσουν την απελευθέρωση ισταμίνης, προκαλώντας οίδημα και ταλαιπωρία στη ρινική κοιλότητα.

-Το αλκοόλ: Για μερικούς ανθρώπους, ένα ποτήρι αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει οίδημα στη ρινική οδό. Εάν έχεις ήδη ρινική συμφόρηση, αυτό θα μπορούσε να κάνει τα συμπτώματά σου χειρότερα.

Ημερολόγιο καταγραφής
Αν ταλαιπωρείσαι από ανοιξιάτικες αλλεργίες, μπορείς να κάνεις έναν έλεγχο για τα τρόφιμα που μπορεί να επηρεάζουν τα συμπτώματά σου. Κατέγραψε τα γεύματά σου και παρατήρησε τι ακριβώς είναι αυτό που σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα ή αυτό που χειροτερεύει τα συμπτώματά σου.

ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ
-Ω-3 λιπαρά οξέα: Μελέτες δείχνουν ότι τα Ω-3 λιπαρά οξέα, που βρίσκονται στον σολομό, τον τόνο και άλλα λιπαρά ψάρια, στα καρύδια, στον  λιναρόσπορο, ενδέχεται να μειώσουν τις πιθανότητες να εμφανίσεις αλλεργία.

-Φρούτα και λαχανικά: Έχει παρατηρηθεί ότι άνθρωποι που κατανάλωναν φρούτα και λαχανικά, εμφάνιζαν λιγότερα συμπτώματα από όσους δεν το έκαναν.

-Φρούτα και λαχανικά με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες C και E, όπως το σπανάκι, το ελαιόλαδο, το μπρόκολο και οι ντομάτες, θα μπορούσαν επίσης να διευκολύνουν τη διόγκωση των αεραγωγών σας. Εσπεριδοειδή που είναι πλούσια σε βιταμίνη C , αποτελούν τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν, καθώς η βιταμίνη C  λειτουργεί ως φυσικό αντιισταμινικό. Μελέτες δείχνουν ότι η μείωση της βιταμίνης C σχετίζεται με αυξημένα επίπεδα ισταμίνης. Άλλες καλές πηγές βιταμίνης C αποτελούν οι  πιπεριές, το μπρόκολο, οι φράουλες, η παπάγια και  το μάνγκο.

-Ανανάς: Ο ανανάς είναι η καλύτερη πηγή βρομελίνης, ένα ένζυμο που έχει αντιφλεγμονώδη δράση και μπορεί να μειώσει τη ρινική διόγκωση, καθιστώντας ευκολότερη την αναπνοή. Μελέτες δείχνουν επίσης, ότι εμποδίζει την ανάπτυξη αλλεργικών ασθενειών των αεραγωγών και του άσθματος.

-Κρεμμύδια: Είναι πλούσια σε κερσετίνη, ένα φλαβονοειδές με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση που δρα ως φυσικό αντιισταμινικό. Η κερσετίνη δρα εμποδίζοντας την παραγωγή και την απελευθέρωση ισταμινών, ενώσεων που εμπλέκονται στην αλλεργική απόκριση του σώματος, καθώς και την αναστολή άλλων αλλεργικών και φλεγμονωδών ενώσεων. Άλλες καλές πηγές κερσετίνης αποτελούν τα μήλα, το κόκκινο κρασί, η κάπαρη, τα μούρα, το πράσινο τσάι και τα εσπεριδοειδή.

-Κουρκουμάς: Ο κουρκουμάς  περιέχει κουρκουμίνη, μια αντιφλεγμονώδη ένωση που αναστέλλει την απελευθέρωση της ισταμίνης, αναστέλλει την αλλεργική απόκριση και μειώνει το οξειδωτικό στρες. Επίσης, έχει αποδειχθεί  ότι αυξάνει τη ρινική ροή αέρα και βελτιώνει την ανοσολογική αντίδραση σε άτομα με αλλεργίες.

-Ζεστά ποτά και σούπα: Αυτά τα υγρά μπορούν να ζεστάνουν το στομάχι σου και τους αεραγωγούς,  βοηθώντας τη λεπτή βλέννα στους πνεύμονες και  διευκολύνοντας το βήχα.

-Μέλι: Το μέλι μπορεί να μειώσει τις αλλεργίες εάν ληφθεί από την αρχή της αλλεργικής περιόδου, καθώς καταπραΰνει τις αλλεργίες μέσω των αντιφλεγμονωδών αποτελεσμάτων του. H επιλογή του μελιού είναι σημαντικό να γίνεται σύμφωνα με την προέλευσή του, προκειμένου να δώσουμε στον οργανισμό μας όλα τα θρεπτικά συστατικά του. Μία καλή επιλογή είναι το μέλι από εκλεκτές ποικιλίες της ελληνικής γης,  το οποίο υπερέχει σημαντικά σε γεύση, άρωμα και πυκνότητα από τα μέλια των άλλων χωρών. Αυτό συμβαίνει χάρη στο δυνατό ήλιο, στο έδαφος αλλά και στη μοναδικότητα της ελληνικής χλωρίδας. Μόνο στην Ελλάδα μπορούμε να συναντήσουμε 1.300 ενδημικά φυτά, μία εξαιρετική ποικιλία ανθέων, βοτάνων και δέντρων, που προσφέρουν μοναδική ποιότητα και γεύση στο μέλι. Προκειμένου να επωφελούμαστε καθημερινά από τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες του μελιού, είναι σημαντικό να αναζητάμε στα σούπερ μάρκετ την καινοτόμο συσκευασία smart pack. Έτσι, θα μπορούμε να εντάξουμε συστηματικά όλες τις ώρες το μέλι στη διατροφή μας, όπου και αν βρισκόμαστε.

Διάβασε περισσότερα μυστικά για την απώλεια βάρους, σωστής άσκησης και υγείας

-Αυτό που παρατηρούμε γενικότερα, είναι πως όλα αυτά που μπορούν να σε βοηθήσουν να νιώσεις καλύτερα και να ανακουφίσεις τα συμπτώματα σου, αποτελούν μέρος της μεσογειακής διατροφής. Τα καρύδια, το ελαιόλαδο, τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά, τα ψάρια, ακόμη και το κόκκινο κρασί  κάνουν καλό στην καρδιά αλλά και στους αεραγωγούς σου.

πηγή