Οι μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση βρέθηκαν χθες στο επίκεντρο διαδικτυακής συνάντησης εργασίας της κ. Κεραμέως, της υφυπουργού Ζ. Μακρή και του γενικού γραμματέα, Α. Κόπτση, με τον πρόεδρο Γ. Αντωνίου και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Όλα δείχνουν πως, από την επόμενη σχολική χρονιά, θα είναι αρκετές.

 

Καταρχάς, σε όλα τα νηπιαγωγεία της χώρας θα ενταχθεί το μάθημα των αγγλικών ενώ τα δημοτικά και τα γυμνάσια θα εμπλουτιστούν με μαθήματα που θα φορούν στη διατροφή και τη σeξουαλική διαπαιδαγώγηση, την επιχειρηματικότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα. 

Στο νέο τύπου σχολείο που παρουσίασε χθες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, προωθείται παράλληλα η κατάργηση του ενός και μοναδικού βιβλίου με την παράλληλη χρήση του “πολλαπλού” βιβλίου.

 

Επίσης, κατά τη διαδικτυακή συνάντηση εργασίας συζητήθηκε να ενταχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας  η επέκταση δημιουργικών δραστηριοτήτων στα Αγγλικά σε όλα τα Νηπιαγωγεία, η ολοκλήρωση των νέων προγραμμάτων σπουδών, οι επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και η εκκίνηση λειτουργίας του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Επιμορφώσεων, καθώς και ζητήματα που άπτονται των επιπτώσεων της πανδημίας. 

  Λύγισε on air η Έφη Αλεβίζου: «Το μωρό 11 μηνών μόνο και θα μεγαλώσει χωρίς τη μητέρα του»

Νέα σειρά επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών προγραμματίζεται να ξεκινήσει τον ερχόμενο μήνα, εκκινώντας με επιμορφώσεις στη διδασκαλία δεξιοτήτων σε σύνολο άνω των 70.000 εκπαιδευτικών και συνεχίζοντας με το πρόγραμμα των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία.

Παράλληλα, αναμένεται να τεθεί προσεχώς σε λειτουργία το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) επιμορφώσεων, το οποίο, εκτός των άλλων, θα παρέχει υπηρεσίες σύγχρονης και ασύγχρονης επιμόρφωσης, με πιστοποιημένες διαδικασίες και διασφάλιση ποιότητας, λειτουργώντας ως χώρος συνεργατικής μάθησης και διάχυσης πρακτικών.

 

Οι προγραμματισμένες επιμορφώσεις μέσω του ΟΠΣ αφορούν, ενδεικτικά στους βασικούς γραμματισμούς, στα εργαστήρια δεξιοτήτων, στη νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ και στους νεοδιόριστους (εισαγωγική, συμπεριληπτική επιμόρφωση για την προσαρμογή στις ανάγκες των παιδιών με αναπηρία).

Η κ. Κεραμέως δήλωσε: «Συνεχίζουμε εντατικά, με προσήλωση, δημιουργικότητα και όραμα τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων στη Παιδεία με γνώμονά πάντα τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας. Η πανδημία δεν μπορεί, και δεν πρέπει, να σταματήσει την εξέλιξη, τη βελτίωση, τη δημιουργία μιας αποτελεσματικότερης και ουσιαστικότερης εκπαιδευτικής διαδικασίας προσαρμοσμένης στις σύγχρονες ανάγκες».

  Ηράκλειο: Τέρας χτυπούσε το κεφάλι της στο ψυγείο μπροστά στα τρία ανήλικα παιδιά τους

 

Η κ.Μακρή ανέφερε σχετικά: «Με υπευθυνότητα, διορατικότητα και παιδαγωγική μέριμνα διαμορφώνουμε τις θεματικές ενότητες των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, προσφέρουμε κίνητρα και ερεθίσματα στους μαθητές, δίνουμε προτεραιότητα στη βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση, στην καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση. Περιγράφουμε το θεωρητικό πλαίσιο και ενθαρρύνουμε την ενεργητική συμμετοχή και τη δημιουργική διάδραση μέσα στο σχολικό περιβάλλον, για μαθητές και εκπαιδευτικούς».

 

Πηγή: protothema.gr