Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε σε γνωστό περιοδικό η Έλενα Ακρίτα.

Η ίδια μίλησε για όλους και για όλα, ενώ δεν δίστασε να αναφερθεί και στην αγωγή του Μάρκου Σεφερλή.

Ναι, μιλάς και γι’ αυτές τις υποθέσεις, αλλά μιλάς και για τον Σεφερλή.

Θα σου πω και γι’ αυτό. Ο Σεφερλής, επειδή έγραψα την άποψη μου κόσμια και τεκμηριωμένα, όπως γράφω πάντα άλλωστε, έκρινε ότι πρέπει να μου κάνει αγωγή, που εκδικάζεται αρχές του Οκτώβρη. Ζητάει, λοιπόν, 100.000 ευρώ από εμένα και 100.000 ευρώ από την εφημερίδα. Και μέχρι εδώ πες ότι, ok, αλλά ζητάει και προσωποκράτηση δική μου και του διευθυντή της εφημερίδας. Προσωποκράτηση; Καταλαβαίνεις για ποια ελευθερία του Τύπου μιλάμε;

Για ποιο λόγο σου κάνει αγωγή;

Δεν έχει καταλάβει κανείς, ούτε η δικηγόρος μου ούτε η εφημερίδα. Ότι τι; Ποινικοποιείται η άποψη που μπορεί να έχω για το έργο ενός καλλιτέχνη; Γιατί μόνο γι’ αυτό που παράγει και προβάλλει δημόσια έγραψα. Τίποτα παραπάνω.

Ο Κώστας Γεωργουσόπουλος πώς εμπλέκεται σ’ αυτήν ιστορία;

Ο Κώστας Γεωργουσόπουλος βγήκε και πήρε και το μέρος του. Μίλησε ο Γεωργουσόπουλος στην Espresso, χωρίς να έχει ερωτηθεί και είπε τι καλός που είναι ο Σεφερλής και πόσο η Επίδαυρος χωρίς τον Σεφερλή είναι πιο φτωχιά, εν πάση περιπτώσει. Λες και θα φτωχύνει η Επίδαυρος αν δεν παίξει ο Σεφερλής. Και καλώς, το λέει, γιατί είναι η άποψη του. Εγώ, λοιπόν, έχω εντελώς διαφορετική άποψη. Τι να κάνουμε; Να μπω φυλακή;

Ναι, διάβασα την άποψη σου.

Εγώ δεν μιλάω για το ταλέντο του ανθρώπου αυτού, άλλωστε έγραψα ότι πιθανόν να είναι καλός ηθοποιός. Αλλά διαφωνώ πλήρως με αυτό που παράγει. Δεν ανέχομαι με κανέναν τρόπο, ως γυναίκα, ως άνθρωπος, να προβάλλονται με τόσο χυδαίο τρόπο τα πρότυπα. Από αυτό που έγραψα δεν αλλάζω ούτε ένα σημείο στίξης. Πού ακούστηκε ότι όταν η γνώμη μας δεν αρέσει σε κάποιον να πηγαίνουμε φυλακή; Δεν ανέχομαι να βρίζουν έναν νάνο επειδή είναι νάνος, έναν gay επειδή είναι gay, έναν υπέρβαρο επειδή είναι υπέρβαρος. Εγώ δεν το ανέχομαι, δεν γελάω, με ενοχλεί.

Έχω δικαίωμα πια να πω «Όχι» σε αυτή την υπερανεκτική κοινωνία που σατιρίζει μια κοπέλα επειδή ο πωπός της είναι λίγο μεγαλύτερος. Έχω δικαίωμα να θυμώνω με αυτούς τους ανθρώπους που νομίζουν ότι είναι καλύτεροι από όλους τους άλλους. Εγώ δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει «το χιούμορ είναι αριστοφανικό», δεν καταλαβαίνω τον Γεωργουσόπουλο που λέει ότι είναι λογοπλάστης ο Σεφερλής επειδή είπε,«πισωγλέντης». «Πισωγλέντης» είναι μια χυδαιότατη βρισιά. Είναι κακοποιητικός λόγος. Μην ακούσω πια για τον Αριστοφάνη. Αν εξαιρέσεις τον Πλούτο, όλα τα υπόλοιπα έργα του δεν μου λένε τίποτα πια. Με το να δω πάλι έναν ηθοποιό να κυνηγάει με έναν φαλλό από πλαστικό έναν άλλο ηθοποιό δεν γελάω. Το βλέπω χρόνια και ως γνωστόν με κανένα αστείο δεν γελάς δύο φορές.

Τώρα θα πουν ότι η Ακρίτα βρίζει τον Αριστοφάνη.

Αυτό θέλω να το διευκρινίσουμε. Εμένα, ως Έλενα, δεν μου λέει κάτι ο Αριστοφάνης πια, με εξαίρεση τον Πλούτο. Όμως, δεν μου λέει τίποτα και ο Ρούμπενς ως ζωγράφος, γιατί κάνει ένα είδος ζωγραφικής το οποίο μου είναι εντελώς αδιάφορο. Μιλάμε για προσωπικό γούστο. Τον Βάγκνερ ούτε απέξω δεν θέλω να τον ακούσω, που είμαι της όπερας. Όμως, είναι μέγιστος μουσουργός, όπως και ο Αριστοφάνης είναι μέγιστος θεατρικός. Ελπίζω να μην υπάρχει κάποιος εγγονός ή εγγονή του Αριστοφάνη και του Βάγκνερ να μου κάνει μήνυση.

Τελικά με τον Σεφερλή τι έγινε;

Ο Σεφερλής βγήκε και είπε: «Αχ, στεναχωρήσατε το παιδί μου με αυτό που γράψατε». Πρώτον, εγώ δεν έχω γράψει κάτι για το παιδί κανενός ποτέ και, δεύτερον, του είπα πως «αν το παιδί σας δεν στεναχωριέται με αυτά που βλέπει από εσάς και στεναχωριέται με αυτά που γράφω εγώ, δεν έχω λόγια». Και μετά βγαίνουνε οι θαυμαστές του και με βρίζουν και λένε: «Το παιδί του πιάσατε στο στόμα!». Ποιο παιδί του; Ούτε καν μπήκαν στον κόπο να διαβάσουν τι έχω γράψει. Δηλαδή, είναι μια παράνοια, ένας κύκλος χωρίς αρχή και τέλος, που όλοι βρίζουν όλους, χωρίς να ξέρουν το γιατί. Και από την άλλη, είναι αυτοί όπως ο Χρονάς, που νομίζει ότι θα με πληγώσει λέγοντας με «γριά», αν και σε μεγάλο βαθμό είναι αλήθεια πως με στεναχωρεί το «γριά». Γιατί, μη νομίζεις, και εγώ στην ηλικία που είμαι θέλω να είμαι όμορφη, θέλω να είμαι γοητευτική. Δεν είμαι από τις γυναίκες που είναι παραιτημένες με την εμφάνιση τους και σαφώς με στενοχωρεί.

Υπάρχει ηλικιακός ρατσισμός;

Φυσικά, χρησιμοποιούν σαν βρισιά την ηλικία. Γράφουν ένα: «Αι μωρή, τελείωσες, γέρασες». Και δεν λέω μόνο για τον Χρονά, λέω και γι’ αυτούς τους ανώνυμους που μου γράφουν: «Α, κακομοίρα, τελείωσες». Από την άλλη, μου γυρίζει εντελώς και λέω είμαι καλά, έχω την υγειά μου, έχω τους ανθρώπους που αγαπάω, έχω όρεξη, έχω τα ζώα μου, έχω πολλά πράγματα που με κάνουν ευτυχισμένη και τα έχω διεκδικήσει. Εγώ λυπάμαι αυτούς που φεύγουν νωρίς, όχι εμάς που μεγαλώνουμε.

Και εν πάση περιπτώσει, 60 plus είμαι, δεν είμαι 100. Μου γράφει ο άλλος:

«Είσαι ανέραστη και αγ@μ@τ@». Ε, στην ηλικία μου; Για όνομα του Θεού και της Παναγίας! Τους γάμους μου τους έχω κάνει, τους έρωτες μου τους έχω ζήσει στο full και είμαι πολύ χορτασμένη γυναίκα. Επίσης, έχω έναν σύντροφο που είμαστε 28 χρόνια μαζί, λέει στο Down Town.

Πηγή